تبیان، دستیار زندگی

شریک جرم!

رژیم صهیونیستی یکی از بزرگترین صادرکنندگان تسلیحات جنگی در دنیا است. با این حال تا حد زیادی به واردات بمب‌ها و موشک‌های هدایت شونده متکی است. در این مطلب بررسی کردیم این تسلیحات عمدتا از کدام کشور‌ها وارد می‌شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : برزو صدری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شریک جرم ، رژیم صهیونیستی ، صادرکنندگان تسلیحات جنگی ،  تسلیحات رژیم صهیونیستی ،

شریک جرم ، رژیم صهیونیستی ، صادرکنندگان تسلیحات جنگی ،  تسلیحات رژیم صهیونیستی ،
رژیم صهیونیستی یکی از بزرگترین صادرکنندگان تسلیحات جنگی در دنیا است. با این حال تا حد زیادی به واردات بمب‌ها و موشک‌های هدایت شونده متکی است. در این مطلب بررسی کردیم این تسلیحات عمدتا از کدام کشور‌ها وارد می‌شود.

شریک جرم ، رژیم صهیونیستی ، صادرکنندگان تسلیحات جنگی ،  تسلیحات رژیم صهیونیستی ، کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی ،

آمریکا

ایالات متحده به تنهایی ۶۵.۶۰ درصد از تسلیحات رژیم را تامین می‌کند.

طبق گزارش موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (سیپری) این کشور در بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ تقریبا ۷۰ درصد از تسلیحات وارداتی رژیم صهیونیستی را تامین کرده است.

جنگنده‌های اف-۳۵، دریافت سالانه ۵۰۰ میلیون دلار کمک مالی برای سامانه گنبد آهنین در کنار محموله‌های موشکی، عمده کمک‌های نظامی ایالات متحده به این رژیم هستند.

بعد از حملات ۷ اکتبر این رژیم بیش از ۲۵۰ میلیون دلار کمک اضطراری از آمریکا دریافت کرده و رسانه‌ها معتقدند کمک‌های پنهان بسیاری هم در این بین انجام شده

شریک جرم ، رژیم صهیونیستی ، صادرکنندگان تسلیحات جنگی ، تسلیحات رژیم صهیونیستی ، کمک‌های نظامی آلمان ا به رژیم اسرائیل ،

آلمان

این کشور در حدود ۳۰ درصد از تسلیحات رژیم اسرائیل را تامین می‌کند.

طبق گزارش سیپری، آلمان در بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ حدود ۳۰ درصد از تسلیحات رژیم کودک‌کش را تامین کرده است.
تا اوایل نوامبر سال گذشته ارزش تسلیحات نظامی ارسال شده توسط کشورهای اروپایی به رژیم اسرائیل به رقم ۳۰۰ میلیون یورو می‌رسد که نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش ۱۰ برابری داشته است.

شریک جرم ، رژیم صهیونیستی ، صادرکنندگان تسلیحات جنگی ، تسلیحات رژیم صهیونیستی ، کمک‌های نظامی ایتالیا به رژیم اسرائیل ،

ایتالیا

این کشور ۴.۷۰ درصد از تسلیحات رژیم صهیونیستی را تامین می‌کند.

ایتالیا به عنوان سومین صادرکننده بزرگ فعلی تسلیحات به رژیم اسرائیل در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ تنها تامین‌کننده ۰/۹ درصد از کل واردات تسلیحاتی رژیم بود و بعد از جملات ۷ اکتبر این مقدار به طور چشم‌گیری افزایش یافت. مرکز ملی آمار ایتالیا ارزش صادرات تسلیحاتی این کشور به رژیم صهیونیستی در سال را ۱۴/۸ میلیون دلار اعلام کرده که مهم‌ترین ادوات آن هلی‌کوپترهای نظامی و توپخانه دریایی بوده است.

شریک جرم ، رژیم صهیونیستی ، صادرکنندگان تسلیحات جنگی ، تسلیحات رژیم صهیونیستی ، کمک‌های نظامی انگلستان به رژیم اسرائیل ، کمک‌های نظامی دولت کانادا  به رژیم اسرائیل ، 

سایر کشور‌ها

میزان صادرات تسلیحات انگلستان به رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته دقیقا مشخص نیست. با این حال در سال ۲۰۲۲ این کشور هم حدود ۵۳ میلیون دلار تسلیحات به رژیم صهیونیستی فروخته است.

دولت کانادا هم در شرایطی مشابه با انگلستان قرار دارد و طبق آخرین آمار در سال ۲۰۲۲، میزان صادرات تسلیحات این کشور به رژیم صهیونیستی ۱۵.۷ میلیارد دلار بوده است

صهیونیستی ، صادرکنندگان تسلیحات جنگی ، تسلیحات رژیم صهیونیستی ،  رژیم اسرائیل صادر کننده تسلیحات نظامی ، صادرات رژیم صهیونیستی ،

صادرات رژیم صهیونیستی

همانطور که اشاره کردیم این رژیم خود از صادر کنندگان بزرگ تسلیحات نظامی است.

طبق داده‌های موسسه سیپری این رژیم در بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ در حدود ۲/۳ درصد از سهم جهانی صادرات تسلیحات نظامی را به خود اختصاص داده است.

کشورهای هند (۳۷ درصد)، فیلیپین (۱۲ درصد) و آمریکا (۸/۷ درصد) به ترتیب بیشترین خریداران تسلیحات نظامی از این رژیم بوده‌اند. وزارت جنگ اسرائیل می‌گوید ارزش صادرات تسلیحاتی این رژیم فقط در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲/۵ میلیارد دلار بوده است.