تبیان، دستیار زندگی

اهمیت یراق در طول عمر پنجره های دوجداره

چنانچه نیاز به خرید و سفارش انواع درب و پنجره یو پی وی سی دارید فقط کافیست به وب سایت گروه صنعتی تارادیس به آدرس Taradis.net مراجعه فرمایید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اهمیت یراق پنجره دوجداره در طول عمر این تجهیزات و دوام و ماندگاری آن‌ها غیر قابل انکار و تردید است. همان‌طور که می‌دانید یراق آلات پنجره به قطعاتی گفته می‌شود که باز و بسته کردن پنجره را آسان‌تر ساخته و با کمک آن‌ها می‌توان برخی از قطعات اصلی به کار رفته در ساختار پنجره را به یکدیگر متصل ساخت. از جمله این قطعات می‌توان به لولاها قفل ها و دستگیره‌ها اشاره کرد که قطعات قابل مشاهده توسط مصرف کنندگان هستند.

اهمیت یراق پنجره دوجداره آنجایی خود را به وضوح نشان می‌دهد که بدانید بسیاری از مشکلاتی که برای این محصولات به وجود می‌آید به دلیل نامرغوب بودن و یا بی کیفیت بودن یراق آلات آن‌ها است.

در این مطلب اهمیت یراق پنجره دوجداره را مرور و بررسی خواهیم کرد و ویژگی‌های بهترین یراق آلات موجود در بازار را بر خواهیم شمرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.
پنجره دوجداره

ویژگی‌های مهم یراق آلات پنجره دوجداره

اهمیت یراق پنجره دوجداره باعث شده تا افراد دقت بیشتری به خرج داده و کیفیت این محصولات را به دقت بررسی کنند و یا تمایل داشته باشند خرید خود را از میان برندهایی انجام دهند که به آن‌ها اطمینان و اعتماد بیشتری دارند.

در حال حاضر برندهای آلمانی و ترک بهترین و با کیفیت‌ترین یراق آلات پنجره دوجداره موجود در بازار محسوب می‌شوند. چراکه از مقاومت بالایی در برابر وزن وارد شده برخوردارند و از سوی دیگر با استفاده از مواد اولیه درجه یک و مرغوب تولید شده و به بازار مصرف ارائه می‌گردند.

این محصولات در ابعاد و اندازه‌های مناسبی هم ساخته شده‌اند تا قابل کاربرد در پنجره‌های مختلف باشند. به طور کلی یراق آلات با کیفیت برای پنجره دوجداره آن‌هایی هستند که در برابر عواملی از قبیل زنگ زدگی به اندازه کافی مقاوم بوده و یا امکان پوسیده شدن آن‌ها در اثر عواملی از قبیل گذشت زمان و یا شرایط محیطی، کم است.

محصولاتی که در برابر فرسایش و ضربه می‌توانند از خود حفاظت کنند. حواستان به این نکته هم باشد که در هنگام بررسی کیفیت و اهمیت یراق پنجره دوجداره باید دو موضوع اصلی را مورد ارزیابی دقیق قرار دهید. یکی از این موضوعات اختلاف دمای محیط با درون بوده و موضوع دیگر باز و بسته شدن پشت سر هم پنجره است.

در این شرایط اگر شرکت تولید کننده از یراق آلاتی مانند لولاهای توخالی استفاده کرده باشد، پس از گذشت مدت زمانی بسیار کوتاه لولاها از بین خواهند رفت. چراکه نمی‌توانند در برابر وزن زیاد پنجره و پروفیل آن از خود مقاومت نشان دهند.

همچنین ممکن است برخی دیگر از بخش‌ها مانند دستگیره‌ها پس از مدتی استفاده و صرف زمانی کوتاه، رنگ خود را از دست بدهند. چراکه جنس رنگ آن‌ها با کیفیت و مرغوب نبوده است. دیگر عاملی که باید به آن اشاره شود این است که هر کدام از یراق آلات مربوط به پنجره‌های دوجداره باید مطابق با استانداردهای لازم ساخته شده باشند و ابعاد و اندازه آن‌ها مناسب برای کاربرد در انواع مختلف پنجره‌ها باشد.

در این صورت امکان حرکت پی در پی لنگه‌های پنجره به وجود خواهد آمد و تحمل وزن آن نیز بیشتر خواهد شد. در اهمیت یراق پنجره دوجداره ذکر این نکته کفایت می‌کند که در صورت استفاده از قطعات ضعیف و نه چندان با کیفیت در ساختار این محصولات، پنجره مورد نظر زود به زود با آسیب و خرابی روبرو خواهد شد و فعالیت کل سیستم را نیز به مخاطره خواهد انداخت.

برای نمونه موقعیتی را در نظر بگیرید که تولید کنندگان از دستگیره نامرغوب و بی‌کیفیت در ساختار پنجره مورد نظر شما استفاده کرده باشند. در هر بار که پنجره باز و یا بسته می‌شود رزوه‌های روی پیچ آن خرد خواهند شد و یا حتی امکان دارد که دندانه‌های پیچ، سایش پیدا کند.

اهمیت یراق پنجره دوجداره؛ دستگیره و سایر قطعات

شاید در نگاه اول اهمیت دستگیره در ساختار پنجره دوجداره چندان مشخص و واضح نباشد. در حالی که این بخش از یراق آلات بسیار مهم پنجره‌های دوجداره است. پس باید به طرز صحیحی بر روی پنجره نصب شده و به زاویه چرخیدن آن دقت شود.

از سوی دیگر باید دستگیره در ارتفاع درستی قرار بگیرد. یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های دستگیره مقاوم بودن آن در برابر فشارهای وارد شده به پنجره است. به ویژه در مواقعی که پنجره باز بوده و فشار به قاب و پروفیل وارد می‌شود. در این شرایط این قطعه مهم عملکردی مشابه با یک اهرم قدرتمند خواهد داشت.

حتی توجه به شیوه رنگ آمیزی آن هم مهم است. دستگیره باید به شکل چند لایه رنگ آمیزی شود تا در برابر ضربه و شستشو دچار سایش نشود. در ساخت بخش‌های داخلی آن هم باید از آلیاژ مناسب استفاده شده باشد.

اهمیت یراق پنجره دوجداره تنها در کیفیت دستگیره آن خلاصه نمی‌شود و دیگر بخش‌ها از قبیل زاماک یعنی بخش جلویی قفل پنجره، اسپانیولت‌ها، لولا و.... نیز باید عملکرد صحیحی از خود نشان دهند و با کیفیت بالا ساخته شده باشند تا به طول عمر و دوام بالای پنجره ها کمک کنند.

برای نمونه اگر جنس زاماک و یا اندازه و ابعاد و وزن این قطعه نامناسب باشد به خمیدگی پنجره منجر خواهد شد و یا حتی احتمال سقوط پنجره دوجداره هم وجود دارد.

گروه صنعتی تارادیس

مجموعه تارادیس تولید کننده انواع درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی و آلومینیومی در ایران است. این مجموعه همچنین تولید کننده پروفیل و نماینده فروش برترین برندهای پروفیل یو پی وی سی نیز می باشد. چنانچه نیاز به خرید و سفارش انواع درب و پنجره یو پی وی سی دارید فقط کافیست به وب سایت گروه صنعتی تارادیس به آدرس Taradis.net مراجعه فرمایید.