تبیان، دستیار زندگی

 مدیران از آینده هوش مصنوعی در محیط کار نگرانند؟

هوش مصنوعی چیز جدیدی نیست، اما هوش مصنوعی مولد که توجه متخصصان در سراسر جهان را می‌طلبد، نحوه کار تیم‌ها را مختل می‌کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهسا زحمتکش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مدیران ، هوش مصنوعی ، محیط کار ، مختل کردن نحوه کار تیم‌ها با هوش مصنوعی ،
به گزارش beautiful.ai، برای درک بهتر اینکه چگونه هوش مصنوعی آینده کار را به چالش می‌کشد، از ۳۰۰۰ مدیر نظرسنجی کردیم تا بدانیم چگونه فناوری جدید را در تجارت خود پیاده‌سازی می‌کنند.

هوش مصنوعی برای همه مناسب نیست و هیچ محدودیتی وجود ندارد که صنایع بتوانند از فناوری آن بهره ببرند. شرکت‌ها شروع به پذیرش هوش مصنوعی در جریان کاری خود برای بهبود کارایی و افزایش خروجی کرده‌اند. در واقع، ۹۵ درصد از مصاحبه‌شوندگان گفتند که تیم‌های آنها قبلاً استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را آغاز و از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای دارایی‌های مرتبط با کار استفاده کرده‌اند.

برای استفاده از رونق بزرگ هوش مصنوعی، مدیران اقدامات لازم را برای آماده‌شدن برای نصب ابزارهای جدید انجام می‌دهند. از ۳۰۰۰ مدیر مورد بررسی، ۳۴٪ با آموزش کارکنان خود برای پذیرش ابزارهای هوش مصنوعی موافقت کرده‌اند. استفاده از هوش مصنوعی در محل کار ممکن است برای هر کسب‌وکاری متفاوت به نظر برسد، اما ۹۷ درصد از مدیران در حال حاضر این مکالمات را با تیم‌های داخلی خود انجام می‌دهند.

انقلاب هوش مصنوعی چه معنایی برای آینده کاری دارد؟

بر کسی پوشیده نیست که تیم‌ها شروع به کشف فرصت‌های مرتبط با هوش مصنوعی کرده‌اند. در واقعیت، ۹۰ درصد از مدیران بر این باورند که ابزارهای مولد هوش مصنوعی در محیط کار محبوب‌تر خواهند شد، زیرا فناوری و سایر صنایع با اخراج‌های گسترده ادامه می‌دهند.

تأثیر هوش مصنوعی بر عملکرد کارکنان

ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به آسان‌تر کردن کار انسان با جذب و خودکارسازی برخی از کارهای خسته‌کننده‌تر و تکراری‌تر هستند. فناوری هوشمند اغلب به‌عنوان یک شریک یا دستیار مشترک برای کارمندانی که در نقش خود متخصص هستند عمل می‌کند. هوش مصنوعی می‌تواند با تسریع در فرایند طوفان فکری، به بهبود بهره‌وری و عملکرد کارکنان کمک کند و به کارمندان نقطه جهشی بدهد تا بتوانند در زمان کمتری محتوای بیشتری تولید کنند. از طرفی مزایای هوش مصنوعی برای مدیران را نمی‌شود نادیده گرفت، در واقع، ۹۳ درصد می‌گویند که اگر این ابزارها به عملکرد بهتر آنها در محل کار کمک کند، کارمندان خود را به آزمایش و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تشویق می‌کنند.

هوش مصنوعی می‌تواند با اجازه‌دادن به کارمندان برای ایجاد اولین پیش‌نویس پروژه در کسری از زمان، عملکرد را افزایش دهد، سپس می‌توانند آن را ویرایش و سفارشی‌سازی کنند تا یکپارچگی و کیفیت برند حفظ شود. هوش مصنوعی اغلب اطلاعات خود را از گوشه‌های مختلف اینترنت می‌کشد و در نتیجه محتوا باید بررسی شود تا از صحت واقعی آن و همسویی با پیام کلی شرکت اطمینان حاصل شود. وقتی از مدیران پرسیده شد که آیا برای انجام به‌موقع و کارآمد در بالاترین سطح به کارمندان خود بیش از ابزارهای هوش مصنوعی اعتماد دارند، ۶۹٪ گفتند که هنوز برای کار کارکنان خود ارزش قائل هستند درحالی‌که ۲۰٪ بی‌تفاوت مانده‌اند.

