تبیان، دستیار زندگی
"اشكان دژاگه" بازیكن ایرانی‌الاصل تیم جوانان آلمان از حضور در دیدار برابر ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خودداری اشكان دژاگه از بازی با اسراییل

خودداری اشكان دژاگه از بازی با اسراییل

"اشكان دژاگه" بازیكن ایرانی‌الاصل تیم جوانان آلمان از حضور در دیدار برابر رژیم صهیونیستی اسراییل خودداری كرد.

بنا به گفته‌ی سرمربی ولفسبورگ دژاگه در گفت‌وگو با "دیتر آیلس" سرمربی تیم ملی زیر 21 ساله‌های آلمان از او خواسته كه به دلیل مشكلات موجود در دیدار آلمان برابر اسراییل شركت نكند.

دژاگه در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی برلین اظهار كرد: «آیلس می‌داند كه من ایرانی - آلمانی هستم و نمی‌خواهم بیشتر از این چیزی بگویم. او می‌داند كه من به آنجا سفر نخواهم كرد و سرمربی دلایل من را متوجه می‌شود.»

در دیدار قبلی تیم زیر بیست و یك ساله‌های آلمان برابر سوئد اشكان دژاگه سی دقیقه برای این تیم بازی كرد. او همچنین در دیدار برابر ایرلند نیز برای یك نیمه در تركیب تیم ملی آلمان قرار داشت.

دژاگه از جایگاه مناسبی نیز در تیم باشگاهی‌اش یعنی ولفسبورگ برخوردار است، به طوری كه در بازی شب گذشته‌ی این تیم برابر هانزاروستوك نود دقیقه‌ی كامل در تركیب حضور داشت.

روزنامه‌ی ولفسبورگر آلگماینر سایتونگ نیز پس از خودداری "اشكان دژاگه" از حضور در تركیب تیم ملی آلمان در دیدار برابر اسراییل این تصمیم را به «دلایل سیاسی» مربوط دانست.

این روزنامه‌ی محلی ولفسبورگ نوشت: "اشكان دژاگه بازیكن ایرانی - آلمانی تیم جوانان آلمان در دیدار برابر اسراییل كه دوازدهم اكتبر برگزار خواهد شد بازی نخواهد كرد. این مهاجم تیم ولفسبورگ از حضور در این دیدار به دلایل سیاسی خودداری كرد.

دژاگه خودش علاقه‌ی زیادی به صحبت در مورد این موضوع حساس ندارد و تنها به روزنامه‌ی ولفسبورگر آلگماینر گفت:« همه می‌دانند كه من آلمانی - ایرانی هستم...»

وی افزود: «من با مربی صحبت كرده‌ام و آیلس بلافاصله موضع من را درك كرد.»

دژاگه هنوز برای این كه در تیم آلمان بازی كند یا ایران تصمیم نگرفته. او در این باره گفت:«‌از طرف فدراسیون فوتبال ایران برای حضور من درخواست شده اما من زمانی در این باره تصمیم نهایی‌ام را خواهم گرفت كه سنم به بالاتر از بیست و یك سال برسد.»

با این حال دژاگه می‌تواند در دو بازی بعدی تیم ملی جوانان آلمان كه شانزدهم و بیستم نوامبر برگزار می‌شود حضور پیدا كند.