تبیان، دستیار زندگی

 تقابل امگا با پیاژه و IWC

اگر به ساعت های این برند ها علاقه دارید ما میتوانیم فروشگاه میراکو را به شما پیشنهاد کنیم که بصورت تخصصی به ساعت مچی پرداخته است. این وبسایت میتواند مشاوره ای قوی در جهت یک خرید لذت بخش به شما دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

در اینجا قصد جنگ راه انداختن بین امگا و دو برند دیگر ساعت مچی را داریم و در نهایت پس از مقایسه و امتیاز دهی نهایی، ببینیم امگا در مقایسه با این دو برند شکست میخورد یا برنده میشود.

جدال امگا و پیاژه

خرید ساعت مچی می تواند چالش برانگیز باشد. بسیاری ساعت هایی را از امگا یا پیاژه در نظر می گیرند، اما کدام بهترین است؟ بیایید از نزدیک با دو برند ساعت مشهور جهانی آشنا شویم.

تاریخچه برند

ساعت‌ امگا یک برند معتبر است که قدمت آن به سال 1848 بازمی‌گردد، دورانی که بسیاری از مشهورترین برندهای ساعت امروزی اولین قدم‌های خود را در صنعت ساعت‌سازی برداشتند. پیاژه همچنین یک ساعت ساز قرن نوزدهمی بود که کار خود را در سال 1874، آغاز کرد.

موقعیت یابی برند

امگا در طول سال‌ها خود را با برخی از لیست‌های برتر هالیوود هماهنگ کرد و تعداد زیادی از سفیران برندهای مشهور مانند نیکول کیدمن، دنیل کریگ را جمع آوری کرد. پیاژه تعدادی از افراد مشهور هالیوود مانند مایکل بی جردن و را دستگیر کرده است.

شناخت و ارزش برند

همانطور که گفته شد، امگا نام تجاری بسیار محبوب تری است و از برند پیاژه شناخت بیشتری دارد. یک BV4 (یک آژانس ارزیابی برند) در برندهای مختلف سوئیسی در گزارش خود به این نتیجه رسید که امگا بالاترین ارزش برند شماره 2 را در صنعت ساعت سوئیس دارد. ارزش برند امگا 3138 میلیون فرانک سوئیس است.

پیاژه در 20 محصول برتر قرار دارد اما در جایگاه 13 با ارزش برند 600 میلیون فرانک قرار دارد. امگا همچنین در مقایسه با پیاژه که تنها 1 درصد افزایش داشت، 300 درصد رشد بیشتری در ارزش برند در سال نسبت به سال گذشته نشان داده است.

بنابراین مطالعات نشان می‌دهد که از نظر آماری احتمال بیشتری دارد که "هی، ساعت امگا خوب وجود دارد!" بیشتر از یک "این پیاژه ای است که در آنجا می پوشید؟"
ساعت

ساعت شناسی

پیاژه

در حالی که امگا ساعت های زیادی دارد، آنها (بیشتر) برای عموم مردم تهیه می شوند. کلکسیونرها اغلب به برندهایی متمایل می‌شوند که می‌توانند ساعت‌هایی با پیچیدگی بالا تولید کنند.

پیاژه یکی از این برندهاییست که می‌تواند عجایبی مانند یک ساعت توربیلون نازک، یک یا یک تقویم دائمی مانند آنچه در مجموعه‌های امپرادور، آلتی پلانو پیدا کنید، تولید کند.

امگا

این برند برای انواع ساعت هایی که تولید می کند، در موقعیت بسیار خوبی قرار دارند و از نظر توسعه و نوآوری جهش های کوانتومی داشته اند.

آنها یک برند آینده نگر هستند که مواد جدیدی را در موتورهای خود گنجانده اند. این مواد جدید برای مبارزه با دشمن تمام ساعتهای مکانیکی (فرکانس های الکترومغناطیسی یا (EMF. تحقیق و اجرا شده اند.

