تبیان، دستیار زندگی

برای مانتو مشکی چه رنگ شالی را انتخاب کنیم

مانتوهای مشکی را براساس اینکه چه جنسی دارند و در چه مراسمی پوشیده می‌شوند می‌توان با شال‌های تک‌رنگ و ساده، طرح‌دار یا کارشده با سنگ‌های تزئینی پوشید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
شال و روسری
مانتو مشکی یکی از رایج‌ترین رنگ‌هایی است که هر خانمی در کمد خود دارد. اما پاسخ به اینکه با مانتو مشکی چه شالی بپوشید، نقش زیادی در شیک به‌نظررسیدن استایل و پوشش شما دارد.

طراحان صنعت مد طبق الگو و معیارهای مختلفی، رنگ‌های مناسب شال برای مانتو مشکی را پیشنهاد داده‌اند. در این مطلب انواع شال‌هایی را که می‌توان با این رنگ مانتو ست کرد را معرفی کرده‌ایم.

شال‌های طرح‌دار، انتخابی جذاب برای مانتوهای مشکی

می‌توان لباس‌ها و مانتوهایی را که رنگ تیره دارند با شال‌هایی با طرح‌های مختلف ست کرد. اگر می‌خواهید جذاب به‌نظر برسید، طرح‌های شلوغ یا چهارخانه انتخاب مناسبی هستند.

شال‌های راه‌راه، گل‌دار، خال‌خالی یا دیگر طرح‌هایی را که الگوی خاصی ندارند می‌توانید با مانتوهای تیره یا مشکی بپوشید، به‌شرط آنکه رنگ شال با رنگ پوست شما تناسب داشته باشد.

اخیرا شال‌هایی با طرح‌های پوست حیوانات مانند پلنگی یا پوست ماری نیز مد شده‌اند که با مانتو مشکی ست می‌شوند. شال‌های آبرنگی که ترکیب بدون قانونی از رنگ‌های مختلف دارند نیز تضاد جالبی با مانتوهای مشکی در استایل شما ایجاد می‌کنند.

شال‌های ساده و تک‌رنگ برای استایل‌های ساده‌تر

اگر طرفدار استایل‌های ساده هستید، پیشنهاد می‌شود مانتو مشکی را با شال‌های تک‌رنگ بپوشید. هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ شال برای مانتوهای تیره وجود ندارد. از رنگ‌های سرزنده مانند قرمز، صورتی و آجری گرفته تا رنگ‌های خنثی همچون آبی روشن و خاکستری، همگی با این رنگ مانتو ست می‌شوند‌.

طراحان مد و زیبایی تاکید می‌کنند که در استایل و تیپ شما نباید بیش از ۳ رنگ به‌کاررفته باشد. پس، برای زیبایی بیشتر استایل حتی می‌توانید رنگ کیف و کفش را نیز متناسب با رنگ شال انتخاب کنید.

برای مانتوهای مشکی چه جنس شالی مناسب است؟

شال و روسری
همان‌طور که رنگ و طرح شال را باید متناسب با مانتو مشکی انتخاب کنید، جنس شال نیز باید با جنس مانتو، فصل و معیارهای دیگر متناسب باشد. هنگام خرید شال و روسری برای مانتوهای مشکی که قصد دارید در مجالس بپوشید، نباید جنس نخی و ساده را انتخاب کنید. شال‌های گیپور یا سنگ‌دوزی‌شده انتخاب مناسبی برای مجالس مهم هستند.

ازطرفی در یک پیاده‌روی تابستانه یا دورهمی‌های دوستانه، اگر قصد پوشیدن مانتو مشکی را دارید، می‌توانید از شال‌هایی با رنگ‌ دلخواه و جنس نخی و خنک استفاده کنید. ترکیب شال‌های ساتن و ابریشمی با مانتو مشکی نیز برای مهمانی‌، استایل شما را شیک‌تر می‌کند‌.اگر جنس مانتو شما ضخمیم است، نباید آن ‌را با شال‌های نازک بپوشید.

مانتوهای پاییزی مشکی را بهتر است با شال‌هایی که مناسب این فصل هستند ست کرد. برای مانتوهای تابستانه و نازک، شال‌های خرید انتخاب خوبی هستند. اما اگر نگران لیزبودن این شال‌ها هستید، می‌توانید شال‌های حریر پلیسه را انتخاب کنید که کمی سنگین‌تر هستند و کمتر روی سر حرکت می‌کنند.

اگر می خواهید مانتو مشکی را در محل کار یا مهمانی‌های رسمی بپوشید، می‌توانید شالی با طرح‌های خیلی ساده و ریزی انتخاب کنید تا هم استایل شما شیک باشد و هم خیلی شلوغ و پرزرق و برق به‌نظر نرسد.

