تبیان، دستیار زندگی

پاک آیین، نماینده اقناع ساز رسانه‌ها

علی اکبر اشعری معاون مطبوعاتی پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید یکی از مشکلات جامعه امروزی ما خود محق بینی برخی اصحاب، صنوف و تشکل‌های صنفی و سیاسی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 

علی اکبر اشعری



او در یادداشتی ادامه می‌دهد: این گونه افراد و تشکل‌ها بنا به مصلحتی که برای خود یا صنف و گروهی که عضو آن هستند، تشخیص می‌دهند، جز تفسیر خود از قانون هیچ نظری را برنمی‌تابند. از سوی دیگر برخی کارگزاران دولتی گویی خود را رقیب آنها می‌دانند و کوچکترین نقد یا اظهار نظری از سوی آنان را برنمی‌تابند.

از این رو جامعه ما در جایگاه‌هایی که به نوعی نقش داوری و نظارتی دارند، نیاز به حضور افرادی دارد که برای توجیه و تبیین قانون و فراخواندن افراد به رعایت قوانین و مقررات، از روش‌های اقناعی و نه تنبیهی استفاده کنند. برادرمان آقای پدرام پاک آیین، نماینده کنونی رسانه ها در هیأت نظارت بر مطبوعات آن‌گونه که این حقیر طی سالها ارتباط دور و نزدیک به ویژه در دوران تصدی نمایندگی، ایشان را شناخته‌ام، از چنین ویژگی‌ای برخوردار است. امید است که اصحاب معزز رسانه در انتخاب نماینده خود برای عضویت در هیات نظارت به چنین ویژگی‌هایی توجه بفرمایند.

هرچند ممکن است حضور دیگری هم با چنین ویژگی‌هایی در جمع داوطلبان این انتخاب وجود داشته باشند که بنده توفیق آشنایی با آنها را نداشته باشم.