تبیان، دستیار زندگی

ایران در عملیات وعده صادق کدام مرکز سری اسرائیل را هدف قرار داد؟!

در عملیات غرورآفرین وعده‌ی صادق، پایگاه رژیم صهیونیستی که از ساخت مستحکم و حتی غیرقابل نفوذ(با طبقاتی زیرزمینی و داخل کوه) تشکیل شده است، هدف موشک‌های بالستیک ایران قرار گرفت که دچار تخریب شدید شده و تلفات قابل توجهی را به اسرائیل تحمیل کرده و باعث کور شدن چشم جاسوسی رژیم صهیونیستی شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : شراره داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ایران ، عملیات وعده صادق ،  اسرائیل، موشک‌های بالستیک ایران، رژیم صهیونیستی،
کوه جبل الشیخ، که در بلندی‌های جولان واقع شده است و به عربی به معنی "کوه رئیس" است، از نظر استراتژیکی اهمیت زیادی دارد و به عنوان "چشم‌ها و گوش‌های اسرائیل" شناخته می‌شود به دلیل تجهیزات پیشرفته نظارتی که در آن نصب شده است. این مکان شاهد فعالیت‌های نظامی قابل توجهی بوده است، به ویژه در جریان جنگ یوم کیپور در سال ۱۹۷۳ که به دلیل ارتفاع بالا و دید واضح بر مناطق اطراف، مکان کلیدی برای عملیات نظامی اسرائیل بود.

ایران   عملیات وعده صادق   اسرائیل   موشک‌های بالستیک ایران   رژیم صهیونیستی
با این حال، اطلاعات خاصی در دسترس عموم درباره وجود پایگاه اطلاعاتی محرمانه در این مکان وجود ندارد. به طور کلی، پذیرفته شده است که کوه جبل الشیخ یک پست نظامی حیاتی برای اسرائیل است، به ویژه با توجه به موقعیت نزدیک آن به سوریه و لبنان، که آن را به یک نقطه نظامی استراتژیک تبدیل می‌کند.

یکی از اهداف اصلی عملیات وعده‌ی صادق که کمتر به آن پرداخته شده است و حتی دستگاه سانسور رژیم صهیونسیتی، ولو برای کوچک‌نمایی عملیات ایران، هیچ اشاره‌ای به آن نکرده است، موشک‌باران پایگاه شلاخیم در ارتفاعات موسوم به جبل‌الشیخ(یا کوه حرمون) در شمال شرقی سرزمین‌های اشغالی و هم‌مرز با لبنان و سوریه و مشرف به بلندی‌های اشغال‌شده جولان است..

پایگاهی استراتژیک در ارتفاعات ۲۸۰۰متری که در واقع یکی از مهم‌ترین مقرهای جاسوسی رژیم صهیونسیتی به شمار می‌رود و محل فعالیت واحد ۸۲۰۰ اداره اطلاعات نظامی اسراییل موسوم به امان و همچنین استقرار رادارها و ایستگاه‌های شنود اطلاعاتی اسراییل است که وظیفه جاسوسی از لبنان و سوریه را برعهده دارد..

در عملیات غرورآفرین وعده‌ی صادق، این پایگاه که از ساخت مستحکم و حتی غیرقابل نفوذ(با طبقاتی زیرزمینی و داخل کوه) تشکیل شده است، هدف موشک‌های بالستیک ایران قرار گرفت که دچار تخریب شدید شده و تلفات قابل توجهی را به اسرائیل تحمیل کرده و باعث کور شدن چشم جاسوسی رژیم صهیونیستی شد..