این ساعت‌ها مسلماً بالاترین مقاومت مغناطیسی را در تجارت دارند و ممکن است دقیق‌ترین ساعت‌های مکانیکی باشند.

ساخت، صنعتگری، استادی

مانند بسیاری دیگر از برندهای بازار، پیاژه در ساخت موتور های دقیق مدعیست. در حالی که امگا تزئینات زیبایی را بر روی اجزا و صفحات خود اعمال می کند، پیاژه تمایل دارد آن را تا حدی بالا ببرد و به نظر می رسد مایل بیشتری را طی می کند تا کالیبرهای خود را فوق العاده بدرخشاند.

ضمانتنامه

انتخاب ساعت فقط نیمی از چالش است. اگر مشکلی در ساعت پیش آمد، گارانتی قوی سازنده خواهید داشت. امگا 5 سال گارانتی برای تمام ساعت های خود دارد. پیاژه فقط دو سال گارانتی ارائه می دهد.

امگا اجزای مکانیکی خاصی را پیاده‌سازی کرده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد نه تنها یک دوره گارانتی طولانی‌تر را ارائه دهند، بلکه فاصله زمانی طولانی‌تری بین سرویس‌های روتین و نگهداری ارائه دهند.

ارزش فروش مجدد

مانند هر محصولی به خصوص اجزای مکانیکی مانند خودرو، لحظه ای که از آن استفاده می کنید درصدی از ارزش اصلی خود را از دست می دهد. با این حال، برندهای خاصی از ساعت وجود دارند که عادت دارند در صورتیکه تصمیم به فروش آن به عنوان یک ساعت از قبل خریداری شده داشته باشید، درصد بیشتری از ارزش اصلی آن را نگه دارند. ساعت‌های امگا در این میان، متوسط ​​هستند و ساعت‌های پیاژه اصلاً به دلیل داشتن میانگین ارزش فروش مجدد بیشتر شناخته شده نیستند.

در حین ارزیابی یک ساعت دست دوم، چندین متغیر وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و برند خود تنها یکی از آنهاست. مدل ساعت خود مدل دیگری است، عرضه و تقاضا برای مدل‌های خاص نه تنها می‌تواند باعث شود که ساعت در زمان فروش مجدد قسمت خوبی از ارزش اصلی خود را به دست آورد.

وضعیت ساعت نیز متغیر دیگری است. خواه شامل تمام بسته بندی های اصلی و مدارک باشد یا خیر.

در هر صورت، هرگز نباید به ساعت مانند یک "سرمایه گذاری" نگاه کرد. این یک کالای لوکس است که مقدار مشخصی از ارزش را به عنوان یک کالای لوکس ملموس حفظ می کند.

قیمت گذاری

یک ساعت ابتدایی امگا از 2550 دلار برای ساعت زنانه و حدود 3350 دلار برای ساعت مردانه شروع می شود. از سوی دیگر، ساعت‌های زنانۀ پیاژه از 5050 دلار و ساعت‌های مردانه از حدود 11600 دلار دارد.

مقایسۀ بین امگا و پیاژه

امگا کمی طولانی‌تر از پیاژه بوده است و به خاطر چند ساعت نمادینی که در طول سال تولید کرده‌اند، مانند ساعت‌های مون و جیمز باند، به شهرت رسیده است. قیمت ساعت های پایه آنها مقرون به صرفه تر است و سقف قیمت آنها به طور قابل توجهی کمتر از ساعت های قفسه بالای پیاژه است. آنها دقت و مقاومت مغناطیسی عالی دارند. محبوب‌ترین ساعت‌های آن‌ها توسط بسیاری به عنوان «ساعت‌های ابزاری» لوکس مورد استفاده متخصصان غواصی و هوانوردان در نظر گرفته می‌شود.

پیاژه یک برند ساعت پیشرفته‌تر است و در مقایسه با امگا، برندی کمتر شناخته شده و در عین حال برتر در بازار محسوب می‌شود. آنها به مشتریان رده بالایی که از نوآوری های ساعتی قدردانی می کنند، پاسخ می دهند. آنها مارک گران‌تری هستند و جواهرات گران‌قیمتی تولید می‌کنند.

