تبیان، دستیار زندگی

 دور ریز غذاتو کم کن / با نان بیات چی درست کنیم؟

از این به بعد نان‌های بیات مخصوصا از نوع باگت رو دور نریز و این روش‌های کاربردی رو برای کم کردن دور ریز غذا و جلوگیری از اسراف به کار ببر.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : طاهره چک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 دور ریز غذاتو کم کن ،با نان بیات چی درست کنیم،
 
 دور ریز غذاتو کم کن ،با نان بیات چی درست کنیم،
از این به بعد نان‌های بیات مخصوصا از نوع باگت رو دور نریز و این روش‌های کاربردی رو برای کم کردن دور ریز غذا و جلوگیری از اسراف به کار ببر.

 دور ریز غذاتو کم کن ،با نان بیات چی درست کنیم، پودر سوخاری،

پودر سوخاری

راحت‌ترین راه استفاده از نان بیات تهیه پودر سوخاری هست. نان‌ها رو خشک کن و در هاون بکوب تا تقریباً به صورت آرد در بیاد. بعد پودر رو داخل یک ظرف شیشه‌ای نگه دار و در پخت غذاهای روزانه مثل کتلت و شامی و... استفاده کن.

 دور ریز غذاتو کم کن ،با نان بیات چی درست کنیم، نان برشته یا کروتون،

نان برشته یا کروتون

برای تهیه نان برشته (کروتون) ، نان بیات رو به قطعات بزرگ و کوچیک خرد کن و با اضافه کردن کمی ادویه مورد علاقه‌ات تو روغن زیتون سرخ کن و در کنار سوپ میل کن.

 دور ریز غذاتو کم کن ،با نان بیات چی درست کنیم، نان دارچینی ،

نان دارچینی

نان بیات رو برش بده و به مخلوط شیر دارچین آغشته کن. بعد یک تخم مرغ رو هم بزن و دو طرف نان رو در اون بچرخان و بعد نان‌ها رو سرخ کن تا طلایی بشه. در آخر کمی شکر و دارچین روی نان‌ها بپاش و میل کن.

 دور ریز غذاتو کم کن ،با نان بیات چی درست کنیم، نان سبزیجات ،

نان سبزیجات

نان‌های بیات رو ورقه ورقه و کمی روغن و فلفل به آن‌ها بزن و تست کن. زمانی که نان‌ها طلایی شدند روی آن‌ها رو با تکه‌های مرغ یا ژامبون به همراه سبزیجاتی مثل گوجه فرنگی گیلاسی، سیر و کمی پنیر پر کن. نان‌ها رو داخل فر یا ماکروفر یا روی ماهی‌تابه بذار تا پنیر آب بشه.

 دور ریز غذاتو کم کن ،با نان بیات چی درست کنیم، نان با عطر و طعم سیر،

نان با عطر و طعم سیر

برای تهیه نان با عطر و طعم سیر چاقو رو تا نیمه داخل نان کرده و ببرید اما برش‌ها رو از هم جدا نکنید. کره آب کرده و سیرهای کوبیده شده، جعفری خرد شده و کمی فلفل رو با هم مخلوط و مابین برش‌های نان قرار بده. بعد نان رو داخل کاغذ آلومینیومی بپیچ و برای ۶ دقیقه داخل فر بذار. بعد از در آوردن نان از فر و باز کردن کاغذ دورش، دوباره برای ۵ دقیقه دیگه داخل فر بذار تا کاملاً آماده بشه.