تبیان، دستیار زندگی

عملکرد اقتصادی بایدن، زیر ذره‌بین سی‌ان‌ان

سی ان ان نوشت: مشاوران کاخ سفید با وجود تورم و نرخ های بهره بالا، سعی دارند بگویند که اقتصاد در مسیر درست حرکت می‌کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : عطیه ذاکری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عملکرد اقتصادی بایدن،  سی‌ان‌ان ، اقتصاد ،
هنگامی که تورم در ژوئن 2022 به اوج خود رسید، سنجش احساسات مصرف‌کنندگان «دانشگاه میشیگان» به 50.0 رسید به این معنا که که مصرف‌کنندگان در دو سال پس از دوره ریاست جمهوری بایدن نسبت به وضعیت مالی خود احساس بدتری نسبت به دوره پیش از او داشتند چرا که از زمان شروع ریاست جمهوری بایدن قیمت‌ها در این کشور 19 درصد افزایش یافته است.

در طول این سه سال، نرخ تورم از رشد دستمزد کارمندان پیشی گرفت و باعث شد کارمندان احساس کنند که حتی با افزایش حقوق هم نمی‌توانند مخارج زندگی را تامین کرد.

نظرسنجی اخیر AP-NORC نشان داد که 37 درصد آمریکایی ها با مدیریت اقتصاد توسط بایدن موافق هستند و 55 درصد معتقدند سیاست های بایدن شرایط اقتصادی کشور را بدتر کرده است،.

ران کلین، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، معتقد است که جو بایدن، به اندازه کافی بر مسائل مالی خانوار تمرکز نمی‌کند. از طرفی دیگر جیسون فورمن، اقتصاددان ارشد باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، معتقد است که اقتصاددانان نیز بالا بودن قیمت‌های مصرف کنندگان را نادیده می‌گیرند؛ این در حالی است که قیمت‌های مصرف‌کنندگان تا 3.5 درصد افزایش یافته است.

هچنین کاخ سفید پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اعلام کرد که ایالات متحده و اسرائیل برای حمله احتمالی ایران در حالت آماده باش هستند. از همان روز به دلیل ترس از تشدید تنش‌های منطقه‎‌ای، قیمت نفت نیز به بالاترین سطح خود یعنی 90.45 دلار در هر بشکه رسید.

از سوی دیگر نارضایتی‌ها در مورد اقتصاد آمریکا یک مسئله اساسی برای بایدن بوده است، چرا که او در تلاش است تا در دوره بعدی ریاست جمهوری نیز رای بیاورد، به همین خاطر قرار است هفته آینده با حضور در یک کمپین انتخاباتی، برنامه خود را برای مقابله با مشکلات اقتصادی به طرفداران خود ارائه دهد. به گفته «سی ان ان»، بایدن قرار است در این کمپین درباره افزایش مالیات ثرتمندان آمریکا صحبت کند تا بتواند تا حدودی نگاه بدبینانه مردم را در مورد وضعیت نابسمان اقتصاد تغییر دهد.