برندۀ احتمالی با امتیاز دهی برای هر پاراگراف 5 بر3 : امگا.

جدال امگا با IWC

برای اینکار دو نمونۀ مشهور از هر برند را در مقایسه استفاده میکنیم.

امگا سی مستر و IWC اکواتایمر ویژگی های بسیار رقابتی ارائه می دهند، اما تفاوت آنها با یکدیگر چیست؟

تفاوت بین IWC Aquatimer و Omega Seamaster چیست؟
این دو برند اغلب با یکدیگر مقایسه می شوند. هر دوی آنها شهرت بسیار خوبی دارند و برندهای معتبری در صنعت ساعت هستند. بنابراین، بیایید نگاهی دقیق به دو ساعت غواصی آن‌ها، سی مستر و اکواتایمر بیندازیم همچنین متوجه شویم که دقیقاً چه چیزی آنها را متفاوت می‌کند.

برای شروع، بیایید در مورد اندازه صحبت کنیم. این روزها، روند رو به رشد طراحی ساعت، قاب ساعت بزرگتر است. منظور عرض و ارتفاع است. ساعت‌سازان اغلب در تلاش هستند تا ساعت‌هایی با ویژگی‌های غنی با قاب نازک‌تر بسازند.

اندازه قاب

تفاوت سایز سی مستر و اکواتایمر چیست؟

محبوب ترین سیمستر Omega Seamaster Diver 300m Co-Axial است که اخیراً در سال 2018 دوباره طراحی شده است. مدل هایی که قبل از سال 2018 ساخته شده اند دارای یک قاب 41 میلی متری با ضخامت 13 میلی متر بودند. کرنومتر جدید Seamaster Diver Co-Axial Master Chronometer 2018 دارای اندازه 42 میلی متری با ضخامت 13.5 میلی متری است.

Omega Seamaster 300m جدید 2018 دارای یک قاب کریستال یاقوت کبود شفاف است که به شما امکان می دهد موتور را در عمل ببینید. از طرف دیگر، اکواتایمر دارای یک قاب محکم از جنس استیل ضد زنگ است و به شما اجازه نمی دهد که موتور را در پشت قاب ساعت مشاهده کنید.

اکواتایمر دارای چند مدل در این سری است که اندازه های متفاوتی دارند. سطح پایه یک ساعت 42 میلی متری با ضخامت 14 میلی متری است. برخی از ساعت های بزرگتر اکواتایمر مانند دارای قاب 44 میلی متری با ضخامت 17 میلی متری هستند. اگر به دنبال راحتی هستید، سی مستر احتمالا فضای کمتری را روی مچ اشغال می‌کند و احتمالاً راحت‌تر زیر آستین پنهان می‌شود.

در حالی که اندازۀ اکواتایمر تنها یک میل با سی مستر تفاوت دارد، در مدل‌های اکواتایمر که صفحه نقره‌ای دارند، به نظر می‌رسد که ساعت بزرگ‌تر است. کنتراست در ظاهر سایز نقش دارد و مدل هایی که صفحه مشکی یا آبی با بدنه فولادی دارند این جلوه بصری را ندارند.
ساعت

مقاومت آب

هر دو تا 300 متر در 1000 فوت مقاومت آب دارند. این شامل هر دو کرونوگراف اتوماتیک اکواتایمر و کرونوگراف سی مستر می شود.

امگا سی مستر مجموعه ای بزرگ از ساعت ها است که چندین سری را به نمایش می گذارد. وقتی بیشتر مردم به سی مستر اشاره می کنند، در مورد Seamaster Diver 300 صحبت می کنند، اما یک سری از سی مستر وجود دارد که مقاومت بالاتری از 300 متر دارد و آن پلنت اوشن600 متر است که به عنوان نام نشان می دهد که دو برابر سی مستر 300 و اکواتایمر در برابر آب مقاومت دارد.