 امنیت ابزارهای هوش مصنوعی، مدیران ، هوش مصنوعی ، محیط کار ، مختل کردن نحوه کار تیم‌ها با هوش مصنوعی ،

نگرانی‌های مدیران زمانی که نرم‌افزارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را اتخاذ می‌کنند

البته، مانند هر فناوری جدید، فرایند پذیرش با سؤالات و نگرانی‌هایی همراه است. طبیعی است که مدیران در مورد پیامدهای هوش مصنوعی در تجارت خود کنجکاو باشند. مواردی مانند هزینه، مقاومت کارکنان، نیاز به اخراج کارکنان به دلیل جایگزینی شغل‌های هوش مصنوعی، و کاهش مشارکت و بهره‌وری کارکنان، همگی نگرانی‌های معتبری هستند. از میان تمام اثرات بالقوه هوش مصنوعی در محیط کار، امنیت سایبری بزرگ‌ترین نگرانی بود و تقریباً ۷۵ درصد از مدیران اذعان کردند که نگران امنیت ابزارهای هوش مصنوعی و مسائل بالقوه حریم خصوصی در محل کار هستند.

ترس کارکنان و امنیت شغلی در مواجهه با هوش مصنوعی

۶۵ درصد از مدیران معتقدند که جایگزینی کارمندان با ابزارهای هوش مصنوعی تا زمانی که کارشان قابل‌مقایسه باشد، چیز خوبی برای شرکت آنها خواهد بود، درحالی‌که ۱۹ درصد مخالف بودند و ۱۶ درصد نسبت به این بیانیه احساس بی‌طرفی داشتند.

طبق نظرسنجی، ۴۰ درصد بر این باورند که توسعه وب و برنامه‌نویسی رایانه بیشترین خطر جایگزینی با هوش مصنوعی را دارند و پس از آن فروشندگان، مشاوران یا تحلیلگران مالی، منابع انسانی، روابط‌عمومی یا ارتباطات، نقش‌های اداری، طراحان گرافیک و بازاریابی قرار دارند. از این مدیران، تقریباً ۷۰ درصد موافق‌اند که اگر بتوانند تعداد زیادی از کارمندان را با ابزارهای هوش مصنوعی جایگزین کنند، از نظر مالی برای تجارت آنها مفید خواهد بود.

 امنیت ابزارهای هوش مصنوعی، مدیران ، هوش مصنوعی ، محیط کار ، مختل کردن نحوه کار تیم‌ها با هوش مصنوعی ،
در این نظرسنجی متوجه شدیم که هوش مصنوعی روش کار مردم را برای بهترشدن تغییر می‌دهد. مدیران برای تولید محتوای بیشتر، در زمان کمتر، بدون به خطر انداختن کیفیت و یکپارچگی برند، به هوش مصنوعی روی می‌آورند. پذیرش فناوری جدید به این معنی است که بسیاری از تیم‌ها شروع به تخصیص بودجه بیشتری به برنامه‌های هوش مصنوعی کرده‌اند که می‌تواند به کارمندان خود کمک کند تا در نقش‌های خود سازنده‌تر و کارآمدتر باشند.

ازآنجایی‌که کسب‌وکارها به رکود اقتصادی و توقف استخدام‌ها ادامه می‌دهند، اکثر مدیران بر این باورند که کسب‌وکارشان می‌تواند از انتقال منابع خود از کارمندان به هوش مصنوعی از نظر مالی منتفع شود. با انواع ابزارهای جدید هوش مصنوعی، مدیران موافق هستند که ممکن است فرصتی برای استخدام کمتر و درعین‌حال کاهش حقوق وجود داشته باشد تا از اخراج‌های آینده جلوگیری شود.

 مانند هر فناوری جدید، عدم قطعیت زیادی وجود دارد. درحالی‌که مدیران خطرات امنیت سایبری مرتبط با هوش مصنوعی را زیر سؤال می‌برند، کارکنان نگران امنیت شغلی و احتمال جایگزینی با نرم‌افزارهای هوشمند جدید هستند.

https://www.beautiful.ai/blog/2023-generative-ai-workplace-report