تبیان، دستیار زندگی

 ۱۱ مشاهده عجیب فضانوردان در کهکشان

رازهای بی‌کران

 فضا جایی است که شما انتظار ندارید چیزی را ببینید و وقتی می‌بینید، برایتان بسیار عجیب به نظر می‌رسد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهسا زحمتکش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مشاهدات فضانوردان در کهکشان ، فضانوردی ،  بشقاب‌پرنده  ،
 درحالی‌که فضانوردان به دورترین نقاط فضای بیکران سفر می‌کنند، آن‌ها گاهی با پدیده‌هایی روبرو می‌شوند که به نظر می‌رسد از قلمرو علم و دانش ما فراتر می‌روند. این مشاهدات که اغلب توضیحی برای آن‌ها وجود ندارد، نه‌تنها چالش‌هایی برای درک ما از جهان هستی ایجاد می‌کنند، بلکه به موضوعاتی جذاب و پر از راز و رمز بدل شده‌اند. از اشیای نورانی ناشناخته گرفته تا صداهای مرموز در خلأ، باعث شده‌اند تا حتی دانشمندان هم پاسخی برای آن نداشته باشند. در این مقاله، به بررسی برخی از عجیب‌ترین و غیرقابل‌توضیح‌ترین مشاهداتی که فضانوردان تجربه کرده‌اند، می‌پردازیم.

 1. مار فضایی

 دکتر استوری ماسگریو، فضانورد بازنشسته ناسا که در این حوزه اعتبار زیادی دارد ادعا می‌کند که یک مار سفید 8 فوتی را دیده که در فضا شناور است. تصور اینکه آن شی شلنگی جدا شده از سفینه فضایی باشد، راحت‌تر است، اما ماسگریو همچنان روی ادعایش پافشاری می‌کند.

 2. ضربه‌زدن

 اول‌ازهمه، باید بدانید که هیچ صدایی در فضا وجود ندارد. فقط خلأ هست و این دقیقاً همان چیزی است که این داستان را به یک داستان عجیب تبدیل می‌کند. در سال 2003، یانگ لیوی، اولین کسی که توسط برنامه فضایی چین به فضا فرستاده شد، در شاتل فضایی خود نشسته بود که بنا به گزارش‌ها صدای تق‌تق را شنید. او آن را این‌گونه توصیف کرد که "کسی بدنه سفینه فضایی را می‌کوبد، درست مانند ضربه‌زدن به یک سطل آهنی با یک چکش چوبی." ظاهراً او تنها کسی نیست که این را تجربه کرده است. فضانوردان چینی دیگری نیز بین سال‌های 2005 تا 2008 گزارش کرده‌اند که صداهای مشابهی را شنیده‌اند.

 3. آنها روی ماه هستند و ما را تماشا می‌کنند

 در طول مأموریت آپولو 11 در سال 1969، پس از فرود آرمسترانگ روی ماه، ناسا ادعا کرد که ارتباط آن برای تقریباً دو دقیقه قطع شده است و طبق گزارش‌ها او در پیامی محرمانه به ناسا گفت: "این بچه‌ها بزرگ بودند، آقا! بزرگ! اوه، خدایا! باور نمی‌کنید!... من به شما می‌گویم که فضاپیماهای فضایی دیگری در اینجا وجود دارد... به صف شده‌اند... آنها روی ماه هستند و ما را تماشا می‌کنند"

 4. «موسیقی فضایی» عجیب

 در طول مأموریت آپولو ۱۰ فضانوردان تجهیزات مختلفی را آزمایش کردند. ریسک بالابود زیرا این یک شبیه‌سازی نبود؛ بلکه فضای واقعی بود. در کمال تعجب این فضانوردان، صدای سوت عجیبی را روی هدفون خود شنیدند که بعدها آن را به‌عنوان موسیقی فضایی توصیف کردند.