یکی از ویژگی‌هایی که سی مستر 300 دارد و IWC ندارد، دریچه فرار هلیوم است که مولکول‌های ریز هلیوم را آزاد می‌کند که در ساعت فشرده می‌شوند. معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که یک متخصص غواصی از زنگ غواصی استفاده می‌کند و از یک مخزن با مخلوط گازی مانند تریمیکس که حاوی هلیوم است تنفس می‌کند.

جنبش

موتور های سی مستر 300 و آکواتایمر چگونه با هم مقایسه می شوند؟
هر دو ساعت دارای یک موتور مکانیکی خود سیم پیچی هستند که به عنوان موتور خودکار نیز شناخته می شود.

موتور آکواتایمر

اکثر ساعت های IWC Aquatimer دارای موتورهای داخلی IWC کالیبر 30120 هستند. این موتور را می توان در مدل های 42 میلی متری غیر کرونوگراف مشاهده کرد. مدل های بزرگتر 44 میلی متری آکواتایمر کرنوگراف موتور متفاوتی دارند.

کالیبر IWC 30120 یک موتور 21 جواهر است که در 28800 VpH ضربان دارد و دارای ذخیره انرژی تقریباً 42 ساعت است.

کالیبر IWC 79320 یک موتور 25 جواهر است که با ولتاژ 28800 VpH می‌زند و ذخیره انرژی تقریبی آن 44 ساعت است.

موتور امگا سی مستر

ساعت‌های Seamaster Diver 300 2018 از اجزای خلاقانه‌ای در موتور های خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، موتور های کالیبر امگا 8800 و 8806 همچنان فرار هم محوری امگا را پیش می برند که در بسیاری از مدل های قبلی که دارای کالیبر 2500d بودند استفاده می شد.

این ویژگی از آن زمان به یک استاندارد در تمام ساعت های امگا تبدیل شده بود. این ساعت با استفاده از اصطکاک کمتر و در نتیجه روانکاری کمتر به پایداری و دوام و دقت ساعت کمک می کند. در نتیجه، بازه‌های زمانی بین فواصل سرویس‌دهی منظم طولانی‌تر است که طول عمر ساعت را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، آنها اکنون نام جدید Master Chronometer را دارند که به این معنی است که پس از آزمایش دقیق کالیبر توسط COSC و دریافت گواهی COSC که صحت آن را در شرایط واقعی تأیید می کند، آنها برای دور دیگری از آزمایش و تنظیم دقیق با دیگری می روند. آزمایشگاهی به نام متاس اور، آنها از نظر مقاومت در برابر آب، دقت و قرار گرفتن در معرض مغناطیسی بیشتر از 15000 گاوس آزمایش خواهند شد.

هنگامی که آنها تمام تست های METAS را پشت سر می گذارند، نام دوم Master Chronometer را دریافت می کنند. تا کنون، امگا تنها ساعتی است که این نامگذاری دوم را دریافت کرده است که حاکی از دقت بالاتر از گواهی COSC است. کالیبر امگا 8800 که در ساعت‌های سی مستر 2018 یافت می‌شود را می‌توان از طریق قاب پشتی کریستالی یاقوت کبود شفاف مشاهده کرد که موتور را به زیبایی تمام شده نشان می‌دهد.

قاب

IWC Aquatimer یا Omega Seamaster کدام حاشیه قاب بهتری دارد؟

سی مستر 300متر از فولاد ضد زنگ، قاب‌های پر از سرامیک استفاده می‌کند که بسیار مقاوم در برابر خش هستند و تحت تأثیر ماهیت محو شدن رنگ در معرض نور UV قرار نمی‌گیرند. سی مستر دارای یک قاب چرخشی یک طرفه است که در هنگام چرخش کمی صدای جغجغه ایجاد می کند. قاب دارای یک نقطه درخشان در موقعیت شروع است. مدل‌های جدیدتر سی مستر2018 همچنین دارای یک ترازو غواصی سرامیکی سفید هستند و مدل‌هایی که قبل از آن‌ها ساخته شده‌اند دارای مقیاس غواصی با روکش ساتن روی قاب هستند.

