تبیان، دستیار زندگی

دستور تهیه غذا با سبزیجات بهاری

ما همیشه انواع سالاد، پیش غذا، سوپ و غذاهای اصلی را می‌پزیم اما اینکه در فصل بهار از مارچوبه، پیازچه یا نخود فرنگی تازه در غذاهایی مثل مرغ یا پاستا استفاده کنیم چیز دیگری است. این غذاها مناسب خانواده هستند چون دارای انواع پروتئین و مواد مغذی است پس با خیال راحت بپزید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : طاهره چک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دستور تهیه غذا با سبزیجات بهاری
شروع فصل بهار به خیلی‌ها انگیزه می‌دهد که با سبزی‌های بهاری غذاهای جدید را امتحان کنند، در این مطلب بهترین سرآشپزهای دنیا غذاهای سالم و خوشمزه‌ای با سبزی‌های بهاری به ما پیشنهاد داده‌اند که پر از طعم و رنگ هستند.

ما همیشه انواع سالاد، پیش غذا، سوپ و غذاهای اصلی را می‌پزیم اما اینکه در فصل بهار از مارچوبه، پیازچه یا نخود فرنگی تازه در غذاهایی مثل مرغ یا پاستا استفاده کنیم چیز دیگری است. این غذاها مناسب خانواده هستند چون دارای انواع پروتئین و مواد مغذی است پس با خیال راحت بپزید.

۱- ران مرغ سرخ شده با سبزیجات بهاره

هویج، نخود و سیب زمینی کوچک ترکیب خوبی برای کنار مرغ هستند. ران‌های مرغ را با استخوان و پوست بپزید تا طلایی و ترد شوند.

۲- سوپ مارچوبه

این سوپ مارچوبه که رنگ سبز لیمویی است با چرخش خامه بسیار زیبا می‌شود. بسته به طعمی که می‌خواهید، می‌توانید آب مرغ یا سبزیجات در آن بریزید. سیر، موسیر، و کمی سرکه سفید هم طعم آن را محشر می‌کند.

۳- فتوچینی سالمون خامه‌ای و سبزیجات بهاری

این غذای سبز مقداری پروتئین اضافی از ماهی سالمون دریافت می‌کند. این دستور غذا از محصولات فصلی مثل مارچوبه و نخود فرنگی نهایت استفاده را می‌کند و با پوست لیمو و شوید زیبا شده است. پنیر خامه‌ای هم طعم متفاوتی به آن می‌دهد.

۴- سالاد لوبیا سفید لیمویی با کلم بروکلی

گاهی اوقات یک سالاد برشته گرم همان چیزی است که در یک روز خنک بهاری به آن نیاز داریم. این دستور غذا ترکیبی از کلم بروکلی بو داده روی سبزیجات چلیپایی است. لوبیا سفید و پارمزان تراشیده شده به بشقاب شما طعمی دلچسب می‌دهد و با اضافه کردن یک نان، این غذا را به یک وعده ناهار خوب تبدیل می‌کند.

۵- نخود و رمپ با قارچ و سمولینا گنوکی

یک انفجار واقعی از رنگ و طعم بهاری، این دستور غذا از محصولات تازه بهاری مثل نخود فرنگی و رمپ استفاده می‌کند و با کمک قارچ و گنوکی آنها را در مرکز توجه قرار می‌دهد.

۶- پای قابلمه‌ای مرغ با خمیر پف دار

در زیر خمیر پف دار، معدن طلایی از تره فرنگی، هویج، نخود و مرغ پخته شده در سس خامه‌ای خواهید یافت. برای ظاهری زیباتر، خمیر پفکی را روی پای قابلمه قرار دهید. ساختن مربع‌ها با قیچی آشپزخانه یا چاقوی خردکن ساده است.

۷- سالاد اورزو با سس میگو و لیمو

مارچوبه، نخود فرنگی و نخود انگلیسی این سالاد اورزو را روشن و تازه می‌کند. سبزیجات را تا زمانی که سبز روشن هستند، آب پز کنید.. این سالاد را می‌توان به صورت سرد یا در دمای اتاق سرو کرد.


۸- نخود فرنگی تفت داده شده با پوست پرتقال و بادام کره‌ای

نخودها را به آرامی بپزید. سس خوش طعمی که از کره، بادام، چاشنی کریول و آب پرتقال روی نخودها ریخته می‌شود را دوست خواهید داشت.

۹- سالمون و سبزیجات ملاس-سویا لعاب دار

این غذا تنها در ۳۵ دقیقه آماده می‌شود. از فلفل دلمه‌ای زرد همراه با نخود برفی برای رنگ چشمگیرتر استفاده کنید. سس تند برای ماهی سالمون لذت بخش است، اما می‌توانید آن را روی مرغ و میگو هم امتحان کنید.

۱۰- سوپ هویج با پستو نخود فرنگی

هویج بهاره که به رنگ پرتقالی پر جنب و جوش است با طعم پستوی نخود فرنگی محشر می‌شود.

۱۱- سالاد بروکلی، انگور و پاستا

این سالاد ماکارونی بهاری حاوی کلم بروکلی تازه و پیاز قرمز خرد شده است. انگور نصف شده و یک سس خامه‌ای شیرینی خاصی را ایجاد می‌کند.

۱۲- سالاد تربچه، آووکادو و مرکبات

تربچه‌های قرمز آبدار را جدا کنید تا کمی رنگ به بشقاب خود اضافه کنید. آنها در ترکیب با مرکبات و آووکادوی خامه‌ای، یک سالاد عالی برای فصل بهار درست می‌کنند.

