تبیان، دستیار زندگی

محافظ ریشه فرش و دیگر لوازم جانبی چیست و از کجا بخریم؟

در مطلب زیر، به معرفی محافظ ریشه فرش و دیگر لوازم جانبی آن پرداخته و درباره مزایا و نحوه مصرف ترمز فرش و اسپری لکه بر فرش توضیحاتی ارائه می‌دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محافظ ریشه فرش و دیگر لوازم جانبی چیست و از کجا بخریم؟


مقدمه

فرش ها نیز مانند بسیاری از وسایل پیرامون ما دارای لوازم جانبی هستند. محافظ ریشه فرش، اسپری لکه بر و ترمز فرش و غیره از جمله این لوازم های جانبی می باشند. قبل از خرید این لوازم باید با ویژگی های هر یک از این لوازم آشنا باشید. در این متن به بررسی کاربردها و نحوه مصرف این لوازم می پردازیم. اگر قصد خرید اینترنتی لوازم جانبی فرش را دارید، می توانید از طریق وب سایت فرش امیرکبیر اقدام کنید. کافی است با کارشناسان این وب سایت تماس بگیرید تا راهنمایی ها لازم به عمل آید.

بررسی محافظ ریشه فرش

محافظ ریشه فرش این روزها بسیار مورد استقبال خریداران ایرانی قرار گرفته است. این محصول، کاوری است که لبه های آن دارای چسب ضعیفی می باشد. لبه های محافظ ریشه، روی لبه های فرش قرار می گیرند. این موضوع کمک می کند تا ریشه های فرش همیشه مرتب و یکنواخت دیده شوند. استفاده از این محصول می تواند به سلامت و ماندگاری فرش نیز کمک کند. در واقع این محافظ به خوبی ریشه ها را از پوسیدگی، کثیف شدن و تخریب دور نگه میدارد. شما می توانید این محصول را برای فرش ماشینی و قالی های دستی نیز استفاده کنید. در ادامه به صورت مستقل به مزایای این محصول مفید و کارآمد می پردازیم.

مزایای محافظ ریشه فرش

محافظ ریشه فرش به خوبی می تواند رنگ اولیه و جذاب ریشه را حفظ کند. از طرفی دیگر، این محافظ می تواند فرش را از صدمات و آسیب های فیزیکی دور نگه دارد. استفاده از این وسیله، باعث می شود تا ریشه فرش از رطوبت و پوسیدگی ناشی از آن محافظت گردد. ضمن اینکه هیچ وقت آثار پوسیدگی و پاره شدن نیز در آن مشاهده نخواهد شد. از دیگر مزایای خوب این وسیله جانبی، عدم زرد شدن ریشه ها در هنگام شستشوی فرش است. از همه مهمتر، با کمک این نوع کاور همیشه لبه فرش های خانه تان تمیز و مرتب بوده و ظاهر خانه را شلخته نشان نمی دهد. اگر قالی که در خانه دارید، از نوع پشمی و دستباف است، این محصول کمک می کند تا هرگز از قیمت نیفتد. توجه داشته باشید، آسیب به ریشه های فرش دستباف، باعث کم قیمت شدن آنها می شود. جالب اینکه این کاورها هرگز به ریشه ها آسیب نمی زند و کاملا ایمن می باشند.
 
ترمزهای فرش ایمن و ضدلغزنده هستند.
ترمزهای فرش ایمن و ضدلغزنده هستند.

بررسی انواع کاور ریشه فرش

محافظ ریشه فرش دارای انواع مختلفی است. در بازار می توانید اقسام مختلفی از این محصول را تهیه نمایید. هر یک از این کاورها دارای جنس و کیفیت مختلفی می باشند. محافظ های توری، کاورهای پلاستیکی، محافظ های لیفه ای از انواع این محصولات هستند. معمولا محافظ های توری را برای انواع فرش ها به کار می برند. اگر فرش دستباف در خانه دارید، حتما از این نوع کاور استفاده کنید. این محافظ ها به دلیل ساختاری که دارند به خوبی اجازه تنفس به ریشه را می دهند. جریان و تبادل هوا به وسیله این کاورها از بین نمی رود. ضمن اینکه این کاورها قابلیت شستشو نیز دارند. کاورهای پلاستیکی نیز نظم و ترتیب بسیار بالایی به ریشه های فرش می دهند. انعکاس نور لامپ بر روی حاشیه این کاورها بسیار زیبا است. از همه مهمتر این محصول، ورود گرد و غبار و هر گونه کثیفی و آلودگی به درون ریشه ها را به صفر می رساند.
محافظ ریشه فرش می تواند به صورت لیفه ای نیز طراحی شود. در این کاورها که از جنس پارچه هستند، ریشه های فرش را از هرگونه آلودگی، چربی، گردوخاک و غیره مراقبت می کنند. این کاورها قادرند همه ریشه فرش را درون خود جای داده و از صدمه دیدن لبه های کناری فرش ممانعت کنند.