 5. چیزی براق در ماه

 آلن بین، فضانورد ناسا ادعا می‌کند که چیزی براق را روی ماه دیده است. او آن شی براق را شبیه "کفش چرمی" توصیف کرد. ازآنجایی‌که انتظار داریم فضا جایی سیاه و بدون نور باشد، این چیز براقی که او دید چه می‌تواند باشد؟ ممکن است شیشه باشد؟ به‌هرحال توضیح زیادی برای این مورد وجود ندارد.

 6. یک بشقاب‌پرنده با شکل متفاوت

 وقتی به بشقاب‌پرنده فکر می‌کنیم، به بشقاب‌پرنده دیسکی شکل فکر می‌کنیم. همان‌طور که فضانوردان جیمز مک دیویت و اد وایت متوجه شدند، توضیح هر چیزی فراتر از درک ما بسیار دشوار است. این اتفاق زمانی افتاد که آنها بر فراز هاوایی پرواز می‌کردند و متوجه یک جسم پرنده شدند که برای آنها چیزی زمینی به نظر نمی‌رسید، آن شی جسمی فلزی بود که بازوهایی از بدنش بیرون‌زده بود.

 7. اجساد حیوانات شناور

 طبق گزارشات رسیده از فضانوردانی که به فضا سفر می‌کنند، اجساد حیواناتی در فضا قابل‌مشاهده هستند. درحالی‌که غم‌انگیز است، صحنه می‌تواند کمی ترسناک نیز به نظر برسد. فقط تصور کنید، اجساد حیوانات در پس‌زمینه فضای سیاه و بی‌نهایت شناور هستند و شما باید به انجام کاری که برای انجام آن آمده‌اید ادامه دهید. در ضمن باتوجه‌به اینکه اولین جاندارانی که به فضا رفتند، یک میمون و یک سگ بودند، موضوع کمی ترسناک‌تر می‌شود.

 8. اسکات کلی یک بشقاب‌پرنده را می‌بیند

 اسکات کلی فضانوردی بود که بیشترین ساعات را در فضا سپری کرد. او چیزهایی گفته که حاکی از برخورد بزرگ با بیگانگان است. درحالی‌که او خودش این را در کلمات زیادی نگفته و بیشتر دررابطه‌با آنها شوخی می‌کند؛ اما گفته‌های او کمتر شبیه شوخی به نظر می‌رسد و بیشتر شبیه چیزی است که همه بشریت باید آن را در نظر بگیرند. مثلاً او در مصاحبه‌ای گفته بود" بیگانگان در فضا راحت‌تر از ما زندگی می‌کنند."

 9. "ناوگان" بشقاب‌پرنده‌ها

 چه چیزی بدتر از دیدن ناوگانی از بشقاب‌پرنده‌ها. گوردون کوپر، فضانوردی که با مرکوری 9 و جمینی 5 پرواز کرد، ادعا می‌کند که در زمانی که برای نیروی هوایی خدمت می‌کرد، در یک پرواز یک "ناوگان" کامل از بشقاب‌پرنده‌ها را دیده است. ده سال بعد، او به طور تصادفی صحنه‌ای مشابه را دید. بنا به گزارش‌ها، در سال 1963، یکی از این اشیا به سمت او پرواز کرد. این رادار نیز به هر سؤالی در مورد اثبات وجود آن پاسخ می‌داد.

 10. بشقاب‌پرنده شبیه یک استوانه است

 ایده ما در مورد اینکه یک بشقاب‌پرنده باید چگونه به نظر برسد، هر چیزی که باشد، قاعدتاً هیچ‌کس انتظار ندارد استوانه‌ای باشد. در سال 1991، موسی ماناروف، بشقاب‌پرنده استوانه‌ای را در فیلم شکار کرد. در فیلم به نظر می‌رسد که یک جسم براق در حال چرخش است و در عرض فضا می‌چرخد.

 11. نورهای عجیب

 لروی چیائو، فضانورد آمریکایی، فرمانده ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال 2005، به همراه خدمه خود مجموعه‌ای از نورهای عجیب را در فضا مشاهده کردند. چیائو این مجموعه را تقریباً V وارونه توصیف کرد.