تبیان، دستیار زندگی

 اسرائیل مانع رسیدن کمک غذایی به شمال غزه

خبرگزاری فرانسه رئیس آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد، آنروا، (UNRWA) روز یکشنبه اعلام کرد که اسرائیل به طور قطعی از ارسال کمک به شمال غزه، جایی که خطر قحطی در آن بیشتر است، جلوگیری کرده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 اسرائیل  مانع رسیدن کمک غذایی به شمال غزه ، اسرائیل ، غزه ، رژیم صهیونیستی ، جنگ ،

 اسرائیل  مانع رسیدن کمک غذایی به شمال غزه ، اسرائیل ، غزه ، رژیم صهیونیستی ، جنگ ، قحطی عمدی ،

قحطی عمدی

فیلیپ لازارینی، رئیس این آژانس می‌گوید: «علیرغم فاجعه‌ای که تحت نظارت ما رخ می‌دهد، مقامات رژیم اسرائیل به سازمان ملل اطلاع دادند که دیگر هیچ کاروان غذایی UNRWA به شمال نوار را تایید نمی‌کنند. این ظالمانه است و مانع از کمک های نجات‌دهنده در زمان این قحطی ساخته شده توسط انسان و به شکل عمدی می‌شود." ژولیت توما سخنگوی آنروا گفت که هیچ دلیلی برای این تصمیم ارائه نشده است.

 اسرائیل  مانع رسیدن کمک غذایی به شمال غزه ، اسرائیل ، غزه ، رژیم صهیونیستی ، جنگ ،  قحطی عمدی ،

میخ دیگری بر تابوت

۶ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی و غزه می‌گذرد، هفته گذشته یک ارزیابی امنیت غذایی با حمایت سازمان ملل هشدار داد که پیش‌بینی می‌شود قحطی تا ماه مه شمال غزه را درگیر کند، مگر اینکه مداخله فوری انجام شود. توما گفت که آنروا از ۲۹ ژانویه ( نزدیک به دو ماه پیش) قادر به تحویل غذا به شمال غزه نبوده است. توما گفت: «تصمیم اخیر میخ دیگری بر تابوت است»

 اسرائیل  مانع رسیدن کمک غذایی به شمال غزه ، اسرائیل ، غزه ، رژیم صهیونیستی ، جنگ ،  قحطی عمدی ،

یک کابوس بی‌وقفه

مارتین گریفیتس، رئیس دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل، گفت: «تصمیم برای مسدود کردن کاروان‌های مواد غذایی به شمال نوار غزه، هزاران نفر را به قحطی نزدیک‌تر می‌کند. این تصمیم باید لغو شود.» آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز خواستار پایان دادن به این"کابوس بی‌وقفه" شده بود که 2.4 میلیون نفر از ساکنان غزه را متحمل بدترین جنگ تاریخ در این منطقه کرده است.

 اسرائیل  مانع رسیدن کمک غذایی به شمال غزه ، اسرائیل ، غزه ، رژیم صهیونیستی ، جنگ ،  قحطی عمدی ،

جلوگیری از تخلیه مجروحان بیمارستان الشفا

سخنگوی آژانس آنروا گفت مقامات اسرائیل روز یکشنبه همچنین درخواست سازمان ملل برای اعزام تیمی به بیمارستان الشفاء در شمال غزه، جایی که تقریباً یک هفته است در میان درگیری ها شعله ور شده، «برای تخلیه مجروحان» را رد کردند.
به گفته وزارت بهداشت غزه رژیم صهیونیستی تاکنون در غزه دست کم 32226 نفر را که بیشتر آنها زن و کودک بودند، کشته است.