تبیان، دستیار زندگی
سریال‌های ملودرام تلویزیونی ساخت کره جنوبی نظیر جواهری در قصر توانسته است تماشاگران را در سطح جهان به خود جلب کند این سریال‌ها به رقیب عمده‌ای برای تله‌نوول‌های ساخت کشورهای آمریکای لاتین بدل شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سریال‌های کره جنوبی بازارهای جهانی را هدف گرفته‌اند

یانگوم جواهری در قصر

سریال‌های ملودرام تلویزیونی ساخت کره جنوبی نظیر جواهری در قصر توانسته است تماشاگران را در سطح جهان به خود جلب کند

این سریال‌ها به رقیب عمده‌ای برای تله‌نوول‌های ساخت کشورهای آمریکای لاتین بدل شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به گفته فیراس الحمود مدیر شرکت Media Marketing and Production یک شرکت توریع محصولات تلویزیونی در اردن مذاکرات برای خرید حقوق پخش سریال‌های کره جنوبی در دنیای عرب از سال گذشته آغاز شده است.

تله‌نوولا‌ها، سریال‌های ملودرام در کشورهای آمریکای جنوبی، حاوی صحنه‌های غیر اخلاقی هستند و در نتیجه یا برای پخش در تلویزیون‌های عربی مناسب نیستند یا باید مجددا تدوین شوند.

فیراس الحمود که در روز جمعه 5 اکتبر (13 مهر) در روز دوم و پایانی "اجلاس جهانی تله‌نوولا‌ها و صتعت قصه‌پردازی"در بارسلون سخن می‌گفت معتقد است به همین دلیل درام‌های کره جنوبی مشکلات کمتری ایجاد می‌کنند.

سریال‌های ملودرام کره جنوبی به دنبال آنکه این کشور پس از بحران مالی سال 1996 در آسیای جنوب شرقی شروع به آزادسازی اقتصادش کرد و سرمایه‌گذاران با کمک دولت به تجدید سازمان صنعت سرگرمی کشور دست زدند، شروع به ظهوریافتن کردند.

شاخص این سریال‌ها و یکی از محبوبترین آنها سریال "دائه جانگ جئوم" یا "جواهری در قصر" است که ماجرای  پزشک زنی را به تصویر می‌کشد که در اواخر قرن نوردهم که دو کره متحد بودند، در دربار سلطنتی حضور دارد.

به گفته سازمان دهنده این کنفرانس، آماندا اوسپینا، در طول سه سال گذشته سریال‌های کره جنوبی از لحاط محبوبیت در کشورهای آسیایی مجاور مانند مالزی و فیلیپین از سریال‌های آمریکای لاتین پیشی گرفته‌اند.

اوسپینا که سردبیر یک مجله صنعت تلویزیون به نام TVMas است، گفت: "این سریال‌ها می‌خواهند نه تنها به بازار آسیا بلکه به بازار جهانی دست پیدا کنند."

حتی برخی از کانال‌های ملی کوچکتر در کشورهای آمریکای لاتین مانند ایستگاه‌های تلویزیونی محلی به پخش سریال‌های ملودرام کره‌ای روی آورده‌اند.

این روند دوسال پیش شروع شد که یک ایستگاه محلی در مکزیک یک سریال کره‌ای دوبله‌شده را پخش کرد. اکنون سه سریال ملودرام کره جنوبی همزمان در مکزیک، بولیوی و کلمبیا در حال پخش هستند.

ظاهرا تفاوت‌های فرهنگی مانعی برای جلب مخاطبان نبوده است.

اوسپینا گفت: "از طریق سریال‌های کره‌ای ما داریم کشف می‌کنیم که چه شباهت‌هایی میان آمریکای لاتین و آسیا و آفریقا وجود دارد، همه ما کشورهای جهان سوم هستیم."

الیته بیشتر سریال‌های کره‌ای که در آمریکای لاتین پخش شده‌اند، بوسیله تهیه‌کنندگان با قیمت‌های پایین به ایستگاه‌‌های تلویریونی در آمریکای لاتین واگذار شده‌اند تاآنها به  بازار جدیدی دست یابند.

خوزه اسکالانته یک توزیع‌کننده آرژانتینی در این باره گفت:‌ "رقابت ناعادلانه‌ای در حریان است زیرا دولت کره جنوبی حامی این تولیدات تلویزیونی است."

منبع : همشهری

مطالب مرتبط :

یانگوم جواهری در قصر

گفت‌وگو با دوبلورهای سریال جواهری در قصر

یانگوم جواهری در قصر

ایرانیان مستند جواهری در قصر را می‌سازند

گفت‌و‌گو با بازیگر نقش افسر «مین جونگ هو»