تبیان، دستیار زندگی

بایدها و نبایدهای خوراکی قبل از رابطه جنسی

برخی مواد غذایی باعث تقویت قوای جنسی می‌شوند و برخی دیگر مشکلاتی را ایجاد می‌کنند که برای قبل از رابطه مناسب نیستند. در این مطلب به این مواد غذایی اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شکلات و توت فرنگی

بهترین غذاها قبل از رابطه جنسی

مغزها مانند پسته
مغزها سرشار از زینک (روی) هستند که به بدن در تولید تستوسترون کمک می‌کنند. تستوسترون هورمونی است که نقش مهمی در خلق‌وخو و میل جنسی شما دارد. زینک به مردان کمک می‌کند اسپرم بیشتری تولید کنند. همچنین به حرکت بهتر اسپرم کمک می‌کند. منابع دیگر زینک عبارتند از: گوشت گوساله، غلات غنی شده با زینک، تخمه آفتاب‌گردان و پسته.

انار
در طول تاریخ، انار همیشه نماد باروری و تقویت میل جنسی بوده است. علم نشان داده این داستان‌ها واقعیت دارند. کارشناسان می‌گویند نوشیدن آب انار می‌تواند خوش‌اخلاقتان کند، گردش خون را بهبود بخشد و سطح تستوسترون را بالا ببرد. همه اینها چیزهایی هستند که می‌توانند شما را آمادهٔ رابطه جنسی کنند.

خوراکی‌های پرنمک مثل چیپس و سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده و پاپ‌کورن، باعث احتباس آب در بدن و نفخ می‌شوند. ضمناً گردش خون چیزی است که ارگاسم را ممکن می‌کند و نمک زیاد گردش خون را سخت می‌کند


شکلات
عجیب نیست که عشق و شکلات با هم‌اند. این خوردنی شیرین و پرطرفدار با ترشح سروتونین مرتبط است. سروتونین هورمونی است که احساس شادی و سرحالی را تقویت می‌کند. شکلات می‌تواند شما را خوش‌اخلاق کند و میل جنسی‌تان را برانگیخته کند. شکلات دارای مقدار زیادی فنیل‌اتیل‌آمین است که ماده‌ای شیمیایی در مغز و مرتبط با عشق و شهوت است.

اسفناج
شاید تصور نکنید که اسفناج می‌تواند از چند طریق خوراکی مناسبی برای پیش از رابطه جنسی باشد. این سبزی برگی سرشار از منیزیم است. منیزیم باعث افزایش تستوسترون می‌شود. اسفناج آهن دارد که برانگیزاننده میل و کشش جنسی، ارگاسم و رضایت جنسی در خانم‌هاست.

هندوانه
هندوانه این میوه آبدار دارای آمینواسیدی به نام سیترولین است. بدن شما سیترولین را به آرژنین تبدیل می‌کند که یک آمینواسید دیگر بوده و به شل‌شدن رگ‌ها کمک می‌کند. آرژنین می‌تواند خون را به سمت اندام‌های تناسلی پمپاژ کند، درست همان‌طور که ویاگرا به افزایش میل جنسی و درمان اختلال نعوظ کمک می‌کند.

آووکادو یا زیتون
آووکادو این میوهٔ سبز و خامه‌ای با چربی‌های سالمی که دارد می‌تواند به شما انرژی خوبی بدهد. آووکادو دارای ویتامین B۶ است که به گفته کارشناسان می‌تواند علائم سندرم پیش از قاعدگی مثل خستگی و نفخ و بدخلقی را کاهش دهد. آووکادو میوه‌ای است که می‌تواند یک زن را برای رابطه جنسی آماده کند.

توت‌فرنگی
توت‌فرنگی با شکلات یا بدون شکلات، با بستنی یا بدون بستنی به‌هرحال میوه‌ای رمانتیک است. توت‌فرنگی دارای ویتامین C فراوانی است که به تقویت میل جنسی، بهبود گردش خون و تسکین استرس و اضطراب کمک می‌کند. توت‌فرنگی به بدن در تولید اکسی‌توسین کمک می‌کند که به نام هورمون عشق معروف است، زیرا موجب تحریک جنسی و ارگاسم می‌شود.

چای یا قهوه
چای و قهوه کافئین دارند که محرک سیستم عصبی است. کافئین به عملکرد جنسی بهتر در مردان کمک می‌کند و احتمال اختلال نعوظ را کاهش می‌دهد. چای و قهوه دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که به سلامت شما کمک می‌کنند. قبل از خواب چای و قهوه مصرف نکنید؛ چون خوابتان را به هم می‌ریزد.

ماهی‌های چرب
ماهی‌هایی مانند سالمون، ساردین و ماکرل مقدار زیادی امگا ۳ دارند. این چربی‌های سالم، التهاب را در بدن کاهش می‌دهند که می‌تواند به سلامت جنسی‌تان کمک کند. اگر ماهی دوست ندارید می‌توانید بذر کتان، دانه چیا و گردو بخورید که از منابع امگا ۳ هستند.

میوه‌های لیکوپن‌دار
بعضی از میوه‌ها به تحریک جنسی کمک می‌کنند. این میوه‌های جادویی شامل پاپایا، هندوانه، گوجه‌فرنگی و گواوا می‌شوند. وجه مشترک این میوه‌ها یک ماده مغذی مهم به نام لیکوپن است که آنتی‌اکسیدان بوده و عملکرد رگ‌های بدن را تقویت می‌کند.

موز
این میوهٔ گرمسیری حاوی کربوهیدرات‌های ساده‌ای است که به شما انرژی خوبی می‌دهند.

بدترین غذاها قبل از رابطه جنسی

هر چیزی که پُر نمک است
خوراکی‌های پرنمک مثل چیپس و سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده و پاپ‌کورن، باعث احتباس آب در بدن و نفخ می‌شوند. ضمناً گردش خون چیزی است که ارگاسم را ممکن می‌کند و نمک زیاد گردش خون را سخت می‌کند.

نوشابه‌های گازدار
اگر به نوشیدنی‌های گازدار حساس هستید پس فقط به آب و نوشابه‌های بدون گاز بسنده کنید. مطمئناً دوست ندارید حین یک رابطه جنسی رمانتیک آروغ بزنید.

سویا
تستوسترون بیشتر به معنی میل جنسی بیشتر است، هم برای زنان و هم برای مردان. اما سویای زیاد در رژیم غذایی می‌تواند یک عدم تعادل هورمونی ایجاد کند.

الکل
الکل، تستوسترون را کاهش داده و سیستم عصبی را فرومی‌نشاند که باعث کاهش گردش خون و تحریک‌پذیری عصبی خواهد شد. ضمناً نوشیدن الکل بدن را کم آب و خشک می‌کند و باعث می‌شود احساس خستگی و بی‌حالی و سردرد به فرد دست دهد و حتی در خانم‌ها موجب خشکی واژن می‌شود.

چربی اشباع
غذاهایی که چربی اشباع دارند، مثل گوشت چرب و کره، به‌مرورزمان به گردش خون آسیب می‌زنند. در نتیجه خون کمتری به اندام‌های جنسی می‌رسد و در کوتاه‌مدت میل شما را به رابطه جنسی کم می‌کند. ضمناً خوردن چربی اشباع، بوی بدن را ناخوشایند می‌کند.

سبزیجات کلمی
کلم فندقی، گل‌کلم، بروکلی و... کلاً سبزیجات کلمی همگی تولیدکننده متان هستند. بهتر است پیش از رابطه جنسی در وعده‌غذایی‌تان کلم مصرف نکنید؛ چون باعث نفخ خواهد شد.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.