تبیان، دستیار زندگی
پرونده پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با اعلام برگزیدگان بخش‌های پایان‌نامه‌های دانشگاهی و حوزوی و كمیته هنر پایان بسته شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش روز بیست و ششم نمایشگاه قرآن

گزارش روز بیست ششم غرفه تبیان

پرونده پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم  با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با اعلام برگزیدگان بخش‌های پایان‌نامه‌های دانشگاهی و حوزوی و كمیته هنر پایان بسته شد.

به گزارش تبیان پانزدهمین  نمایشگاه قرآن که از اول ماه مبارک رمضان فعالیت خود را آغاز کرده بود روز گذشته در مصلی تهران پایان یافت.هر چند استقبال از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همچنان ادامه داشت اما به دلیل اینکه مصلی تهران باید رفته رفته برای برگزاری نماز عید سعید فطر آماده شود، امکان تمدید مدت زمان برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم وجود نداشت.

گزارش روز بیست ششم غرفه تبیان  گزارش روز بیست ششم غرفه تبیان

در پایان پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مراسم اختتامیه ای با حضور محمد حسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: حاصل برپایی این نمایشگاه حداقل دو دستاورد اساسی است؛ یكی اینكه ما را به ادب حضور در برابر قرآن به لحاظ ظاهری فرا می‌خواند و تمرین می‌دهد و دیگر دستاورد آن ادب قرآنی در حضور خالق قرآن است؛ یعنی این نمایشگاه باعث می‌شود تمام حركات و سكنات‌مان بر اساس با قرآن تنظیم شود. و این مهم‌تر از دستاورد اول است.

گزارش روز بیست ششم غرفه تبیان

وی افزود: در این دو سالی كه برگزاری نمایشگاه بر عهده دوستانمان در دولت نهم بوده است، خوشبختانه بر این وجه دوم تأكید بیشتری داشتیم و ادب قرآنی به تدریج در زندگی ما وارد شده است. بخشی كه به مسئولین مربوط است به لطف خدا بخش مشهودی است. همین كه رئیس جمهور ما پیام قرآن را در قلب بلدی كه به ظاهر بلد قبول حق نیست، با آن صدای رسا اعلام می‌كند و با تكریم ملت‌های جهان مواجه می‌شود، یعنی ادب قرآنی در حكومت ما وجود دارد. مردم هم نشان داده‌اند كه ادب قرآنی هر روز دارد در روح و زندگی آنها رسوخ می‌كند.

گزارش روز بیست ششم غرفه تبیان

صفار هرندی ادامه داد: خداوند را شاكرم زمینه‌های گسترش قرآن به واسطه این اتفاق بزرگ فرهنگی در كشور ما پدید آمده است. من از تمامی كسانی كه همت كردند و در این نمایشگاه فعالیت كردند تشكر می‌كنم.

نمایشگاه قرآن در حالی آخرین روز خود را پشت سر گذاشت که مدارس حضور چشم گیری در آن داشتند. بسیاری از افرادی که در نمایشگاه  داشتند استقبال دانش آموزان مدارس در آخرین روز پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را نقطه عطف آن  عنوان کردند.

گزارش روز بیست ششم غرفه تبیان

غرفه تبیان نیز در روز پایانی پانزدهمین نمایشگاه قرآن کریم همانند تمامی روز های نمایشگاه با استقبال کم نظیر بازدید کنندگان و کاربران مواجه بود. از مهمانان غرفه تبیان در آخرین روز فعالیت نمایشگاه قرآن علی اصغر سلطانیه، نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی بود که با مدیریت روابط عمومی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان دقایقی را به بحث و گفتگو نشستند. سلطانیه در این گفتگو خواهان معرفی تبیان در بین ایرانیان مقیم خارج از کشور شد و به دست اندرکاران تبیان تبریک گفت.

گفتنی است در آخرین روز نمایشگاه قرآن مدیر روابط عمومی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان ضمن قدر دانی از زحمات همکارات تبیان در مدت برگزاری نمایشگاه قرآن از دوربین خبر ساز تبیان خواست تا با آنها گفتگو کند.

به این ترتیب پانزدهمین نمایشگاه بین الملل قرآن با تمامی جوانب پشت سر گذاشته شد.

روابط عمومی موسسه تبیان