تبیان، دستیار زندگی

سرمایه گذاری پربازده را یادبگیرید

در سه بخش قبلی به ترتیب در مورد روشهای افزایش درآمد، روش‌های کاهش هزینه‌های ضروری و رفاهی بدون آسیب به سلامت و نشاط زندگی و همچنین روش‌های پیشگیری از هزینه‌های اضافی مانند حوادث و بیماری توضیح دادیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : محسن بیگی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مدیریت مالی مردان ،  سرمایه گذاری پربازده ، کاهش هزینه‌های ضروری ، پیشگیری از هزینه‌های اضافی ،
حالا بعد از افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها، مقداری پس‌انداز دارید که باید آن را خوب مدیریت کنید. در ادبیات علمی پس‌انداز نوعی از سرمایه‌گذاری است که ریسک و سود کمتری دارد و فقط قدرت خرید شما را حفظ می‌کند. اما در ایران به دلایل شرایط تورمی و نوسان بالای بازارها پس‌انداز با سرمایه‌گذاری یک معنا دارد.

گفته شده که بلافاصله بعد از گرفتن حقوق و درآمدهای جانبی حداقل ۲۰ درصد آن را پس‌انداز و بقیه را طی ماه و متناسب با بودجه بندی خرج کنید. هدف از سرمایه‌گذاری ابتدا می‌تواند خرید خودرو یا خانه باشد. اما این مساله را در نظر بگیرید که پس‌انداز باید به شکلی باشد که اگر کار نکنید چند ماه یا چند سال می‌توانید هزینه‌های ضروری و رفاهی خود را تامین کنید، و این معیار قدرت سرمایه‌گذاری شما را تعیین کند.

بهترین حالت این است که قبل از رسیدن به سن بازنشستگی آن قدر سرمایه و سود سرمایه داشته باشید که نیاز به کار کردن نداشته باشید. همچنین باید سرمایه‌ لازم داشته باشید تا هنگام ازدواج فرزندتان بتوانید حمایت اولیه را انجام دهید.

در ایران بازار خودرو و ارز برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست و فقط برای مصرف باید سراغ این بازارها رفت. اما بازار طلا، املاک، سهام و کریپتو ۴ بازاری هستند که اگر می‌خواهید در ایران درست سرمایه‌گذاری کنید، لازم است بلد باشید.

البته نکته این است که دو سطح سرمایه‌گذاری داریم، سرمایه‌گذاری که نیاز به دانش کمتر و ریسک کمتر دارد که سودش نیز کمتر است که شامل بازار طلا و املاک می‌شود. اما بازار سهام و بازار کریپتو نیاز به دانش و ریسک بیشتر دارند، اما سود بیشتر نیز خواهید داشت.

در سرمایه‌گذاری کم‌ریسک ابتدا با پس‌انداز کم می‌توان از خرید طلا شروع کرد و با افزایش سرمایه، بعد از چند سال می‌توان برای خرید یا پیش خرید مسکن اقدام کرد. در نوع سرمایه‌گذاری پرریسک می‌توان با کسب دانش و مهارت لازم به بازار سهام و کریپتو نیز ورود کرد و سود بیشتری دریافت کرد.

علاوه بر این در بازار سهام ایران می‌توان سهام صندق‌های طلا را خرید که از طلای دست دوم، شمش یا سکه سود بیشتر و نقدشوندگی بیشتر دارند. اما در نهایت هر دو نوع سرمایه‌گذاری به بازار مسکن ایران ختم می‌شوند، زیرا بازار املاک و مسکن به سرمایه زیادی نیاز دارد و اگر در زمان و مکان مناسب خریداری شود، می‌تواند سود بالایی از این بازار گرفت.