تبیان، دستیار زندگی
مجلل‌ترین نسخه قرآن کریم با ارتفاع دو متر با همکاری 30 هنرمند اصفهانی در سالن اصلی نمایشگاه قرآن قرار دارد و پنج نوع هنر اسلامی در خلق آن به کار رفته است. سیدمحمدرضا حجازی، مدیر روابط عمومی مجموعه هنری معراج اصفهان، به خبرنگار مهر گفت: "مجلل‌ترین قرآن ک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشارکت 30 هنرمند اصفهانی در خلق یک اثر نفیس قرآنی

مجلل‌ترین نسخه قرآن کریم

مجلل‌ترین نسخه قرآن کریم با ارتفاع دو متر با همکاری 30 هنرمند اصفهانی در سالن اصلی نمایشگاه قرآن قرار دارد و پنج نوع هنر اسلامی در خلق آن به کار رفته است.

سیدمحمدرضا حجازی، مدیر روابط عمومی مجموعه هنری معراج اصفهان، به خبرنگار مهر گفت: "مجلل‌ترین قرآن کریم به ابعاد سه در چهار متر به صورت شبانه روزی توسط 30 هنرمند خلق شده است. این اثر با مشاوره استادان قرآن شامل دو صفحه است و به شکل نمادین آیات سوره حمد و سوره قدر را برای آن انتخاب کرده ایم."

وی در ادامه افزود: "این اثر که دو متر ارتفاع دارد از جنس چوب MDF است و ساخت آن از ماه مبارک رمضان سال گذشته تا یک روز قبل از افتتاح پانزدهمین نمایشگاه قرآن کریم طول کشیده و در این روز رونمایی شد و روز افتتاح نمایشگاه قرآن به نمایشگاه منتقل شد."

حجازی وزن این اثر را هزار و 200 کیلوگرم عنوان کرد و گفت: "در این قرآن چوبی، هزار و 966 قطعه چوب به کار رفته و از هنرهای مشبک، منبت، خطاطی و نقوش اسلیمی و رنگ آمیزی ملی و اسلامی در آن استفاده شده تا صفحات طبیعی جلوه کند."

وی در پایان گفت: "این اثر در طبقه همکف نمایشگاه قرآن قرار دارد و توجه همه را به خود جلب کرده است. ما تا آخرین روز برپایی نمایشگاه صبر می کنیم و به بهترین پیشنهادی که برای نمایش، حفظ و نگهداری داده می‌شود، ترتیب اثر می‌دهیم."