قاب آکواتایمر آی دبلیو سی چگونه کار می کند؟
آکواتایمرهای IWC دارای یک قاب منحصر به فرد با سیستم ایمنی IWC هستند. همچنین مانند سی مستر یک قاب چرخشی یک طرفه است اما دارای پیچ و تاب است.

هنگامی که حلقه بیرونی قاب در خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخد، قاب داخلی را درگیر می کند. از سوی دیگر، وقتی حلقه بیرونی قاب در جهت عقربه‌های ساعت چرخانده می‌شود، روی قاب داخلی تأثیری نخواهد داشت. این غواص را از تنظیم تصادفی قاب برای طولانی‌تر کردن غواصی زمان‌بندی‌شده و نگه داشتن غواص در زیر آب برای مدت طولانی‌تر از آنچه در نظر گرفته شده، محافظت می‌کند. این قاب داخلی برای چرخش کامل 60 کلیک نیاز دارد.

یک سیستم کلاچ کشویی وجود دارد که این ویژگی را فعال می کند. این کلاچ کشویی در موقعیت ساعت 9 در کنار قاب قرار دارد و توسط یک سپر محافظ محکم می شود. در حالی که این پوشش محافظ در ساعت‌های آکواتایمر اتوماتیک از سال 2014 که دوباره آن را اختراع کردند، یافت می‌شود، مدل‌های قبلی این قاب را نداشتند.

بند

چه نوع بند ساعتی در آکواتایمر وجود دارد؟ آکواتایمر یا با یک دستبند از جنس استیل ضد زنگ با یک بند تاشو یا یک بند لاستیکی مشکی با یک سگک تنگ (بسته سنجاقی) نصب شده است. بند ها و دستبندهای آکواتایمر با یک سیستم تعویض سریع فعال شده با اهرم ساخته شده اند که در لنگه ها تعبیه شده است. این امکان را به شما می دهد تا به سرعت بند یا دستبند خود را با دستبند دیگری تغییر دهید. امگا قابلیت تغییر سریع در بند را مانند IWC Aquatimer ندارد.

چه نوع بند ساعتی در امگا سی مستر وجود دارد؟ با این حال، سی مستر چند گزینه دیگر از نظر نحوۀ بسته شدن ساعت به مچ شما دارد. مجموعه سی مستر غواصی 300متر مدل هایی را ارائه می دهد که بر روی بند لاستیکی مشکی یا آبی قرار دارند، برخی از مدل ها دارای یک دستبند از جنس استیل ضد زنگ با یک گیره تاشو دکمه ای و یک پسوند غواصی داخلی هستند که به شما امکان می دهد دستبند را به گونه ای گسترش دهید که روی آن قرار بگیرد. آستین یک لباس مرطوب حرفه ای همچنین چند مدل وجود دارد که بر روی بند های چرمی یا حتی بند پارچه ای راه راه معروف به بند ناتو عرضه می شوند.

قیمت

یک آکواتایمر دارای لیست قیمت پایه بالاتری در حدود 5400 دلار است. یک سی مستر جدید دارای لیست قیمت 4900 دلار است.

ضمانتنامه

همچنین هنگام تلاش برای انتخاب بین دو ساعت یا حتی دو مارک ساعت، باید عوامل خاصی را در نظر بگیرید. دوره گارانتی یکی از آن‌ها برای خرید اقلام با قیمت بالا است و اگرچه برخی از مصرف‌کنندگان از داشتن دوره گارانتی کوتاه‌تر بدشان نمی‌آید، اما می‌تواند عاملی تعیین‌کننده برای دیگران باشد. گفته می شود، امگا یک دوره گارانتی 5 ساله ارائه می دهد در حالی که IWC فقط 2 سال گارانتی ارائه می دهد. با این حال، این ضمانت خارج از جعبه IWC است. از 19 نوامبر 2019، IWC اعلام کرد که در هنگام ثبت گارانتی محدود بین المللی IWC به صورت آنلاین در برنامه MY IWC، دوره گارانتی را از 2 سال به 8 سال افزایش می دهد. آنها همچنین از این دوره گارانتی تمدید شده برای هر ساعتی که در دو سال گذشته خریداری شده است، احترام می گذارند.

