تبیان، دستیار زندگی

جاذبه‌های فرهنگی کیش

اگر به دنبال تور کیش و تور مشهد با قیمت استثنایی می‌گردد انتخاب اول شما مجله گردشگری علی بابا می‌باشد.تور کیش،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جاذبه‌های فرهنگی کیش
تور کیش یکی از پرطرفدارترین تورهای داخلی ایران به شمار می‌رود. علاوه بر مراکز خرید بسیار زیاد و هتل‌های مجلل، جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی کیش هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند. در این محتوا به معرفی مکان‌های فرهنگی و معروف کیش می‌پردازیم تا راهنمای شما در سفر هیجان انگیز به این جزیره زیبا باشیم.

خانه بومیان کیش (خانه مردم شناسی بومیان کیش)

بسیاری از مردمی که هم اکنون در شهر کیش زندگی می‌کنند، بومی منطقه به شمار نمی‌آیند و از زمان رونق گرفتن جزیره کیش به این جزیره مهاجرت کرده‌اند. اگر مایل به آشنایی هر چه بیشتر با سبک و زندگی بومیان قدیم جزیره کیش می‌باشید حتما از خانه مردم شناسی بومیان کیش بازدید فرمایید.

قدمت تاریخی این خانه به 200 سال پیش بر می‌گردد و از سال 1393 به خانه مردم شناسی تبدیل شده است. جالب است بدانید که این مکان یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی کیش نیز به شما می‌رود و پیشنهاد می‌شود در سفر به این جزیره حتما از این مکان بی‌نظیر بازدید به عمل آورید.

بازدید از این مکان برای افرادی که عاشق تاریخ و فرهنگ هستند، بسیار لذت بخش خواهد بود. این خانه در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های کیش به نام ((سفین قدیم)) قرار دارد و دارای 15 اتاق مجزا، حیاط مجلسی و همچنین یک حیاط خانوادگی است.

این خانه در واقع نشان دهنده فرهنگ، سبک زندگی، آداب رسوم، معیشت، صنایع دستی و .. بومیان جزیره کیش می‌باشد، خانه بومیان کیش نقش بسیار زیادی در آشنایی گردشگران با فرهنگ بومیان کیش دارد.
موزه خلیج فارس

موزه خلیج فارس

موزه‌ها هموراه مکان‌های مناسبی برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ هر منطقه‌ای می‌باشند. موزه فرهنگی هنری خلیج فارس با طراحی و معماری منحصر به فرد خود به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری جزیره کیش تبدیل شده است که بازدید از آن شما را شگفت زده خواهد کرد. این مجموعه با مساحتی نزدیک به 3600 متر مربع به محلی مناسب برای برگزاری انواع گالری‌های هنری، نمایشکاه‌های صنایع دستی ایرانی و خارجی تبدیل شده است.

در طبقات پایین این مجموعه موزه خلیج فارس قرار گرفته است که دارای 5 گالری اسناد و مدارک تاریخی مربوط به خلیج همیشه فارس ایران است. برای بازدید از این موزه نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نیست و بازدید برای عموم رایگان است.

شهر زیر زمینی کاریز

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی فرهنگی جزیره کیش، شهر زیر زمینی کاریز با قدمتی نزدیک به 2500 سال است، این شهر زیر زمینی که در عمق 16 متری از سطح زمین قرار دارد. در گذشته آب شیرین و قابل شرب بومیان منطقه از طریق این قنات تامین می‌شده است اما امروزه این قنات تغییر کاربری داده است و به یکی از جاذبه‌های توریستی جزیره کیش تبدیل شده است.

شهر زیر زمینی کاریز به قسمت‌های مختلفی شامل صنایع دستی، رستوران‌های سنتی، کافی شاپ‌ها، موزه، گالری‌های هنری و.. تقسیم شده است.

