تبیان، دستیار زندگی

 هرچند وقت تلفن همراه‌مان را خاموش کنیم؟

روشن ماندن دائمی گوشی می‌تواند باعث اختلال در آن و مشکلات مختلف دیگری شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهسا زحمتکش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تلفن همراه‌ ، فناوری ، کاربران ، خاموش کردن تلفن همراه ، روشن ماندن دائمی گوشی ، عمر باتری ، امنیت دستگاه تلفن همراه،
بسیاری از کارشناسان فناوری به کاربران توصیه می‌کنند هر روز دستگاه‌های تلفن همراه خود را خاموش کنند و این نه فقط به این دلیل که بخشی هوشمندانه برای تعمیر و نگهداری از دستگاه است، بلکه دلایل زیادی مثل تمرکز، سلامتی و روابط انسانی وجود دارد که باید برای مدتی از یکدیگر فاصله بگیریم.

طبق گفته Readers Digest، کاربران باید حداقل هفته‌ای یک‌بار و به مدت یک دقیقه گوشی خود را خاموش کنند. چرا که خاموش‌کردن آن و اجازه‌دادن به آن برای یک دقیقه به خود گوشی و باتری کمک می‌کند. ما قول می‌دهیم در دودقیقه‌ای که ممکن است راه‌اندازی مجدد طول بکشد چیز زیادی را از دست ندهید.

 در ادامه طبق نظر شورای فناوری فوربس چند مورد از مزایای متعدد خاموش‌کردن منظم دستگاه‌های تلفن همراه را مشاهده می‌کنید.

 1/ می‌تواند به حل مشکلات شبکه کمک کند

 خاموش‌کردن هر روز دستگاه تلفن همراه ممکن است مشکلات شبکه بین دستگاه شما و ارائه‌دهنده خدمات را حل کند. مشکلات شبکه ممکن است زمانی ایجاد شود که چندین دستگاه برای مدت‌زمان طولانی متصل هستند که می‌تواند باعث کندی دانلود، ارائه خدمات نامطلوب و موارد دیگر شود. اما با راه‌اندازی مجدد تلفن هوشمند خود می‌توانید به‌سادگی از این وضعیت استرس‌زا جلوگیری کنید.

2/ احتمال هک‌شدن دستگاه شما را کاهش می‌دهد

 خاموش‌کردن دستگاه‌های تلفن همراه و همچنین تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها، ممکن است احتمال هک‌شدن دستگاه‌های شما را کاهش دهد. این امر مخصوصاً اگر مکرر مسافر هستید و از Wi-Fi در هتل‌ها یا سایر مکان‌های عمومی استفاده می‌کنید، بسیار مهم است.

3/ داده‌های ذخیره شده را حذف می‌کند

 علاوه بر بسیاری از مزایای روان‌شناختی خاموش‌کردن دستگاه‌های تلفن همراه، خود این فناوری نیز از یک استراحت شایسته بهره‌مند خواهد شد. هر بار که دستگاه خود را خاموش می‌کنید، داده‌های ذخیره شده در حافظه پنهان حذف می‌شوند که به شما کمک می‌کند از خرابی‌های بعدی جلوگیری کنید. راه‌اندازی مجدد گوشی هر هفته به جلوگیری از نشت حافظه کمک می‌کند. نشت حافظه زمانی است که یک برنامه برای کارکردن به مقداری حافظه نیاز دارد، اما زمانی که برنامه در حال استفاده نیست، حافظه را آزاد نمی‌کند.

 4/ عملکرد و کارایی را افزایش می‌دهد

 خاموش‌کردن منظم دستگاه‌های تلفن همراه منجر به افزایش عملکرد و کارایی می‌شود. امکان تخصیص مجدد منابع، بهینه‌سازی حافظه و بهبود عمر باتری را فراهم می‌کند. با استفاده از این تمرین ساده، تجربه تلفن همراه خود را به حداکثر برسانید. هر به‌روزرسانی، صفحه بارگذاری شده و نصب یا حذف برنامه، کدی را در سیستم‌عامل گوشی اضافه و حذف می‌کند. گاهی اوقات این بقایای پس از نصب یا حذف ناسازگار یا نادرست حذف می‌شوند. راه‌اندازی مجدد تلفن بیشتر این مشکلات را برطرف می‌کند و باعث می‌شود تلفن شما بهتر کار کند.