 ۱۳- سالاد خیار-نخود با وینگرت نعناع فتا

سالاد خیار-نخود را با استفاده از گیاهان تازه و پیاز تند درست کنید.

۱۴- پوسته پاستا با سبزیجات بهاری

پاستا و سبزیجات را در آب لیمو و روغن زیتون بریزید، سپس پنیر و نعناع تازه روی آن بپاشید. پیچک‌های نخود، نوک لطیف انگورهای نخودی که طعمی مانند سبزیجات دارند، چاشنی جذابی برای این ماکارونی سبک می‌سازند.

 ۱۵- سالاد پاستای میگو

افزودن نخود فرنگی تازه، شوید، موسیر و آب لیمو طعم و بافتی بی‌نظیر به این سالاد ماکارونی میگو می‌بخشد.

۱۶- سالاد سیب زمینی تند - لوبیا سبز

شما قطعا این سالاد سیب زمینی تازه را دوست خواهید داشت، می‌توانید آب لیموی تازه و شوید تازه را جایگزین سس مایونز کنید. سیب‌زمینی‌های بهاری همراه با لوبیا سبز باریک، تربچه و پیازچه. می‌توانید نخود فرنگی یا نخود برفی را جایگزین کنید.

۱۷- سالاد بهاره با انواع توت‌ها و بیکن

این سالاد بهاری با توت و بیکن طعمی شور و شیرین دارد. و بر خلاف بسیاری از سالادها، دستور غذا شامل توت فرنگی در هر مدلی است. توت فرنگی شیرین و موسیرهای نازک برش خورده طعم جالبی دارند.

۱۸- سالاد تربچه و رازیانه کبابی با نان تست پنیر

در این دستور غذا، گریل تربچه، پیاز رازیانه را شیرین می‌کند و به آن‌ها طعم کبابی می‌دهد. از تربچه‌های بزرگتر استفاده کنید تا از رنده نیفتند. سبزیجات را در کنار برش‌های باگت کبابی که با پنیر سنتی و شوید آغشته شده سرو کنید.

۱۹- مرغ ترخون آرام پز خامه‌ای

در این دستور پخت آهسته پز، مرغ مستقیماً روی هویج نصف شده پخته می‌شود که تمام آن طعم غنی را به خود جذب می‌کند. نخود و ترخون در ۱۵ دقیقه آخر هم زده می‌شوند تا تازگی خود را حفظ کنند. این غذا را با نودل تخم مرغ، برنج یا پوره سیب زمینی سرو کنید.

 ۲۰- ران مرغ ترد با تربچه سوخاری

تا به حال چنین تربچه ای نخورده‌اید. تفت دادن تربچه در ماهیتابه به آنها اجازه می‌دهد تا نرم شوند و طعم ران مرغ ترد را جذب کنند.

۲۱- سالاد چغندر، رازیانه و سیب

چغندر بهاره به سالاد رنگ زیبایی می‌بخشد، جعفری، نعناع، ​​رازیانه و سیب این غذای پر طعم را تقویت می‌کنند.

۲۲- دیپ خیار و پیاز

کرمی بودن این دیپ هر میزی را درخشان می‌کند. دستور العمل ما طعم قاطع خیار و پیاز قرمز (یک سبزی عالی بهاری) را با خامه ترش تند، سس مایونز، و مخلوط سس رنچ ترکیب می‌کند. روی کراکر یا چیپس پیتا دیپ خوشمزه‌ای درست می‌شود.

۲۳- تخم مرغ خامه‌ای پخته با تره فرنگی و اسفناج

در این پخت صبحانه، تخم‌مرغ‌ها روی بستری از اسفناج سرخ‌شده و تره فرنگی که با خامه غلیظ چرخانده شده است، قرار می‌گیرند. در سبزی‌ها هشت فرورفتگی ایجاد کنید و در هر کدام یک تخم مرغ بشکنید. وقتی که زرده‌ها کاملاً سفت شدند، با نان برشته میل کنید.

۲۴- لقمه اسفناج و کنگر فرنگی

این لقمه‌های فینگر فود آسان و مناسب برای مهمانی است، قلب‌های کنگر مرین شده، اسفناج تازه و پنیرها را با هم مخلوط کنید و در خمیر رول هلالی در یخچال بگذارید. قبل از مهمانی آن‌ها را در فر گذاشته یا کمی در ماهی‌تابه برشته کنید.

۲۵- کنگر کبابی با کره قهوه‌ای

کنگر فرنگی کوچک نیاز به آماده‌سازی کمتری نسبت به نوع بزرگتر خود دارد و برای خوردن تازه، گریل شدن آن کافی است.

۲۶- سالاد پاستا سه لوبیا

لوبیاهای تمام فصل خود را بردارید و با افزودن لوبیا سبز یک سالاد ماکارونی با طعم جدید داشته باشید.

۲۷- پاستا پستو بروکلی

بروکلی را فقط خام یا بخارپز نکنید. در عوض، کمی خلاقیت به خرج دهید و آن‌ها را با ترکیب کردن در یک پاستا سبز روشن و طعم دار پستو، میل کنید.

۲۸- کیک خامه‌ای و پاستا

اگر یک دسته کلم پیچ در یخچال شما وجود دارد که مطمئن نیستید با آن چه کار کنید، ماکارونی درست کنید. این یک راه عالی برای افزودن برخی مواد مغذی اضافی در یک غذای مناسب خانواده است.

۲۹- پاستا پیاز فرانسوی

پیاز بهاری را بردارید و یک ماکارونی هوس‌انگیز درست کنید که همه خانواده دوستش دارند.