تبیان، دستیار زندگی
با عوض کردن میز جلوی مبل، ممکن است به نظر برسد که کل مبلمان‌تان را تغییر داده‌اید؛ به ویژه اگر تنها رویه ی مبلمان را نیز عوض کنید. میزی از شیشه و استیل چهر‌ه‌ای امروزی به مبلمان قدیمی شما می‌بخشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمائی تازه با کمترین هزینه

نمائی تازه با کمترین هزینه

این روزها به ویژه در آپارتمان‌های کوچک، اتاق نشیمن به نقطه ی کانونی اهل خانه و فضای اصلی آن‌ها تبدیل شده است. بنابر‌این، گاهی با اندک تغییراتی در این بخش، می‌توان به کل فضای مسکونی چهره‌ای جدید بخشید و تنوعی در زندگی آفرید. پس عجله نکنید؛ نیازی نیست که برای تغییر محیط خانه‌تان کل وسایل و مبلمان‌‌تان را عوض کنید.

1- میز جلوی مبل:

با عوض کردن میز جلوی مبل، ممکن است به نظر برسد که کل مبلمان‌تان را تغییر داده‌اید؛ به ویژه اگر تنها رویه ی مبلمان را نیز عوض کنید. میزی از شیشه و استیل چهر‌ه‌ای امروزی به مبلمان قدیمی شما می‌بخشد.

2- کاغذ دیواری:

این روزها بار دیگر کاغذ دیواری در خانه‌های ایرانی رواج یافته است و تنوع بسیاری را می‌توان در بازار این محصول پیدا کرد؛ از طرح‌های منقش به گل‌های زیبا تا الگوهایی شبیه به نمای سنگ، چوب و مانند این‌ها. بنابر‌این، با استفاده از کاغذ دیواری که نصب آن نیز آسان است، می‌توانید به یکباره فضای درونی خانه‌تان را تغییر دهید و حتی آن را به سبکی دیگر در آورید.

3- پرده:

آیا توجه کرده‌اید که پرده عنصری است که نبود آن بیش از حضورش به چشم می‌آید؟ در واقع، پرده‌ای که درست انتخاب شود، شکوهی ناپیدا به فضای درونی می‌بخشند و ای بسا بیننده در نیابد که زیبایی محیطی که در آن حضور دارد به دلیل تأثیر پرده‌هایی است که با ذوق و سلیقه تهیه شده‌اند؛ اما همین که این پرده‌ها مثلاً برای شست‌وشو از جای خود برداشته می‌شوند، زیبایی اتاق به ناگهان به نیم یا حتی بیش‌تر تقلیل می‌یابد. بنابراین، در تهیه ی پرده برای اتاق نشیمن‌تان توجه نمایید.

4- کوسن:

مبلمان اتاق نشیمن‌تان را با کوسن یا بالشتک‌هایی الوان بیارایید. تضاد یا طباق در رویه بالشتک‌ها و رویه مبلمان، جلوه‌های زیبایی از ذوق و هنر خلق می‌کند و گاه چهره ی مبل یا کاناپه‌تان را به وسیله‌ای فاخر و باشکوه دگرگون می‌کند. بی‌تردید، هزینه ی واقعاً ناچیز این کار در مقابل تغییری که به دست می‌آورید بسیار گران‌قدر است.

5- آباژور:

آباژور و دیگر منابع نوری اگر هوشمندانه به فضای درونی افزوده شوند، تأثیر شگرفی بر چشم‌نوازی محیط به جای می‌گذارند. این آباژورهای ساده و زیبا با پایه‌های آیینه‌ای خود، شکوه را برای اتاق نشیمن‌تان به ارمغان می‌آورند و به ویژه با توجه به ساختارشان، حسی از سبک مدرن را به مجموعه طراحی درونی می‌افزایند. توجه کنید که اگر آباژورهای شما جنبه ی کاربردی نداشته باشند و تنها به دلیل زیبائی در اتاق جای گرفته باشند، بخشی از تأثیر‌گذاری خود را بر زیبایی محیط از دست می‌‌دهند.

6- مبلمان:

تهیه مبلمان و کاناپه ی مرغوب معمولاً هزینه ی زیادی را می‌طلبد؛ اما خبر خوش آن‌که زیبایی و تأثیرگذاری مبلمان بر فضای داخلی وابسته به گران‌قیمت بودن آن نیست، بلکه بر همگونی آن با سبک طراحی محیط و سازگاری‌اش با فضای پیرامونی مبتنی است. ای بسا انتخاب یک دست مبلمان راحت و ساده، بیش از یک دست مبلمان استیل گران‌قیمت آسایش و زیبایی به ارمغان بیاورد.

منبع : ایران آذین

مقالات مرتبط :

دکوراسیون آبی – صورتی                          

تلفیق سنت و مدرنیته                

6نکته برای دکوراسیون اقتصادی                 

ایده هایى متفاوت براى فضاسازى در آپارتمان    

ریزه كارى هاى دكوراسیون  

تغییر دكوراسیون با كمترین هزینه             

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.