روستای باغو

معمولا گردشگران جزیره کیش را با بناهای مجلل و مدرنش یاد می‌کنند اما لازم است تا قدری از این فضای شهری و مدرن دوری کنید و با بافت سنتی و قدیمی جزیره کیش بیشتر آشنا شوید. برای درک بهتر و آشنایی هرچه بیشتر با فرهنگ و سبک زندگی بومیان جزیره کیش به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از این روستای زیبا بازدید فرمایید.

روستای باغو یکی از سه منطقه اصلی زندگی بومیان جزیره کیش به حساب می‌آید، البته باید بدانید که دو منطقه دیگر کاملا متروکه و خالی از زیست شده است. در حال حاضر تنها ساکنین این روستای زیبا چند خانواده می‌باشند که برای گذراندن امورات خود به دامداری و کشاورزی مشغول می‌باشند، علاوه بر فضای بومی جاذبه‌های گردشگری زیادی نیز در این روستا وجود دارد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به مسجد تاریخی النبی (محمد) و درختان لور اشاره کرد.

مسجد خاتم کیش

یکی از بزرگترین و زیباترین مساجد شهر کیش مسجد خاتم الانبیا (ص) می‌باشد، این مسجد که در محله سفین و در شمال غربی جزیره کیش واقع شده است، از جمله مهمترین مکان‌های فرهنگی مذهبی جزیره کیش می‌باشد. نمای بیرونی و داخلی این مسجد با تصاویر اهل بیت، نمادهای اسلامی و خطوط زیبای قرآنی زینت داده شده است.

کنار این مسجد دو مناره بسیار زیبا وجود دارد که منظره مسجد را بسیار چشم نواز تر کرده است. گردشگران برای نماز و عبادت می‌توانند به این مسجد بروند و علاوه بر انجام واجبات دینی خود از فضای خاص و زیبای این مسجد نهایت لذت را ببرند.

شهر باستانی حریره کیش

شاید بسیاری بر این باور باشند که جزیره کیش، یک جزیره جدید و نوظهور است اما شهر باستانی حریره سندی بر قدمت این جزیره می‌باشد. با بازدید از شهر باستانی حریره متوجه خواهید شد که این جزیره از قدیم الایام کانون توجهات بوده است و زندگی مردم در این جزیره بسیار پر هیاهو بوده است.

با وجود تخریب گسترده همچنان معماری این شهر قابل مشاهده و رویت است، این شهر از سه بخش اصلی خانه اعیانی شهر حریره حمام شهر و کارگاه صنعتی شهر حریره تشکیل شده است.

کشتی یونانی

این جاذبه توریستی به حدی معروف و شناخته شده است که شاید بتوان آن را نماد جزیره کیش معرف کرد. کشتی یونانی در سال 1345 و در نزدیکی روستای باغو به گل نشست و امروزه تبدیل به یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش تبدیل شده است.

اگر عاشق عکاسی هستید و به دنبال یک منظره رویایی می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌شود حتما به دیدار این زیبای به گل نشسته بروید. یک قاب زیبا از غروب آفتاب و غول یونانی به گل نشسته شده تمام آن چیزی است که یک هنرمند عکاس و نقاش به دنبال آن می‌گردد، علاوه بر عکاسی در این مکان تفریحات مهیج دیگری مانند شتر سواری در ساحل، اسب سواری در ساحل، پارک تفریحی با زیر بنای 6 هکتار با امکاناتی مانند کافه، رستوران و.. برای شما گردشگران عزیز در نظر گرفته شده است.

جمع بندی

اگر به دنبال یک سفر داخلی هیجان انگیز هستید حتما سفر به کیش گزینه اول شما می‌باشد، علی بابا به عنوان رتبه اول فروش بلیت در کنار شماست تا برای شما تجربه یک سفر به یاد ماندنی را ایجاد کند. اگر به دنبال تور کیش و تور مشهد با قیمت استثنایی می‌گردد انتخاب اول شما مجله گردشگری علی بابا می‌باشد.info