تبیان، دستیار زندگی

 خدمات پیام‌رسان‌های داخلی به زائران اربعین

با راهی شدن خیل عظیمی از زائران اربعین حسینی، پیام‌رسان‌های داخلی از جمله بله، ایتا و روبیکا خدماتی را برای تسهیل سفر زیارتی مسافران تدارک دیده است که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : عطیه ذاکری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 خدمات پیام‌رسان‌های داخلی به زائران اربعین

خرید ارز اربعین

خرید ارز اربعین از طریق پیام‌رسان «بله» و «روبیکا» یکی از این خدمات است که امکان خرید تا سقف 200 هزار دینار را برای زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند فراهم کرده است.

اعلام وضعیت رایگان

یکی دیگر از خدمات پیام‌رسان «بله»، امکان اعلام وضعیت زائر به صورت رایگان به دوستان و آشنایان است. برای این کار پس از اینکه رومینگ خود را فعال و برنامه «بله» را به آخرین نسخه به روزرسانی کردید، به بخش جریان رفته و در قسمت اعلام وضعیت، وضعیت خود را ثبت کنید.

دستیار جامع و هوشمند اربعین

«بله» همچنین دستیار یا بازوهای هوشمندی را برای زائران ایجاد کرده است. این دستیار در طول سفر به صورت هوشمند به سوالات زائران درباره سفر اربعین پاسخ می‌دهد و اطلاعات مورد نیاز آن‌ها را در اختیارشان می‌گذارد.

ثبت موقعیت موکب‌ها و مکان‌یابی

«ایتا» نیز خدماتی را برای زائران فراهم کرده است. موکب‌هایی که در ایام اربعین حسینی در ایران یا عراق خدمت‌رسانی می‌کنند می‌توانند علاوه بر نمایش موقعیت مکانی، خدمات ارائه شده در موکب را نیز بر روی نقشه ایتا map.eitaa.com به زائران نمایش دهند.