اسپری های لکه فرش و کاربردهای آن

از دیگر لوازم جانبی فرش، اسپری لکه فرش است که امروزه کاربرد وسیعی پیدا کرده است. کمتر کدبانویی است که از این محصول استفاده نکرده باشد. این اسپری یک نوع ماده شوینده است که به راحتی لکه های تازه را از بین می برد. شما می توانید از این محصول برای تمیز کردن مبل هایتان نیز استفاده کنید. استفاده از این محصول کمک می کند تا شما با اصولی ترین روش و با ایمن ترین شیوه لکه را از روی فرش یا مبل پاک کنید. این اسپری ها از ایمن ترین مواد شوینده ساخته شده اند. بارها این محصولات توسط کارشناسان فرش مورد آزمایش قرار گرفته اند و مورد تایید آنها می باشند. برای اینکه فرش را از هرگونه لکه ای پاک کنید، کافی است روی لک را اسپری نمایید. اجازه بدهید، ماده شوینده به اندازه پنج دقیقه روی لکه بماند. سپس با یک پارچه پنبه ای، محل مورد نظر را خوب خشک و تمیز نمایید. شما می توانید این مرحله را یک بار دیگر نیز تکرار کنید.

ترمز فرش چیست و چه کاربردی دارد؟

ترمز فرش نیز یکی دیگر از لوازم جانبی فرش می باشد که توسط این وب سایت به فروش می رسد. همانطور که می دانید، این محصول باعث ایجاد اصطکاک بین فرش و سطوح صاف و لغزنده کفپوش ها می شود. معمولا کفپوش های سرامیکی باعث سر خوردن فرش می گردند. فرش بدون ترمز، مرتب از مکان اصلی خود حرکت کرده و چهره پذیرایی را شلخته و نامنظم نشان می دهد. این نوع ترمزها اغلب از جنس پلاستیک ساخته می شوند اما شما می توانید ترمزهایی با جنس سیلیکونی، فلزی و حتی پی وی سی نیز تهیه نمایید. این محصول به خوبی فرش را روی سطح لغزنده سرامیک فیکس و ثابت نگه می دارد. این وسیله مفید و کاربردی یک مزیت خوب دیگر نیز دارد. این محصول، از احتمال سر خوردن کودک دلبند شما بر اثر دویدن روی فرش نیز جلوگیری می کند.

ترمز برای عدم لغزش فرش بر روی سرامیک و پارکت

ترمز برای عدم لغزش فرش بر روی سرامیک و پارکت

ترمز فرش در اندازه های کوچک و اغلب به رنگ سیاه تولید می شوند. شما می توانید این محصول را در بسته های چهار عددی تهیه نمایید. ناگفته نماند، نحوه مصرف این ترمزها به این شکل است که باید آنها را به گوشه های فرش محکم بچسبانید. از قبل حتما کفپوش را خوب تمیز کنید تا عمل چسبیدن ترمز به فرش و سطح کفپوش به خوبی اجرا شود. در انتها باید خاطر نشان کنیم، این محصول را می توانید به صورت رولی نیز تهیه کنید. ترمزهای رولی در ابعاد بزرگتری تولید شده اند که نیاز شما را برای خرید مجدد تامین می نمایند. نحوه مصرف آنها نیز به این گونه است که باید این رول ها را به اندازه ای که نیاز دارید، برش داده و به صورت طولی آنها را بین فرش و کفپوش بچسبانید. ضمن اینکه برخی از این ترمزها به صورت شبکه ای تولید شده اند و برآمدگی هایی در سطح آن مشاهده می شود.

خرید محافظ ریشه و لوازم جانبی فرش

برای خرید محافظ ریشه فرش و سایر لوازم جانبی از قبیل ترمز و اسپری لکه بر فرش یکی از سایت های معتبر وبسایت فرش امیرکبیر پاسارگاد به نشانی www.amirkabircarpet.ir است که در سریع ترین زمان ممکن برای شما ارسال خواهند کرد.