تبیان، دستیار زندگی

رازهای موفقیت در سرمایه گذاری بدون هیچگونه ریسکی

اگر به دنبال رازهای موفقیت در سرمایه گذاری هستید و می‌خواهید بدون هیچ‌گونه ریسکی سود بیشتری به دست آورید، این راهنما را تا انتها مطالعه کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رازهای موفقیت در سرمایه گذاری بدون هیچگونه ریسکی



استفاده از کرادفاندینگ (Crowdfunding) به عنوان روشی برای سرمایه‌گذاری بدون ریسک پیشنهاد اصلی ما به شما است. زیرا امکانات بسیار جذابی را برای افرادی که به دنبال به دست آوردن بهترین نتایج مالی هستند، فراهم می‌کند. آشنایی با این روش و فهم کامل آن می‌تواند به همه افراد کمک کند تا به روشی امن و مطمئن، بدون داشتن هیچ‌گونه ریسک، در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرد و رشد سرمایه مناسبی را تجربه کنند. به همین خاطر در این فرصت سعی داریم به بررسی این موضوع و راهکارهایی برای استفاده بهینه از کرادفاندینگ بدون ریسک بپردازیم تا همگان بتوانند از این فرصت مالی بهترین استفاده را بردارند.

در سال 1403 روی چه چیزی سرمایه گذاری کنیم؟

بهترین سرمایه گذاری در ایران برای سال 1403

اگر در حال خواندن  این مطلب هستید، حتما چنین سؤالی در ذهن شما هم شکل گرفته و می‌خواهید پاسخ آن را پیدا کنید. پیشنهاد ما به شما آشنایی با روش‌های نوین سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری می‌تواند هوشمندانه‌ترین حرکت مالی در زندگی شما باشد. اگرچه ممکن است با کار کردن هم یک حقوق ثابت به دست آورید، اما سرمایه گذاری می‌تواند دریافت پولی را که به سختی به دست آورده‌اید برای شما آسان کند. یک سبد سرمایه گذاری متنوع و عاقلانه به همه ما کمک خواهد کرد در طول زمان ثروت فوق‌العاده‌ای بسازیم. در نتیجه می‌توانیم از این پول برای دوران بازنشستگی، فرستادن فرزندان خودمان به بهترین دانشگاه‌های جهان یا هر یک از اهداف مالی دیگر استفاده کنیم.
با این حال، در حالی که باور نسبتا رایج است که سرمایه گذاری یک حرکت خوب است، این سؤال نیز وجود دارد که باید روی چه چیزی سرمایه گذاری کنیم. این سؤال قطعه بسیار مهمی از پازل پیش روی ما است. با در نظر گرفتن این موضوع، باید نگاهی دقیق‌تر به برخی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه گذاری بیندازید.
در اصل باید جوانب مثبت و منفی هر روش را به خوبی بررسی کرده و بدانید که آیا آنها با استراتژی سرمایه گذاری ایده‌آل شما مطابقت دارند یا خیر.

مقایسه بهترین روش‌های سرمایه گذاری

مقایسه انواع روش های سرمایه گذاری

 

اگرچه روش‌های بررسی شده در جدول زیر، تمامی روش‌های ممکن نیستند. اما جزو آن دسته از متدها به شمار می‌روند که افراد زیادی را به خود جذب کرده‌اند. به همین خاطر مهم است که از مزایای و معایب این موارد آگاه باشید.

.
.

