تبیان، دستیار زندگی

 شناسایی ایرپاد اصلی از تقلبی: راهنمای خرید هوشمندانه

 تشخیص ایرپادهای تقلبی به یک چالش جدی برای کاربران تبدیل شده است.در این مطلب، به بررسی نکات و روش‌های مؤثر برای شناسایی ایرپاد اصلی از تقلبی می‌پردازیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهسا زحمتکش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 شناسایی ایرپاد اصلی از تقلبی ،   خرید هوشمندانه ، محصولات اپل ،
 با گسترش روزافزون تکنولوژی و افزایش محبوبیت محصولات اپل، ایرپادها به یکی از پرطرف‌دارترین و پراستفاده‌ترین لوازم جانبی تبدیل شده‌اند. این محبوبیت باعث شده تا سودجویان و تولیدکنندگان محصولات تقلبی نیز به دنبال ساخت و فروش نسخه‌های جعلی از این محصول باشند. ایرپادهای تقلبی معمولاً کیفیت پایین‌تری دارند و ممکن است با مشکلات مختلفی مانند کیفیت صدای ضعیف، عمر باتری کوتاه‌تر و عدم پشتیبانی از برخی ویژگی‌های اصلی مواجه شوند. برای جلوگیری از خرید ناخواسته ایرپاد تقلبی و اطمینان از اصالت محصول، آشنایی با روش‌های تشخیص ایرپاد اصلی از تقلبی امری ضروری است. در این مطلب، به بررسی نکات و روش‌های مؤثر برای شناسایی ایرپاد اصلی از تقلبی می‌پردازیم.

 بسته‌بندی و جعبه

 کیفیت چاپ: بسته‌بندی ایرپاد اصلی باکیفیت بالایی چاپ شده است. رنگ‌ها شفاف و جزئیات دقیق هستند.

 بارکد و شماره‌سریال: در جعبه ایرپاد اصلی، بارکد و شماره‌سریال وجود دارد که با شماره‌سریال روی ایرپاد و داخل کیس شارژ مطابقت دارد.
 فونت: فونت متن‌های نوشته شده روی جعبه فیک با بسته‌بندی محصولات اصل فرق دارد. معمولاً فونت جعبه‌های تقلبی نازک‌تر و بلندتر هستند و فاصله کمتری بین حروف آن‌ها دیده می‌شود. در کارتن ایرپاد اصلی، اپل از فونت سانفرانسیسکو استفاده کرده است؛ درحالی‌که، نوشته‌های روی جعبهٔ تقلبی با فونت دیگری درج شده‌اند.

 ظاهر و کیفیت ساخت

 لوگو اپل: لوگو اپل روی ایرپاد اصلی دقیق و باکیفیت بالایی چاپ شده است. هر گونه نقص یا تفاوت در لوگو می‌تواند نشان‌دهنده تقلبی بودن باشد.

 کیفیت مواد: ایرپاد اصلی از مواد باکیفیت بالا ساخته شده است. سطح صاف و براقی دارد و وزن آن هم باید مناسب باشد. معمولاً در نمونه‌های فیک از جنس‌های پلاستیکی نامرغوب استفاده می‌کنند.

 اتصالات و جزئیات: اتصالات و جزئیات کوچک مانند محل‌های قرارگیری میکروفون و دکمه‌ها باید دقیق و مشابه نسخه اصلی باشند. دیفیوزر یا پخش‌کننده صدا را می‌توانید در کنار هدفون‌ها پیدا کنید. این بخش شبیه به یک خط گرد کشیده است. این دیفیوزرها در نمونه‌های اصلی کیفیت و ظرافت بالایی دارند. در ایرپادهای فیک؛ اما ممکن است متوجه شوید که ابعاد متقارنی ندارند.

 تطابق شماره‌سریال

 تنظیمات آیفون: ایرپاد خود را به آیفون متصل کنید و به تنظیمات بروید. در بخش "About" یا "درباره"، می‌توانید شماره‌سریال ایرپاد را مشاهده کنید. این شماره‌سریال باید با شماره‌سریالی که روی جعبه و داخل کیس شارژ قرار دارد، مطابقت داشته باشد.

 سایت اپل: می‌توانید شماره‌سریال را در سایت رسمی اپل وارد کنید تا از اصالت آن اطمینان حاصل کنید. درب کیس این محصولات را باز کنید و سریال هک شده داخل درب کیس را در سایت checkcoverage.apple وارد کنید. با واردکردن این شماره و زدن کد امنیتی اگر ایرپاد شما اصل باشد مدل آن به روی صفحه‌نمایش داده می‌شود و در غیر این صورت سایت به شما ارور می‌دهد و این یعنی با ایرپاد فیک مواجه هستید.

 اعتماد به اپل

 در ios 16 اپل یک قابلیت جدید را به آیفون‌ها اضافه کرده است که آیفون می‌تواند ایرپاد غیر اصل متصل شده را تشخیص دهد و به شما بگوید که در حال استفاده از یک ایرپاد فیک هستید. برای استفاده از این قابلیت تنها کافی است ایرپاد را به آیفون خود متصل کنید و اگر با ارور These headphones could not be verified as genuine AirPods and may not behave as expected مواجه شدید؛ یعنی ایرپاد شما غیراصلی است.

 توجه به دکمه Setup

 اگر این دکمه هم‌سطح با بدنه کیس نیست و برجسته به نظر می‌رسد، احتمالاً ایرپاد فیکی در دست شماست. به‌ویژه، اگر این دکمه محکم و فیت هم نباشد.

 متن بالای دکمه Setup هم می‌تواند فیک‌بودن آن را مشخص کند. این متن باید دقیقاً:

 Designed by Apple in California”

 “Assembled in China.”

 باشد. هرگونه غلط املایی، فاصله بیش از حد، پخشی رنگ و غیره که در این متن کوتاه دیده شود، نشان می‌دهد که ایرپاد اصل نیست.

 تجربه استفاده

 کیفیت صدا: کیفیت صدا در ایرپاد اصلی بسیار بالا است. اگر تفاوت زیادی در کیفیت صدا احساس کردید، احتمال تقلبی بودن وجود دارد.

 اتصال و قابلیت‌ها: ایرپاد اصلی به‌راحتی و با سرعت بالا به دستگاه‌های اپل متصل می‌شود. قابلیت‌های مانند "Hey Siri" و سنسورهای تشخیص گوش باید به‌درستی کار کنند. اگر ایرپاد اصلی خریداری کرده باشید محصول در صورت روشن بودن Find My به‌صورت خودکار به این بخش اضافه می‌شود و مهم‌تر این که به شما امکان می‌دهد تا از قابلیت‌هایی مانند پخش صدا یا جهت‌یابی کمک بگیرید.

 قیمت

اگر قیمت ایرپاد به طور غیرمعمول پایین است، احتمال تقلبی بودن آن بسیار زیاد است. ایرپاد اصلی همیشه قیمت مشخصی دارد و تخفیف‌های بزرگ برای آن نادر است.

 بررسی توسط متخصص

اگر هنوز شک دارید، می‌توانید به یکی از نمایندگی‌های معتبر اپل مراجعه کنید تا آن‌ها ایرپاد شما را بررسی کنند. همچنین به شما توصیه می‌کنیم این محصول را از مغازه‌ها یا سایت‌های معتبر خریداری کنید.