تبیان، دستیار زندگی

 کمک به سلامت جامعه؛ پیام جدید کمپین سفر خوشبو

ی‌توان گفت که این مجموعه دغدغه‌مند و خوش‌فکر با درنظرگرفتن تمامی این موضوعات و موارد بسیار دیگر، سعی کرده‌اند تا پویشی اثرگذار به اجرا برسانند و تمامی مسافرین مترو را با چنین راه‌حلی برای رهایی از سفری ناخوشایند با مترو، روبه‌رو کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کافی است حداقل یک‌بار در فصل گرم از وسایل نقلیه عمومی -به‌ویژه مترو- استفاده کرده باشید تا متوجه دغدغه بوی بد عرق در این فضای بسته و پُرازدحام شوید! این دغدغه توانسته است سالانه عده زیادی را از فضای متروها منزجر کند و استفاده از این قطار کاربردی و سریع‌السیر را به کاری عذاب‌آور،‌ تبدیل کند. برند آمبرلا با درک این چالش مهم مردم، دست به اجرای کمپینی خلاقانه تحت‌عنوان «سفر خوشبو» زده است. اجراکنندگان این کمپین با طراحی و نصب ماکت‌های عظیم‌الجثه دئودورانت در ایستگاه‌های مترو، نظر شهروندان را به استفاده از این محصول خوشبوکننده،‌ جلب کرده‌اند؛ اما برای آشنایی کامل با این پویش پرسروصدا، تا پایان همراه ما باشید!
کمپین سفر خوشبو

نحوه اجرای کمپین جدید آمبرلا

تیم خلاق برند آمبرلا برای ایجاد جلب‌توجه نسبت به موضوع حیاتی بوی نامطبوع فضای بسته متروها، طی ایده‌ای خلاقانه دست به اجرای کمپین «سفر خوشبو» زده‌اند. این مجموعه با طراحی ماکت‌هایی درست مشابه دئودورانت‌ زنانه آمبرلا در جثه‌ای بسیار بزرگ، در نظر دارند تا شهروندان را به استفاده از محصولات خوشبوکننده پوست بدن، تشویق کنند. این ماکت‌ها طوری طراحی شده‌اند که به‌صورت مداوم، رایحه‌ای ملایم و لطیف از خود پخش می‌کنند تا هوای همیشگی و آزاردهنده ایستگاه‌ها و محیط داخلی مترو را به هوایی پاکیزه و خوشایند، تبدیل کنند. این شیوه نوآورانه و جالب از اجرای کمپین، سروصدای بسیاری در بین مسافرین مترو به‌پا کرده است و عده زیادی را درباره مصرف این خوشبوکننده‌های بهشتی، به فکر انداخته است.

آمبرلا با «سفر خوشبو» بر چه مسئولیت اجتماعی تأکید می‌کند؟

این برند خوش‌ذوق، با راه انداختن این کمپین مردمی و پرطرفدار سفر خوشبو، در نظر دارد تا به مسافرین مترو کمک کند که تجربه‌ای خوشایند و متفاوت را از سفرهای داخل‌شهری خود، تجربه کنند. این مجموعه قدرتمند و صاحب‌فکر، در راه‌اندازی چنین ایده‌ای، بر چند مسئولیت اجتماعی مهم، تمرکز کرده است:

رعایت بهداشت فردی برای ارتقای سلامت عمومی

واضح است که با ترویج استفاده از محصولات بهداشتی-مراقبتی بدن و خوشبوکننده‌های پوستی، بهداشت فردی افراد در جامعه به‌طرز چشمگیری افزایش می‌یابد؛‌ اما آیا این اقدام، تنها در سطح فردی باقی می‌ماند؟

در یک کلام، خیر! رعایت روتین بهداشتی باعث می‌شود که در بلندمدت، سلامت عمومی جامعه نیز رشد قابل‌توجهی را تجربه کند. کمپین سفر خوشبو با تشویق مردم به قراردادن دئودورانت در روتین روزانه خود، سعی دارد تا قدمی بزرگ در راستای ارتقای بهداشت عمومی جامعه بردارد و فضاهای بسته و پُرازدحام شهری را به محیطی با هوای دلپذیر و پاکیزه برای همه مردم تبدیل کند.

احترام به دیگران

استشمام بوی خوش از همسفران مترو و اتوبوس، فقط عاملی برای ایجاد احساس خوشایند در طول سفر نیست؛ علاوه‌بر این، انتشار چنین بوی ملایم و مطبوعی، نوعی احترام به دیگری نیز تلقی می‌شود! آمبرلا قصد دارد تا به‌کمک این کمپین، باعث تغییر نگرشی عمیق در مردم کلان‌شهرها شود و استفاده از دئودورانت‌ها را نه فقط به‌مثابه یک اصل بهداشتی، بلکه به‌عنوان نشانه‌ای از احترام به خود و دیگران، در سطح جامعه معرفی کند.
کمپین سفر خوشبوی آمبرلا