 5/ زمان برای شارژ، راه‌اندازی مجدد و به‌روزرسانی می‌دهد

 خاموش‌کردن دستگاه‌های ما نه‌تنها به ما فرصتی می‌دهد تا از فناوری خود فاصله بگیریم، بلکه به فناوری نیز فرصتی می‌دهد تا از ما فاصله بگیرد. دادن زمان کافی به دستگاه‌های خود برای شارژ، راه‌اندازی مجدد و به‌روزرسانی به همان اندازه ضروری است که انسان‌ها برای وضوح ذهنی، فیزیکی، معنوی و احساسی نیاز به زمان دارند.

6/ گزارش‌های روزانه شخصی را فعال می‌کند

 با خاموش‌کردن دستگاه تلفن همراه خود، آن را قادر می‌سازید تا یک جلسه توجیهی روزانه شخصی برای شما جمع‌آوری کند. وقتی دستگاهتان را روشن می‌کنید، می‌تواند خلاصه‌ای از اخبار، به‌روزرسانی‌ها و اعلان‌های مهمی را که در طول دوره خاموش‌شدن از دست داده‌اید، ارائه دهد. این باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود و بدون اینکه شما را با جریان مداوم اعلان‌ها تحت‌فشار قرار دهد، شما را در جریان اهم امور قرار می‌دهد.

7/ عمر باتری را افزایش می‌دهد

 خاموش‌شدن منظم عمر باتری دستگاه همراه شما را افزایش می‌دهد. دستگاه‌های تلفن همراه اغلب دارای تعدادی فرایند پس‌زمینه فعال، برنامه‌ها و اتصالات شبکه هستند. علاوه بر این، هنگامی که یک ابزار خاموش است، باتری می‌تواند خنک شود و عمر باتری را افزایش دهد.

 در بیشتر موارد، برنامه واقعاً بسته نیست، بلکه در حالتی قرار می‌گیرد که می‌توان آن را سریع‌تر راه‌اندازی کرد. اکنون به این فکر کنید که چند برنامه باز هستند و به‌آرامی حافظه و باتری گوشی را مصرف می‌کنند. راه‌اندازی مجدد گوشی برنامه‌های باز و نشت حافظه را پاک می‌کند و از شر هر چیزی که باتری شما را خالی می‌کند خلاص می‌شود. علاوه بر این، خاموش‌کردن برنامه‌های پس‌زمینه و سیستم‌عامل‌ها تقاضا برای باتری را محدود می‌کند و باعث می‌شود طول عمر بیشتری داشته باشد.

8/ امنیت دستگاه را بهبود می‌بخشد

 خاموش‌کردن منظم دستگاه‌های تلفن همراه می‌تواند به بهبود امنیت دستگاه کمک کند. وقتی دستگاهی برای مدت طولانی روشن است، ممکن است آسیب‌پذیری‌هایی را به دلیل نرم‌افزار قدیمی، نقص‌های امنیتی اصلاح نشده یا بدافزار جمع کند. هنگامی که دستگاهی به طور مرتب خاموش و راه‌اندازی مجدد می‌شود، می‌تواند به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری معلق و وصله‌های امنیتی را نصب کند و اطمینان حاصل کند که در برابر آسیب‌پذیری‌های شناخته شده محافظت می‌شود.

 9/ «مزایای سلامتی» هم برای دستگاه و هم برای کاربر دارد

 تلفن‌های ما برای عملکرد خوب نیاز به استراحت دارند. خاموش‌کردن، رم را پاک می‌کند، از گرم‌شدن بیش از حد جلوگیری می‌کند و به نصب به‌روزرسانی‌ها کمک می‌کند. برای ما نیز، صرف زمان کمتر با صفحه‌نمایش، خستگی چشم را کاهش می‌دهد، با کاهش قرارگرفتن در معرض نور آبی، خواب را بهبود می‌بخشد و استرس را کاهش می‌دهد. ازکارافتادن منظم دستگاه یک عادت عاقلانه است که هم برای سلامتی ما و هم برای تلفن‌هایمان فوایدی به همراه دارد.

