تبیان، دستیار زندگی
این سایت، یک سیستم عامل تحت وب را با استفاده از تکنولوژی‌ای جکس در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن براحتی می‌توانید در هر نقطه از دنیا که باشید تنها با یک اتصال اینترنتی به فایل‌ها و سیستم عامل خود دسترسی داشته باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هر جا بروی با تو هستم

سیستم عامل تحت وب با تکنولوژی ای جکس

فرض کنید خانه یکی از دوستانتان هستید و می‌خواهید عکسی را که قبلا در رایانه خود ذخیره کرده‌اید، به دوستتان نشان دهید یا فرض کنید در مسافرت به سر می‌برید و به یکی از فایل‌های درون رایانه خود نیاز دارید، در چنین حالتی به رایانه خود نیاز خواهید داشت. آیا راه حل مناسب برای رفع این‌گونه نیازها را می‌دانید؟

اگر با نرم‌افزارهای مختلف آشنایی داشته‌ باشید حتما پاسخ خواهید داد که بهترین راه حل استفاده از رایانه از راه دور(Remote) است اما با توجه به اینکه امکان اتصال دائم به شبکه اینترنتت برای تمامی کاربران مقدور نیست باید عرض کنیم که این روش نیز چندان جوابگو نخواهد بود و برای عموم کاربران کاربرد ندارد راه حل دیگری که با سرویس ارائه شده توسط سایت Ajaa Windows در اختیار شما قرار می‌گیرد بسیار ساده‌تر و کاربردی‌تر است.

این سایت با آدرس www.ajaxwindows.com یک سیستم عامل تحت وب را با استفاده از تکنولوژی‌ای جکس در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن براحتی می‌توانید در هر نقطه از دنیا که باشید تنها با یک اتصال اینترنتی به فایل‌ها و سیستم عامل خود دسترسی داشته باشید.

سیستم عامل ارائه شده توسط این سایت کاملا بر مبنای وب است اما امکانات و قابلیت‌های موجود در آن کاملا با امکانات موجود در یک ویندوز مطابقت دارد و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

امکانات

این سیستم عامل شامل قسمت‌های مختلفی است که برخی از آنها عبارتند از:

دکمه شروع، نوار وظیفه یا همان Taskbar، دسکتاپ، آیکون نرم‌افزارها، برنامه‌،کنترل پانل، کامپیوتر من یا همان My Computer و بخش‌های مدیریت فایل‌ها.

سیستم عامل تحت وب با تکنولوژی ای جکس

عضویت در سایت

برای عضویت در این سایت و استفاده از خدمات آن نیاز به عضویت‌های طولانی و پر کردن فرم‌های زیادی نیست بلکه با وارد کردن یک آدرس ایمیل و مشخص کردن رمز عبور مورد نظر خود می‌توانید براحتی و در کمتر از یک دقیقه به عضویت سایت در آمده و ویندوز تحت وب خود را برای همیشه به ثبت برسانید.

با استفاده از این ویندوز شما قادر به انجام کارهای زیر خواهید بود:

- اجرای برنامه‌های کاربردی تحت وب

- شخصی کردن محیط کار و دسکتاپ ویندوز

- تلفن رایگان با استفاده از سیستم Voipبه سراسر نقاط جهان

- مرور صفحات سایت‌های مختلف

- گوش دادن و سازماندهی موزیک‌های مورد علاقه

- ایجاد نمایش‌های تصاویر با استفاده از عکس‌هایتان

- فرستادن پیام فوری با گفتگوی آنلاین با دیگر دوستانتان (Instant Messaging)

- ذخیره فایل،عکس، موسیقی و به‌طور خلاصه هر آنچه که نیاز دارید تا حجم بیش از یک گیگابایت بصورت کاملا مجانی!

دسکتاپ دلخواه شما

اگر فکر می‌کنید در هنگام استفاده از این سیستم عامل نمی‌توانید برای محیط دسکتاپ خود تصویر زمینه شخصی انتخاب کنید یا آیکون‌های صفحه دسکتاپ را به شکل‌های مختلف کنار یکدیگر قرار دهید. سخت در اشتباهید. در این سیستم عامل با ورود به کنترل پانل براحتی می‌توانید تصویر مورد نظر خود برای زمینه دسکتاپ را انتخاب و آن را تغییر دهید همچنین امکان کشیدن و رها کردن آیکون‌ها در دسکتاپ به هر جایی که بخواهید نیز امکان‌پذیر است.

برنامه‌ها و خدمات مورد علاقه

از دیگر امکاناتی که این سیستم عامل تحت وب در اختیار شما قرار می‌دهد امکان اضافه کردن برنامه‌ها و دیگر امکانات تحت وب به سیستم عامل شما است. بدین ترتیب شما علاوه بر برنامه‌های مورد نظر خود می‌توانید از امکانات نرم افزارهای کمکی تحت وب مانند خبر خوان‌ها، اعلام وضعیت آب و هوا و ... نیز در ویندوز خود بهره‌مند شوید.

فایل‌ها به کجا می‌رود؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که فایل‌های ذخیره شده در این ویندوز در کجا ذخیره می‌شود و چطور همیشه در دسترس شما است. آیا گردانندگان این سایت فضای بسیار زیادی را در اختیار دارند که به شما بیش از یک گیگابایت فضا را بطور رایگان اختصاص می‌دهند؟ در پاسخ به این پرسش باید عرض کنیم که برای تامین فضای مورد نیاز کاربران در این سایت از سرویس ایمیل گوگل استفاده می‌شود این سرویس به گونه‌ای طراحی شده است که شما با وارد کردن یک نام کاربری و رمز عبور از سرویس ایمیل گوگل، از فضای موجود در این سرویس بجای یک هارددیسک مجازی در سیستم عامل تحت وب خود استفاده می‌کنید.

برای مشاهده دیگر جزییات و آشنایی کامل‌تر با خدمات و امکانات موجود در این سیستم عامل قدرتمند که کاملا بر مبنای ای جکس و تحت وب طراحی شده است به سایت http://www.ajaxwindows.com مراجعه کنید.

منبع: هفته نامه کلیک