بهترین روش برای سرمایه گذاری بدون هیچ‌گونه ریسکی

با توجه به توضیحات ارائه شده، مشخص می‌شود که همه روش‌های مد نظر ما، هم سویه منفی دارند و هم مثبت. در این میان تلاش برای پیدا کردن کم ریسک‌ترین روش، حتما چالش‌های زیادی خواهد داشت. برای اینکه از این چالش‌ها عبور کنید و بتوانید بهترین روش سرمایه گذاری را مد نظر قرار دهید، ما کرادفاندینگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اما کرادفاندینگ چیست؟
کرادفاندینگ تلاش تعداد زیادی از افراد است که شبکه‌سازی کرده و مقادیر کمی سرمایه را برای تأمین مالی یک استارت‌آپ جمع‌آوری می‌کنند. هر کمپین باید یک مقدار پول هدف و یک بازه زمانی ثابت تنظیم شده داشته باشد. بعد از تکمیل روند جذب سرمایه، روز شمارش معکوس می‌شود و پول جمع آوری شده برای سرمایه گذاران محاسبه خواهد شد.
تغییر فضای مالی پس از بحران مالی سال 2008 باعث ایجاد فرهنگ سرمایه گذاری جمعی شده است. همچنین سیاست‌های سخت‌گیرانه وام دهی پس از رکود که توسط بانک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و مشکلات ناشی از آن برای کسب وام‌های کوچک، مردم را وادار کرده که به دنبال روش‌های جایگزین به عنوان راهی برای کنار زدن وام‌های بانکی باشند. مقدار پول جمع آوری شده به ازای هر کمپین کرادفاندینگ یا تامین مالی جمعی در سراسر جهان سال به سال افزایش می‌یابد.

آمارهای جهانی رشد و محبوبیت کرادفاندینگ

افزایش اتکا به روش تأمین مالی جمعی باعث شده تا چندین کشور به دلایل حمایت از مصرف کننده به دنبال تنظیم این صنعت باشند. برای مثال، ایالات متحده قوانین جدیدی را برای حاکمیت سرمایه‌گذاری جمعی از سهام عدالت معرفی کرد که در 16 مه 2016 به اجرا درآمد.
همچنین در سال 2023، اندازه بازار جهانی تامین مالی جمعی 1.41 میلیارد دلار آمریکا ارزش گذاری شد و پیش بینی می‌شود تا سال 2030 بیش از دو برابر شود. طبق پیش بینی‌ها با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 14.5 درصد رشد خواهد داشت. یکی از بزرگترین پلتفرم‌های تامین مالی جمعی در سطح جهان با نام کیک استارتر (Kickstarter)، بیش از 592.000 پروژه را تا ماه می 2023 راه اندازی کرده است.
کیک استارتر طیف متنوعی از دسته‌بندی‌های پروژه را ارائه کرده و سرمایه‌گذاران خلاق را به راحتی جذب می‌کند. با نرخ موفقیت تقریبی 40 درصد، این پلتفرم به نوآوران قدرت می‌دهد تا رؤیاهای خود را به واقعیت تبدیل کنند. در میان این دسته‌ها، بازی‌ها به عنوان محبوب‌ترین طرح‌ها (با بیش از 2 میلیارد دلار سرمایه) در سال ۲۰۲۳ حکم‌فرما بودند. پروژه‌های مربوط به طراحی و فناوری هم از جمله محبوب‌ترین طرح‌های این پلتفرم به شمار می‌روند.

بهترین پلتفرم کرادفاندینگ در ایران

با توجه به ویژگی‌های برجسته و عملکرد موفق، پلتفرم دونگی به عنوان بهترین سایت کرادفاندینگ در ایران شناخته می‌شود. این پلتفرم زیر نظر فرابورس فعالیت می‌کند و تحت نظارت سبدگردان الگوریتم قرار دارد. یکی از ویژگی‌های برجسته این سایت، وجود ضمانت‌نامه بانکی برای تعهد پرداخت سود در اکثر طرح‌ها است که اعتماد و اطمینان بیشتری به سرمایه‌گذاران می‌دهد.
همچنین، پلتفرم دونگی گزارش‌های شفاف و دقیقی ارائه می‌دهد تا اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری صحیح و اطمینان‌بخش به سرمایه‌گذاران ارائه ‌شود. طرح‌های تسویه شده نیز با جزئیات کامل ارائه می‌شوند تا سرمایه‌گذاران بتوانند تصمیمات بهتری برای سرمایه‌گذاری خود بگیرند و از شفافیت و قابلیت دسترسی به اطلاعات کامل بهره‌مند شوند. این ویژگی‌ها باعث شده است که پلتفرم دونگی به عنوان بهترین و معتبرترین سایت کرادفاندینگ در ایران شناخته شود. اجازه دهید یکی از پروژه‌های موفق این پلتفرم را با هم بررسی کنیم.