آیا می‌توان مانتو مشکی را با شال مشکی پوشید؟

طرفداران رنگ‌های تیره، علاقه‌ای به پوشیدن رنگ‌های شلوغ و سرزنده ندارند. به‌علاوه گاهی به‌دلایل مختلف، به‌طور مثال، برای شرکت در مراسم‌های عزاداری مذهبی یا نزدیکان، ملزم به پوشیدن شال مشکی هستید.

انتخاب شال مشکی برای مانتوهای تیره حتی سخت‌تر از شال‌های رنگی است، چراکه شما در انتخاب رنگ شال محدود هستید و تنها می‌توانید جنس‌های مختلف را امتحان کنید. شال‌های مشکی گیپور و کارشده یا شال‌های ژاکارد بهترین انتخاب برای مانتوهای مشکی ساده هستند.

برای انتخاب شال مناسب با مانتو مشکی به چه نکاتی باید توجه کرد


شال و روسری
شاید انتخاب شال برای مانتو مشکی کار ساده‌ای به‌نظر برسد، ولی اگر درباره تناسب رنگ‌ها و جنس لباس‌ها دانش کافی نداشته باشید، ممکن است استایل شما آن‌طور که باید شیک و زیبا به‌نظر نرسد، هرچند هم که هزینه زیادی برای خرید آن‌ها کرده باشید‌. نکات و توصیه‌هایی که حین خرید شال و روسری برای مانتوهای مشکی باید در نظر بگیرید عبارت‌اند از:

   . انتخاب شال و روسری باید با مراسمی که می‌خواهید بروید یا مکانی که می‌خواهید آن‌ را بپوشید مطابقت داشته       باشد. به‌طور قطع شالی که در عروسی می‌پوشید با شالی که با آن به پیاده‌روی می‌روید متفاوت است.
   . رنگ پوست شما، معیار مهمی برای انتخاب رنگ شال است. اگر پوستی تیره دارید، شال‌های روشن و اگر پوست‌تان   روشن و گندمی است، شال‌های تیره برای‌تان مناسب است. البته برخی رنگ‌های خنثی مانند خاکستری با هر رنگ   پوستی هارمونی جذابی دارد.
   . در فضاهایی که جنبه رسمی‌تری دارند، اگر قصد خرید شال ساده و تک‌رنگ دارید بهتر است رنگ‌های شیری، آبی   روشن یا طوسی را انتخاب کنید.
   . برای قرارهای دوستانه‌تان می‌توانید رنگ‌های شاداب‌‌تری مانند قرمز، صورتی، زرد و بنفش را انتخاب کنید.
   . اگر مانتو مشکی شما بلند است، باید شال انتخابی‌تان نیز بلند باشد. هرگز شال‌های کوچک را با مانتوهای گشاد و   بلند نپوشید.
   . شال‌هایی که طرح‌های سنتی یا شلوغی دارند را با مانتو‌های مشکی ساده‌تر ست کنید.
  . اگر مانتو مشکی شما طرح‌دار و شلوغ است، شال‌هایی ساده از جنس ابریشم یا نخی و تک‌رنگ بهترین انتخاب   هستند.

برای خرید شال به کجا مراجعه کنیم؟

بیشتر بانوان زمان خرید شال دوست دارند مدل‌های متنوعی را که در فروشگاه یا مغازه است ببینند. گاهی فروشنده از این کار خریدار عصبانی می‌شود و گاهی شما نمی‌توانید قیمت تمامی شال‌ها را از فروشنده بپرسید. حال چاره چیست؟

در سایت دیجی‌کالا جدیدترین و به‌روزترین مدل‌های شال با رنگ، طرح و جنس‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شود که شما به‌صورت آنلاین و بدون هیچ دردسری و صرف زمان کم، می‌توانید تمامی مدل‌ها را با جزئیاتی درباره جنس و قیمت آن‌ها مشاهده کنید. با خرید شال از این مجموعه در وقت‌ و هزینه‌تان صرفه‌جویی کرده‌اید، چراکه بدون صرف زمان و هزینه زیاد برای رفت ‌و آمد در خیابان‌ها، محصول و شال دل‌خواه‌تان به‌دست‌ شما می‌رسد.

جمع‌بندی

انتخاب شال مناسب برای مانتوهای مشکی می‌تواند جلوه‌ای زیبا و جذاب به استایل شما ببخشد. هرچقدر که مانتو مشکی شما ساده‌تر باشد، شما انتخاب بیشتری در بین شال‌های جذاب با طرح‌های شلوغ و زیبا دارید‌. دراین‌بین از جنس شال نیز غافل نشوید و حتما متناسب با فصل، مراسم و جنس مانتو، آن را انتخاب کنید. برای مشاهده مدل‌های متنوع شال، خرید و اطلاع از قیمت آن‌ها می‌توانید به سایت دیجی‌کالا مراجعه کنید.