تبیان، دستیار زندگی
این فیلم دومین همکاری استیلر و پیتر و بابی فارلی پس از فیلم موفق "چیزی درباره مری" تولید سال 1998 و بازسازی کمدی سال 1972 به همین نام نوشته نیل سایمن به کارگردانی الن می است. استیلر نقش مردی را بازی می‌کند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استیلر در گیشه "دلشکسته" شد

استیلر

"پسر دلشکسته"، همکاری جدید بن استیلر و برادران فارلی در نخستین هفته اکران در آمریکا با تنها 14 میلیون دلار فروش پس از کمدی "طرح بازی" دواین جانسن که 3/16 میلیون دلار فروخت، در رده دوم جدول فروش قرار گرفت.

این فیلم دومین همکاری استیلر و پیتر و بابی فارلی پس از فیلم موفق "چیزی درباره مری" تولید سال 1998 و بازسازی کمدی سال 1972 به همین نام نوشته نیل سایمن به کارگردانی الن می است. استیلر نقش مردی را بازی می‌کند که به تازگی ازدواج کرده، اما در ماه عسل خود پی می‌برد اشتباه کرده و در نهایت به یک دختر دیگر (میشل موناهان) دل می‌بازد.

چیپ سالیوان، سخنگوی دریم ورکس که "پسر دلشکسته" را به بازار عرضه کرده، با اشاره به اینکه دریم ورکس و پارامونت انتظار بیشتری از فیلم در هفته اول اکران داشتند، گفت تماشاگران در پیش‌نمایش‌های فیلم واکنشی مثبت داشتند، اما نقدهایی که بر "پسر دلشکسته" نوشته شد منفی‌تر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت. او افزود: "ما غافلگیر شدیم. نقدها به ما لطمه زد."

"چیزی درباره مری" با بازی استیلر و کامرون دیاز، هر چند در هفته نخست اکران 7/13 میلیون دلار فروخت، اما در نهایت با 5/176 میلیون دلار یکی از فیلم‌های پرفروش سال 1998 شد. "پسر دلشکسته" با بودجه‌ای بالغ بر 60 میلیون دلار ساخته شده و در 3229 در حال نمایش است. برادران فارلی فیلم‌های "خنگ و خنگتر" (1994)، "من، خودم و آیرین" (2000) و "هال کم مایه" (2001) را نیز در کارنامه دارند.

"طرح بازی" در دومین هفته اکران نیز رده نخست جدول فروش را به خود اختصاص داد و مجموع فروش خود را به 8/42 میلیون دلار رساند. راک در این فیلم خانوادگی درجه PG نقش یک بازیکن راگبی را به عهده دارد که با از راه رسیدن دختری هشت ساله که از وجود او اطلاعی نداشته، زندگی مجردی و بی دردسر خود را در خطر می‌‌بیند.

فیلم درجه R "قلمرو" ساخته پیتر برگ با بازی جمی فاکس در نقش یک مامور پلیس فدرال FBI که در جستجوی تروریست ها به عربستان سعودی می‌رود، در دومین هفته نمایش با 4/9 میلیون دلار فروش در رده سوم جدول قرار گرفت. رده چهارم جدول از آن "شر موجود: انقراض" با بازی میلا یووویچ شد که بر مبنای یک بازی معروف رایانه‌ای ساخته شده و درباره زامبی‌های آدمخوار است. این فیلم در سومین هفته اکران حدود چهار میلیون دلار فروش داشت.

"جوینده: تاریکی فرامی‌رسد" دیگر فیلم تازه به نمایش درآمده این هفته تنها 7/3 میلیون دلار فروخت و در رده پنجم قرار گرفت. این فیلم به کارگردانی دیوید ال. کانینگهام بر مبنای رمانی از سوزان کوپر ساخته شده و درباره پسری به نام ویل استنتن با بازی الکساندر لودویگ است که وقتی پی می‌برد آخرین بازمانده گروه جنگجویان نامیرا است و باید به جنگ نیروهای تاریکی برود، زندگی اش از این رو به آن رو می شود.

"همهمه را حس کن"، سومین فیلمی که از این هفته به طور گسترده اکران شده نیز شروعی ناموفق داشت. این فیلم به تهیه کنندگی جنیفر لوپز در 1015 سینما 4/3 میلیون دلار فروخت و در رده هفتم جدول قرار گرفت. "همهمه را حس کن" ساخته الخاندرو چامسکی است و داستان مردی جوان ساکن جنوب برانکس (اماریون گراندیری) در نیویورک را به تصویر می‌کشد که آرزو دارد یک خواننده رپ باشد.

کمدی "موفق باشی چاک" به کارگردانی مارک هلفریچ با بازی جسیکا آلبا در سومین هفته نمایش 5/3 میلیون دلار فروخت و در جایگاه ششم قرار گرفت و وسترن "قطار سه و 10 دقیقه به یوما" با بازی راسل کرو و کریستین بیل با سه میلیون دلار و تریلر "شجاع" با بازی جودی فاستر با 3/2 میلیون دلار به ترتیب رده‌های هشتم و نهم را به خود اختصاص دادند.

کمدی درجه PG-13 "آقای وودکاک" با بازی بیلی باب تورنتن در نقش یک معلم ژیمناستیک سادیستی نیز دو میلیون دلار فروخت و رده دهم را از آن خود کرد. در مجموع 12 فیلم پرفروش این هفته حدود 7/65 میلیون دلار فروختند که 35 درصد کمتر از موعد مشابه سال گذشته بود.

منبع : خبرگزاری مهر