سخن نهایی
آیا باید سی مستر بخریم یا آکواتایمر؟ اگر متوجه شدید که این سوال را می‌پرسید، باید بدانید که هم IWC و هم امگا ساعت‌های غواصی عالی هستند. هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند که از همتای خود منحصر به فرد هستند. امگا موتور های مکانیکی دقیق تری دارد که دقیق هستند و تا 15000 گاوس و در برابر مغناطیسی مقاوم هستند. سی مستر غواصی 300متر ظاهری مدرن بسیار متمایز دارد که پس از نمایش بر روی مچ دست جیمز باند در فیلم‌های 007 در دو دهه گذشته رایج شد.

آیا آکواتیمر ساعت خوبی است؟ ساعت غواصی IWC ظاهری کلاسیک‌تر دارد و بدنه بزرگ‌تر و کمی ضخیم‌تر از سی مستر دارد و از موتوری استفاده می‌کند که از کالیبر پایه سلیتا استفاده می‌کند که اگرچه توسط IWC اصلاح شده است، اما همچنان از نظر کیفیت از کالیبر Master Chronometer Omega پایین‌تر است. دقت و هرگز در محدوده مشخصات یک کرونومتر COSC قرار نمی گیرد چه رسد به یک کرونومتر METAS Master.

هر دو تا عمق 300 متری/1000 فوتی در برابر آب مقاوم هستند، اما فقط امگا دارای گواهی METAS است که نشان می دهد یک شخص ثالث تست مقاومت در برابر آب را انجام داده است تا تأیید کند که ساعت می تواند آن نوع فشار زیر آب را تحمل کند.

علاوه بر این، امگا دارای یک دریچه خروج هلیوم است که IWC ندارد. به نظر می‌رسد که امگا با قیمت کمی پایین‌تر ارزش بیشتری می‌افزاید و ویژگی‌های چشمگیرتری را برای غواصان ارائه می‌کند، مانند دریچه فرار هلیوم و ویژگی‌های لذت‌بخش‌تری برای علاقه‌مندان به ساعت، مانند قاب پشتی شفاف یاقوت کبود که به شما امکان می‌دهد موتور از پشت قاب را در عمل ببینید.

سپس آنهایی هستند که IWC را از نظر ساعت‌شناسی روی پایه بالاتری نسبت به امگا نگه می‌دارند، زیرا ساعت‌هایی با پیچیدگی‌های بالایی مانند تقویم دائمی نیز تولید می‌کنند. هر دو ساعت کاملاً متفاوت از یکدیگر به نظر می رسند و در پایان، شما باید بسنجید که چه چیزی برای شما ارزشمندتر است. تحت تاثیر قرار دادن کلکسیونرهای ساعت یا تحت تاثیر قرار دادن غواصان حرفه ای. معمولاً همه چیز به سلیقه و ترجیحات شخصی بستگی دارد.
ساعت
برندۀ احتمالی با امتیاز دهی برای هر پاراگراف 5 بر4 : امگا.

جملۀ نهایی: برند امگا چه امگا زنانه چه مردانه میتواند برند خوبی برای خرید و شاید سرمایه گذاری باشد

اگر به ساعت های این برند ها علاقه دارید ما میتوانیم فروشگاه میراکو را به شما پیشنهاد کنیم که بصورت تخصصی به ساعت مچی پرداخته است. این وبسایت میتواند مشاوره ای قوی در جهت یک خرید لذت بخش به شما دهد.