تبیان، دستیار زندگی

5 فایده و خواص روغن کنجد برای مردان

روغن کنجد یکی از پرخاصیت‌ترین و قدیمی‌ترین روغن‌ها به‌شمار می‌آید که در طب سنتی ایران هم زیاد به آن اشاره شده است. این روغن در صنایع غذایی، تهیه محصولات آرایشی-بهداشتی و صنایع دارویی کاربرد فراوانی دارد. ضمن اینکه حاوی مواد مغذی فراوانی است که آن را در دسته بهترین روغن‌ها قرار می‌دهد. این روغن برای تمام افراد به‌ویژه آقایان فواید فراوانی دارد که ما در ادامه بیشتر درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روغن کنجد

روغن کنجد یکی از پرخاصیت‌ترین و قدیمی‌ترین روغن‌ها به‌شمار می‌آید که در طب سنتی ایران هم زیاد به آن اشاره شده است. این روغن در صنایع غذایی، تهیه محصولات آرایشی-بهداشتی و صنایع دارویی کاربرد فراوانی دارد. ضمن اینکه حاوی مواد مغذی فراوانی است که آن را در دسته بهترین روغن‌ها قرار می‌دهد. این روغن برای تمام افراد به‌ویژه آقایان فواید فراوانی دارد که ما در ادامه بیشتر درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

روغن کنجد و 5 قدرت خارق‌العاده آن

روغن کنجد تنها برای آقایان مفید نیست؛ بلکه برای تمام افراد کاربرد دارد و با خاصیت‌های متعدد و فراوان خود می‌تواند مشکلات بی‌شماری را حل کند. اگر از مشکلات قلبی عروقی، استخوان‌ها و مفاصل، دهان و دندان و غیره رنج می‌برید، تا انتهای این مطلب با ما باشید.

1. خاصیت روغن کنجد در حفظ سلامت دهان و دندان آقایان
روغن کنجد

روغن کنجد ضدویروس و ضدباکتری است و به راحتی می‌تواند عفونت‌های مختلف و گوناگون را در کنار التهابات لثه، زخم‌های دهانی و بدبویی دهان درمان کند. همچنین با تمیز کردن فاصله بین دندان‌های شما کمک می‌کند تا پلاک‌های دندانی به‌طور کامل از بین بروند. یکی از روش‌های پرکاربرد برای استفاده کردن از این روغن با هدف سلامت دهان و دندان، به کار بردن روش غرغره با استفاده از روغن کنجد است.

در این روش فقط کافی است که شما یک قاشق روغن کنجد را در دهان خود بریزید و آن را در دهانتان بگردانید تا این روغن به خوبی در میان دندان‌های شما نفوذ و آن‌ها را تمیز کند. بعد از چند دقیقه می‌توانید دهان خود را شست‌وشو دهید. این کار به کاهش خونریزی دهان و دندان، کاهش التهابات و درد لثه‌ها و تورم آن‌ها کمک فراوانی می‌کند؛ ضمن اینکه اجازه نمی‌دهد که فلوراید زیادی در دهان شما جمع شود.

2. سلامت پوست و موی آقایان با روغن کنجد
روغن کنجد ویتامین‌های متعددی مانند ویتامین‌های A، B، E دارد که برای سلامت موها و پوست آقایان بسیار مفید و کاربردی است. این روغن به راحتی می‌تواند رطوبت پوست شما را به آن برگرداند و از ترک‌خوردگی و خشکی پوست جلوگیری کند. ضمن اینکه ضدباکتری و ضدقارچ است و مشکلاتی مانند آکنه، اگزما و پسوریازیس را هم درمان می‌کند و مانع بروز آن‌ها می‌شود.

حتی در ترمیم سوختگی‌ها و زخم‌ها هم می‌توانید از روغن کنجد استفاده کنید. این روغن یکی از بهترین مواد برای جلوگیری از بروز چین و چروک‌های پوستی است. نکته جالب اینجاست که بیشتر آقایان از ریزش موها و همین‌طور سفید شدن آن‌ها رنج می‌برند. روغن کنجد به راحتی موهای شما را تغذیه می‌کند و از ریزش و شکستگی آن جلوگیری خواهد کرد. این روغن با تثبیت رنگ موهای شما، از سفید شدن زودرس آن‌ها نیز جلوگیری می‎کند.