اهداف کمپین سفر خوشبو چیست؟

کمپین‌ها با اهداف مختلفی به مرحله اجرا می‌رسند. تیم ایده‌پرداز سفر خوشبو نیز با چنین اهدافی، قدم در راه اجرای این پویش جذاب گذاشته‌اند:

ترویج استفاده از دئودورانت

هدف اصلی و اولیه این مجموعه، تشویق مردم به بهره‌بردن از دئودورانت‌ها و خوشبوکننده‌های بدن، پیش از حضور در فضاهای عمومی -به‌خصوص در وسایل نقلیه شهری مانند مترو- است. بوی خوش می‌تواند احساس آرامش و شادی را در افراد ایجاد کند و تجربه سفر با مترو را به تجربه‌ای کم‌ضرر و لذتبخش تبدیل کند. این کمپین با نصب ماکت‌های غول‌پیکر و خوشبوی دئودورانت‌های آمبرلا، در نظر دارد تا استفاده روزانه از این محصول بهداشتی را برای مردم عادی‌سازی کند و آن را به رفتاری روتین و ضروری در بین مردم، تبدیل کند.

ایجاد هوایی دلنشین

حفظ بهداشت بدن و کاهش بوی ناخوشایند عرق در متروها، می‌تواند هوایی دلنشین و پاک را برای همسفران، خلق کند. تصور کنید که یک سفر مترویی خوشبو، تا چه‌اندازه می‌تواند با سفرهای همیشگی متفاوت باشد و کیفیت این عبور و مرور‌های دائمی را برای شهروندان، تغییر دهد! آمبرلا با فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده دائمی از خوشبوکننده‌های بدن، به‌دنبال ایجاد هوایی دلنشین در متروها و فضاهای بسته شهری است.

تشویق به استفاده از وسایل نقلیه عمومی

طبق آماری جالب و عجیب، حدود ۳۰ درصد از مردم، دلیل اصلی استفاده‌نکردن از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس را بوی نامطبوع عرق، گزارش کرده‌اند. این کمپین دغدغه‌مند، با فرهنگ‌سازی و رواج مصرف دئودورانت‌ها در بین مردم، قصد دارد تا به‌کمک مردم، فضایی خوشبو و شاداب در هوای ایستگاه‌ها و واگن‌های مترو ایجاد کند؛ به‌طوری‌که گروه‌های حساس شهروندی نیز بتوانند آزادانه و بی‌دغدغه از این وسیله نقلیه پُرسرعت و کاربردی، بهره ببرند. همه شما می‌دانید که سفر با مترو و اتوبوس به‌جای اتومبیل‌های شخصی و تاکسی‌های اینترنتی، تا چه‌اندازه می‌تواند در کاهش آلودگی‌ هوا، کم‌شدن ترافیک و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، اثرگذار باشد و جای تعجب نیست که آمبرلا به‌عنوان برندی محبوب، با چنین هدف متعالی و پراهمیتی، کمپین خود را به اجرا رسانده است.

گفتگو درباره دغدغه بوی بد مترو

یکی از هدف‌های غیرمستقیم این پویش، شکستن تابوی گفتگو درباره بوی نامطبوع بدن در مترو است. صحبت درباره بوی عرق در مکان‌های پرازدحام شهری، امری ناخوشایند، شرم‌آور و غیرمحترمانه شناخته می‌شود. این کمپین با استفاده از روشی خلاقانه و ابتکاری خاص، به‌دنبال ایجاد فضایی برای گفتگوی آزاد و محترمانه درباره استفاده از دئودورانت‌ها به‌عنوان راه‌حلی برای چالش بوی بد در متروها است. ماکت‌های غول‌پیکر دئودورانت در ایستگاه‌های مترو باعث ایجاد سروصدای بسیاری در بین مسافرین شده است و باب صحبت درباره استفاده از این محصولات مفید و اثرگذار را به‌صورت مودبانه و تخصصی در بین مردم، باز کرده است.

سخن پایانی

افزایش آگاهی عمومی؟ فرهنگ‌سازی برای استفاده از خوشبوکننده‌ها؟ ایجاد فضایی مطبوع در ایستگاه‌های همیشه دلگیر و بدبوی مترو؟ ارتقای سلامت فردی و اجتماعی؟ کدام‌یکی از این موضوعات، می‌تواند اصلی‌ترین رویای تیم آمبرلا در راه‌اندازی کمپین سفر خوشبو باشد؟ می‌توان گفت که این مجموعه دغدغه‌مند و خوش‌فکر با درنظرگرفتن تمامی این موضوعات و موارد بسیار دیگر، سعی کرده‌اند تا پویشی اثرگذار به اجرا برسانند و تمامی مسافرین مترو را با چنین راه‌حلی برای رهایی از سفری ناخوشایند با مترو، روبه‌رو کنند. امیدواریم که با روشن‌شدن چراغ آگاهی بین شهروندان، این معضل قدیمی با چوب جادوی دئودورانت‌های آمبرلا حل‌وفصل شود.