خاموش‌کردن تلفن قبل از خواب می‌تواند واقعاً خواب شما را بهبود بخشد و به شما کمک می‌کند سریع‌تر بخوابید. استراحت از فناوری می‌تواند استرس را کاهش دهد و آرامش را تقویت کند. وقتی دائماً تلفن خود را چک نمی‌کنید، می‌توانید روی کار در حال انجام تمرکز کنید که منجر به افزایش بهره‌وری می‌شود.

همچنین خاموش‌کردن دستگاه‌های تلفن همراه می‌تواند به کاهش فشار چشم دیجیتال یا «سندرم بینایی رایانه‌ای» که در نتیجه استفاده طولانی‌مدت از صفحه‌نمایش ایجاد می‌شود، کمک کند. علائم می‌تواند شامل سردرد، تاری دید، خشکی چشم و درد گردن و شانه باشد. با خاموش‌کردن انرژی، می‌توانیم استراحت چشم را تشویق کنیم، این خطرات بالقوه سلامتی را کاهش دهیم و سلامت کلی خود را افزایش دهیم.

 10/ می‌تواند به شما کمک کند خلاقیت خود را تقویت کنید

 خاموش‌کردن دستگاه تلفن همراهتان می‌تواند با تشویق شما به آگاهی بیشتر و هماهنگی با محیط اطرافتان، خلاقیت را تقویت کند که به شما کمک می‌کند الگوهای جدید را متوجه شوید، ارتباطات جدید ایجاد کنید و الهام‌های تازه را کشف کنید. همچنین باعث ایجاد مکالمات شخصی و مستقیم با افراد اطراف شما می‌شود و افکار و ایده‌های متنوع را تحریک می‌کند که عناصر حیاتی تفکر خلاق هستند.

11/ فرصتی برای شارژ ذهنی و عاطفی

 یکی از مزایایی که خاموش‌کردن و کنارگذاشتن گوشی دارد، ایجاد فرصتی برای شارژ ذهنی و عاطفی است. قطع ارتباط از حواس‌پرتی‌های دیجیتال به شما امکان می‌دهد لحظات بی‌وقفه درون‌بینی، خلاقیت و زمان باکیفیت را با عزیزانتان داشته باشید. با خاموش‌کردن منظم، می‌توانید رابطه سالم‌تری با فناوری ایجاد کنید، تمرکز را بهبود ببخشید و سبک زندگی متعادلی را که رفاه شخصی را در اولویت قرار می‌دهد، پرورش دهید. خاموش‌کردن دستگاه‌های تلفن همراه باعث تقویت ارتباطات انسانی معنادار، خلاقیت و بهبود توانایی‌های شناختی می‌شود. قطع ارتباط از صفحه‌نمایش باعث تعاملات اجتماعی رودررو و گوش‌دادن فعال می‌شود که به ما کمک می‌کند روابط قوی‌تری ایجاد کنیم. قطع ارتباط باعث تقویت ذهن آرام، رهایی از «ترس ازدست‌دادن»، تفکر عمیق، بهره‌وری، همدلی و خلاقیت را برای تعامل واقعی انسانی پرورش می‌دهد.

12/ می‌تواند به شما کمک کند عادت‌های خود را تغییر دهید

 وقتی تلفن همراهتان را خاموش می‌کنید، تعجب می‌کنید که چند بار آن را از جیب یا کیفتان بیرون می‌آورید تا چیزی را چک کنید و یادتان می‌رود که خاموش است. این می‌تواند یک درک ناخوشایند باشد، اما یک نقطه داده مهم است. ما اغلب تا زمانی که ارتباط خود را به‌درستی قطع نکنیم، واقعاً متوجه نمی‌شویم که چقدر به هم متصل هستیم. با انجام این کار، مغز خود را مجدداً تنظیم می‌کنید تا به طور غریزی به دستگاه خود دست نیابید.