3. بهترین روغن برای سلامت مفاصل و استخوان‌های آقایان
روغن کنجد

از دیگر ویتامین‌هایی که در روغن کنجد وجود دارد، ویتامین‌های E و K هستند که در سلامت مفاصل و استخوان‌ها بسیار نقش دارند و از آسیب‌های اکسیداتیو به راحتی و به خوبی جلوگیری می‌کنند. این روغن ضدالتهاب است و می‌تواند مشکلات مفصلی مانند آرتریت روماتوئید و آرتریت سیستمیک را درمان کند. فقط کافی است که مقداری روغن کنجد را بر روی پاهای خود ماساژ بدهید. این ماده پرکاربرد حتی می‌تواند از بروز سوزش مفصلی و دردهای استخوان و مفاصل هم جلوگیری کند. روغن کنجد حاوی مقدار زیادی فسفر و کلسیم است که در تقویت و ساخت استخوان‌های شما بسیار کاربردی است. شاید ندانید که این روغن می‌تواند از ابتلا شدن افراد به بیماری‌های استخوانی هم جلوگیری کند.

4. روغن کنجد برای تولید اسپرم
روغن کنجد را از دانه‌های کنجد تهیه می‌کنند که می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی اسپرم آقایان داشته باشد. این روغن اسیدهای چرب بسیار مفیدی دارد که تاثیر فراوان و غیرقابل انکاری در تولید هورمون‌های جنسی دارند؛ هورمون‌هایی که در افزایش باروری آقایان و تولید اسپرم بسیار کاربردی هستند. کنجد با وجود ویتامین‌های E و امگا ۶ یکی از تاثیرگذارترین روغن‌ها در تولید اسپرم محسوب می‌شود. ضمن اینکه طبع آن گرم است و می‌تواند این فرایند را بهتر انجام دهد.

این روغن با آنتی‌اکسیدان‌های قوی که دارد، از سلول‌های اسپرم افراد در مقابل آسیب‌های گوناگون مثل آسیب‌های اکسیداتیو محافظت خواهد کرد و حتی قوای جنسی آقایان را هم افزایش می‌دهد. به دلیل تاثیر روغن کنجد در افزایش تعداد اسپرم، آن را یکی از مکمل‌های غذایی بسیار مفید برای آقایان در تولید اسپرم می‌دانند.

5. افزایش میل و نیروی جنسی
از کاربردهای دیگر روغن کنجد و تاثیرات آن بر روی آقایان باید به این نکته اشاره کنیم که این روغن اسیدهای غیرچرب و غیراشباع فراوانی دارد که برای سلامتی تمام افراد مفید و کاربردی هستند؛ اما به کار بردن کنجد بوداده در رژیم روزانه آقایان در کنار روغن کنجد کمک می‌کند تا آقایان به راحتی نیاز خود به مواد معدنی و ویتامین‌ها را تامین کنند. این روغن تاثیر مستقیم و عمیقی بر قدرت قوای جنسی آقایان دارد و کمک می‌کند که دستگاه تناسلی آن‌ها عملکرد بهتری داشته باشد.

طرز تهیه روغن کنجد

بد نیست بدانید از آنجا که روغن کنجد یکی از قدیمی‌ترین روغن‌های موجود در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی-بهداشتی است، به همین دلیل روش‌های تهیه آن هم گوناگون و مختلف هستند. این روغن ضداکسید شدن و حاوی مواد مغذی فراوانی است که برای تمام افراد به‌ویژه آقایان بسیار کاربردی است. در حال حاضر روغن کنجد را به دو روش صنعتی و سنتی تهیه می‌کنند. روش صنعتی بازدهی بسیار بالایی دارد؛ ولی خواص و کیفیت روغن را کاهش می‌دهد. روش سنتی هم روشی است که در آن روغن را از ارده کنجد تهیه می‌کنند. البته این روش بازدهی پایین‌تری دارد؛ ولی به خوبی می‌تواند خواص و کیفیت روغن کنجد را حفظ کند.

روغن کنجد را دست‌کم نگیرید

شما به راحتی می‌توانید روغن کنجد را بر روی سالاد و در زمان پخت‌وپز استفاده کنید. ضمن اینکه این روغن با ماساژ بر روی استخوان‌ها، مفاصل و اندام‌های مختلف از بروز درد، التهاب و مشکلات در آن‌ها جلوگیری می‌کند.