تبیان، دستیار زندگی

10 جاذبه سریلانکا که حتما باید ببینید

سریلانکا، جزیره‌ای زیبا در اقیانوس هند، با طبیعتی بکر، فرهنگی غنی و تاریخی کهن، در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در آسیا تبدیل شده است. این کشور، ملقب به "سرزمین چای"، با سواحل شنی، جنگل‌های انبوه، کوه‌های سر به فلک کشیده و معابد بودایی کهن، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای گردشگران رقم می‌زند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سریلانکا
سریلانکا، جزیره‌ای زیبا در اقیانوس هند، با طبیعتی بکر، فرهنگی غنی و تاریخی کهن، در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در آسیا تبدیل شده است. این کشور، ملقب به "سرزمین چای"، با سواحل شنی، جنگل‌های انبوه، کوه‌های سر به فلک کشیده و معابد بودایی کهن، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای گردشگران رقم می‌زند.

در این مقاله، به معرفی 10 جاذبه دیدنی و مهم سریلانکا که حتما باید از آنها بازدید کنید، می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا سفری مجازی به این سرزمین شگفت‌انگیز داشته باشیم.

معرفی سریلانکا

سریلانکا، با نام رسمی جمهوری دموکراتیک سوسیالیست سریلانکا، در جنوب آسیا و در اقیانوس هند واقع شده است. این کشور، مساحتی حدود 65 هزار کیلومتر مربع دارد و جمعیت آن حدود 22 میلیون نفر است.
سریلانکا
پایتخت سریلانکا، کلمبو، در غرب این کشور واقع شده است. زبان‌های رسمی سریلانکا، سینهالی و تامیل هستند. دین اکثریت مردم این کشور، بودایی است.

بهترین زمان سفر به سریلانکا برای گردش

بهترین زمان سفر به سریلانکا، به طور کلی، در دو فصل پاییز و زمستان است. در این ماه‌ها، هوا در این کشور خنک و دلپذیر و بارندگی‌ها کم است.با این حال، اگر به دنبال سفری ارزان‌تر هستید، می‌توانید در ماه‌های می‌تا اکتبر به سریلانکا سفر کنید. در این ماه‌ها، هوا گرم‌تر و مرطوب‌تر است و بارندگی‌ها بیشتر است.

10 جای دیدنی و مهم سریلانکا که باید حتما از آن بازید کنید

وقتی به سریلانکا سفر می‌کنید، قطعا محو طبیعت زیبا و بناهای تاریخی آن خواهید شد. پس در لیست برنامه‌ریزی‌های خود 10 جای دیدنی مهمی که در ادامه معرفی می‌کنیم، فراموش نکنید:

1. سیگیریا: صخره‌ای باستانی که بر فراز جنگل سرسبز قرار گرفته است و در آن بقایای کاخ پادشاهان سریلانکا را می‌توان دید. این صخره تاریخی و قلعه بنا شده روی آن یکی از خاص‌ترین بناهای تاریخی است که حتما در سفر به سریلانکا باید از آن دیدن کنید. قدمت قلعه سیگیریا به سال‌های 477 تا 495 میلادی بر می‌گردد از همین رو این بنای تاریخی در بین گردشگران محبوب است.

2. پولونارووا: پایتخت باستانی سریلانکا که در آن خرابه‌های معابد بودایی، مجسمه‌ها و بناهای تاریخی متعددی وجود دارد. این شهر باستانی پر است از ستون‌ها و بناهایی با معماری قدیمی که ساعت‌ها می‌توانید در آن قدم بزنید. با کرایه دوچرخه راحت‌تر می‌توانید در سطح این شهر بگردید.

3. آنوراداپورا: اولین پایتخت باستانی سریلانکا که در آن نیز خرابه‌های معابد بودایی، مجسمه‌ها و بناهای تاریخی متعددی وجود دارد. اگر دوستدار تاریخ و دیدن بناهای باستانی هستید، این منطقه مناسب شما است.

4. کندی: دومین شهر بزرگ سریلانکا و مرکز فرهنگی این کشور که در آن معبد دندان بودا، یکی از مقدس‌ترین مکان‌های بوداییان جهان، قرار دارد. در این شهر در طول سال جشنواره‌های فرهنگی مذهبی زیادی برگزار می‌شود.