آشنایی با طرح تسویه شده تجارت کالاهای مصرفی آریسا در دونگی

تعداد 69 سرمایه‌گذار تصمیم به همکاری با پلتفرم دونگی گرفتند تا برای تامین مالی جمعی طرح تجارت کالاهای مصرفی آریسا سوددهی مناسبی را تجربه کنند. مبلغ مورد نیاز برای این طرح 19.95 میلیارد ریال بوده و دوره سرمایه‌گذاری آن 12 ماه در نظر گرفته شده بود. همچنین قرار بر این شد که با نرخ بازده داخلی ماهانه 3.33٪، سود 2٪ علی‌الحساب هر 2 ماه یک بار (از ماه 6ام) پرداخت سود انجام شود.
ضمن اینکه این طرح دارای ریسک نسبتا پایین بود، زیرا مواد خریداری شده برای تبدیل شدن به کالا و بیمه مد نظر بودند. همچنین وثایق از سرمایه‌پذیر دریافت شده بود تا برای پوشش خطر از دست رفتن اصل سرمایه از آنها استفاده شود برگشت بخشی از اصل سرمایه از ماه هفتم به طور کامل اجرا ‌شود و گردش مالی مناسب سرمایه‌پذیر به نسبت ابعاد پروژه تضمین شده بود.
ضمنا تجربه مناسب سرمایه‌پذیر در تأمین کالاهای سازمان‌های بزرگ دولتی و تعهد قطعی به پرداخت مبلغ فروش از مشتریان شرکت‌های دولتی، از دیگر مزایای این همکاری به شمار می‌رود.

و در نهایت؛ چرا دونگی را پیشنهاد می‌کنیم؟

دونگی به عنوان پلتفرمی مناسب برای سرمایه‌گذاران محتاط توصیه می‌شود، زیرا با فراهم کردن ضمانت‌نامه تعهد پرداخت سود همیشه مورد توجه بوده است. در اصل دونگی طرح‌هایی را که بدون ضمانت‌نامه تعهد پرداخت سود دارند، پیشنهاد نمی‌دهد. این امر اطمینان بیشتری به سرمایه‌گذاران خواهد داد. ضمن اینکه پس از ثبت نام در سایت، امکان دنبال کردن پروفایل شرکت‌ها برای شما فراهم می‌شود. به این معنی که پلتفرم دونگی امکان دنبال کردن پروفایل شرکت‌ها و آگاهی از طرح‌های جدید را فراهم کرده تا به سرمایه‌گذاران کمک ‌کند سبد سرمایه خاص خودشان را طرح ریزی کنند.
پس‌انداز خودکار هم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دونگی است. شما امکان تعریف الگوهای پس‌انداز و انتقال مبالغ دلخواه به صورت خودکار از حساب بانکی به کیف پول در پلتفرم را خواهید داشت. این ویژگی به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا به صورت منظم و مداوم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری خود ادامه دهند. تمامی این امکانات و ویژگی‌ها هستند که باعث می‌شوند دونگی (به عنوان یک پلتفرم امن و مناسب) برای سرمایه‌گذاری بدون ریسک به روش کرادفاندینگ به شما توصیه شود تا موفقیت در سرمایه گذاری را تجربه کنید.

سوالات متداول

آیا سرمایه گذاری بدون ریسک امکان پذیر است؟

هیچ سرمایه گذاری بدون ریسک نیست. این موضوع را همیشه در نظر داشته باشید که حتی سرمایه گذاری های کم ریسک نیز ممکن است در بازه ای ارزش خود را از دست بدهند.


سود کرادفاندینگ چقدر است؟

در کرادفاندینگ میتوان به صورت متوسط به سود بالای 45 درصد رسید.