تبیان، دستیار زندگی

اطراف رشت کجا بریم

یکی از مقصدهای پرطرفدار شمالی در تمام روزهای سال، شهر رشت در استان گیلان است. علاوه‌بر جاذبه‌های دیدنی این شهر که هر مسافری با یک‌ بار بازدید از آن عاشق بافت شهر رشت می‌شود و بارها به آنجا بازمی‌گردد، اطراف این شهر زیبا نیز پر از جاهای دیدنی است. اگر قصد سفر و اجاره ویلا در شمال را دارید، پیشنهاد ما به شما اجاره ویلا در رشت یا اجاره ویلا در انزلی است. با اجاره ویلا رشت شما می‌توانید به‌آسانی به تمامی جاهای دیدنی اطراف این شهر دسترسی داشته‌باشید. هرچند جاذبه‌های دیدنی اطراف رشت آن‌قدر زیاد هست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
یکی از مقصدهای پرطرفدار شمالی در تمام روزهای سال، شهر رشت در استان گیلان است. علاوه‌بر جاذبه‌های دیدنی این شهر که هر مسافری با یک‌ بار بازدید از آن عاشق بافت شهر رشت می‌شود و بارها به آنجا بازمی‌گردد، اطراف این شهر زیبا نیز پر از جاهای دیدنی است. اگر قصد سفر و اجاره ویلا در شمال را دارید، پیشنهاد ما به شما اجاره ویلا در رشت یا اجاره ویلا در انزلی است. با اجاره ویلا رشت شما می‌توانید به‌آسانی به تمامی جاهای دیدنی اطراف این شهر دسترسی داشته‌باشید. هرچند جاذبه‌های دیدنی اطراف رشت آن‌قدر زیاد هستند که نمی‌توان از تمامی آن‌ها در یک سفر دیدن کرد؛ اما در ادامه بهترین جاهای اطراف رشت را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر بعدی خود حتما از آن‌ها بازدید کرده و سفر خود را خاطره‌انگیزتر کنید.
رشت

قلعه‌رودخان

قلعه‌رودخان یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی رشت است که حتما نام آن را شنیده‌اید. این قلعه قرون‌وسطایی که قدمت آن به قرن ۱۲ میلادی می‌رسد، در شمال رشت بر بالای کوه ساخته شده و اطراف آن را جنگل‌های سرسبز و زیبا پوشانده‌اند. با اجاره ویلا در رشت به‌راحتی می‌توانید به این مکان حفاظت‌شده دسترسی داشته و از زیبایی‌های اطراف آن نهایت استفاده را ببرید. در کنار بازدید از این قلعه تاریخی، حتما از پارک جنگلی قلعه‌رودخان در ۱۵کیلومتری شهر رشت نیز دیدن کنید و از رودخانه‌ها و آبشارهای این منطقه لذت ببرید.

تالاب هندخاله

این تالاب زیبا که در فاصله ۲۸کیلومتری شهر رشت قرار دارد، یکی دیگر از تالاب‌های زیبای اطراف این شهر است که حتما باید بازدید از آن را در برنامه سفر خود بگنجانید. هندخاله در زمان‌های گذاشته تنها راه ارتباطی با تالاب انزلی بود. امروزه این تالاب زیستگاه چندین نوع از پرنده‌های مهاجر است و به‌همین‌دلیل هرساله گردشگران زیادی برای تماشای این پرندگان به آنجا می‌روند.

قله درفک

رزرو ویلا در شمال، یکی از کارهایی است که قبل از سفر باید انجام بدهید. با اجاره ویلا در رشت، می‌توانید به‌آسانی از جاذبه‌های گردشگری اطراف این شهر لذت ببرید. یکی از این مکان‌های شگفت‌انگیز، قله و منطقه ییلاقی درفک است که در ۱۰۰کیلومتری رشت قرار دارد. این آتش‌فشان خاموش، بالای منطقه دیلمان و عمارلو واقع شده‌‌است و چشم‌اندازی منحصربه‌فرد و رؤیایی را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. باتوجه‌به آب‌وهوای کوهستانی و خنک این منطقه در تابستان، اغلب گردشگران این مکان را برای سفر در این فصل از سال انتخاب می‌کنند.