5. نوارا الیا: شهرستانی کوهستانی در مرکز سریلانکا که به دلیل آب و هوای خنک و دلپذیر و مزارع چای معروف است. این شهر به دلیل محیط کوهستانی محیطی ایده آل برای کوهنوردان است. علاوه بر اینکه مزارع دیدنی چای آن نیز برای گردشگران بسیار جذاب است.
سریلانکا
6. گاله: شهری ساحلی در جنوب سریلانکا که قلعه‌ای تاریخی از دوران استعمار هلند در آن قرار دارد. این شهر نیز جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود و می‌توانید مغازه‌های سوغاتی فروشی آن را از نزدیک ببینید و در خیابان‌های سنگ فرش شده آن قدم بزنید. قلعه هلندی گاله در این شهر قرار دارد که در سال 1640 میلادی توسط هلندی‌ها بنا شده است. در کنار این بنا جاذبه‌های گردشگری دیگری مانند دروازه ورودی قلعه، فانوس دریایی، صومعه بودایی، صومعه ژاپنی‌ها و... نیز قرا دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

7. یالا: پارکی ملی در جنوب شرقی سریلانکا که زیستگاه فیل‌ها، پلنگ‌ها، کروکودیل‌ها و حیوانات وحشی دیگر است. اگر اهل تماشای حیات وحش هستید و مستندهای آن را دوست دارید، این پارک جای مناسبی برای شما است تا از حضور در آن و تماشای طبیعت بکر لذت ببرید.

8. سینهاراجورا: جنگلی انبوه در جنوب غربی سریلانکا که به دلیل تنوع زیستی و حیات وحش منحصر به فرد مشهور است. این جنگل جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. سینهاراجورا زیستگها فیل‌ها، پلنگ‌ها، میمونها و انواع گونه‌های پرندگان است.

9. میریسیا: روستایی ساحلی در جنوب سریلانکا که به دلیل سواحل شنی، آب‌های زلال و ورزش‌های آبی معروف است. شما می‌توانید پس از گشت و گذار در این روستا ساعاتی را در کافه رستوران‌ها وقت بگذرانید و غذاهای سنتی را امتحان کنید. پیتروتا: جزیره‌ای کوچک در جنوب غربی سریلانکا که به دلیل سواحل بکر، غارهای دریایی و صخره‌های مرجانی مشهور است. این جزیره محلی مناسب برای دوستداران شنا، غواصی و اسکیت سواری روی آب و... است.

10. پیتروتا: این جزیره زیبا و صخره‌ای که در جنوب غربی سریلانکا واقع شده پر است از غارهای دریایی و صخره‌های مرجانی زیبایی که از دیدن آن حیرت زده خواهید شد. این جزیره سواحل زیبا و بکری دارد پس اگر دوست دارید تجربه شنا و غواصی را در این سفر داشته باشید، حتما به این جزیره سفر کنید.

رزرو تور سریلانکا در فلای تودی

سریلانکا، کشوری زیبا با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی متعدد، مقصدی ایده‌آل برای گذراندن یک سفر خاطره‌انگیز است. با سفر به این کشور، می‌توانید از سواحل شنی، جنگل‌های انبوه، کوه‌های سر به فلک کشیده، معابد بودایی کهن و تجارب منحصر به فرد لذت ببرید. فلای تودی، با ارائه خدمات جامع و تخصصی، سفری بی‌نظیر به سریلانکا را برای شما رقم خواهد زد.

فلای تودی، به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های مسافرتی ایران، با ارائه خدمات جامع و تخصصی، سفری بی‌نظیر به سریلانکا را برای شما رقم خواهد زد. شما می‌توانید به راحتی با خرید تور سریلانکا از طریق پلتفرم آنلاین فلای تودی به سریلانکا سفر کنید و از دیدن جاهای بکر و بی‌نظیر آن لذت ببرید. با خرید تور سریلانکا در فلای تودی می‌توانید از خدمات مختلف آن اعم از اخذ ویزا، رزرو پرواز و هتل، بیمه مسافرتی و... بهره‌مند شوید.