ماسوله

این شهر، ۶۰ کیلومتر با رشت و ۳۵ کیلومتر نیز با فومن فاصله دارد و در جنوب غربی استان گیلان واقع شده‌است. خانه‌های قدیمی و تاریخی، جنگل زیبا و سرسبز و کوه‌های حیرت‌انگیز با کوچه‌باغ‌های باریک و پله‌پله، این شهر را همانند تابلوی نقاشی بی‌نظیری در پیش‌روی مسافران نمایش می‌دهند و هرساله گردشگران زیادی از این شهر قدیمی دیدن می‌کنند. یکی از پیشنهادهای ما برای اجاره ویلا در شمال، رزرو ویلا شمال در نزدیکی این شهر تاریخی و دیدنی است.
رشت

تالاب انزلی

یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های آب شیرین ایران که در نزدیکی دریای خزر و جنوب غربی انزلی قرارگرفته‌است، تالاب انزلی نام دارد. این تالاب علاوه‌بر این‌که زیست‌گاه انواع ماهی‌ها و جانوران دریایی گوناگون است، پناهگاه پرندگان مهاجر نیز شناخته می‌شود. نیزارها و لاله‌های دریایی، نیلوفرهای آبی و دیگر گونه‌های گیاهی، منظره‌ای بی‌مانند را در این ناحیه به‌وجود آورده‌اند و هر چشمی را مجذوب خود می‌کنند. وسعت این تالاب حدودا ۱۲۰ کیلومترمربع است و ۱۱ رود به آن منتهی می‌شوند. با اجاره ویلا در انزلی، می‌توانید از گشت‌وگذار و قایق‌رانی در تالاب انزلی نهایت لذت را ببرید و همچنین از بازار محلی ماهی دیدن کنید. البته باتوجه‌به شلوغ‌بودن این منطقه و ازدیاد مسافران، برای اجاره ویلا انزلی قبل از شروع سفر اقدام کنید تا بتوانید جای مناسبی را با امکانات رفاهی خوب رزرو کنید.

روستای لاویج

این روستای زیبا در غرب رشت و دامنه کوه‌های البرز قرار دارد و درخت‌های گردو و طبیعت بی‌نظیر آن شما را مجذوب می‌کند. این روستا قدمتی نزدیک به ۲۰۰۰ سال دارد و طی سال‌های گذشته، آثار باستانی و چند گور قدیمی نیز توسط باستان‌شناسان در لاویج کشف شده‌اند؛ همچنین در این روستای زیبا، آتشکده‌ای نیز کشف شده که بنا به گفته باستان‌شناسان، قدمت آن به قبل از ظهور اسلام برمی‌گردد.

این روستای سرسبز کوهستانی با طبیعت بی‌نظیر و هوای خنک، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در تابستان محسوب می‌شود. البته علاوه‌بر طبیعت منحصربه‌فرد لاویج، چشمه‌های آبگرم آن نیز یکی از دلایل علاقه مسافران به این روستا است. این چشمه‌ها با دارابودن خواص معدنی بی‌شمار، خاصیت درمانی نیز دارند. از جاهای دیدنی اطراف روستای لاویج می‌توان جنگل لاویج، آبشار حرام‌او و فیل سنگی را نام برد.

از دیگر جاهای دیدنی اطراف رشت و انزلی که با اجاره ویلا در انزلی و رشت می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها دیدن کنید، پارک جنگلی و ساحلی درنیکا، بلوار ساحلی انزلی، حافظیه بندرانزلی، ییلاق سلانسر، ییلاق سی‌دشت رودبار، ییلاق اولسبلنگاه، ماسال، شاندرمن، سد منجیل، غار دربندشی، ساحل چمخاله، آبگیر فشتام، مرداب سبز سراوان، تپه مارلیک و ساحل چمخاله هستند.
رشت
سایت شب، پلتفرمی برای اجاره ویلا و سوئیت در ایران
در این مطلب، با جاهای دیدنی اطراف رشت و بندرانزلی، این دو شهر زیبا و پرطرفدار شمالی، آشنا شدید. برای اجاره ویلا در شمال می‌توانید از سایت معتبر و مطمئن شب اقدام کنید. رزرو ویلا شمال، قبل از شروع سفر یکی از کارهای ضروری است که خیال شما را بابت اقامت در طول سفر راحت می‌کند. در این سایت، می‌توانید گزینه‌های متنوع و مختلف برای اجاره ویلا انزلی و همچنین اجاره ویلا رشت را با قیمت‌ها، متراژ و امکانات متفاوت بررسی کرده و با اطمینان خاطر برای اجاره ویلا در رشت یا اجاره ویلا در انزلی اقدام کنید.