تبیان، دستیار زندگی

گزارشی از سریال‎‌هایی که ایام ماه مبارک و نوروز خواهیم دید!

از «هفت‌سر اژدها» تا «رستگاری» همراه با افطار تا سحر

خیلی‌ها برای نزدیک کردن قلبشان به سیر و سلوک معنوی به کتب «نهج‌البلاغه»، «مفاتیح‌الجنان»، «صحیفه سجادیه» و... رجوع می‌کنند و آیه‌های مبارک و گفتارهای مقدس را به خودشان بند می‌زنند تا راهی از دل به آسمان حقیقی باز کنند اما خیلی از افراد هم تمایل دارند از برنامه‌های تصویری و تلویزیونی بهره ببرند تا سخنانی از این مسیر سلوک را به گوش جان بسپارند. اما به غیر از برنامه‌های افطار و سحر، سریال‌های ماه رمضانی هم جز برنامه‌های پرطرفدار تلویزیون به حساب می‌آیند. این روزها برای ایام ماه مبارک رمضان درباره سریال‌های نوروزی و رمضانی بیشتر حول دو سریال زیرخاکی و نون‌خ می‌چرخد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سریال‎‌های ایام ماه مبارک و نوروز
در آیه سی‌وهشتم سوره یس این‌گونه آمده است «و شب برایشان نشانه‌ای است...»، قطره‌ای از این نشانه‌ها را می‌توان در ماه مبارک به دنبالش رفت و تجلی آن را در قلب، روح و دل پیدا کرد. ماه رمضان ماه انس با خداوند است و چه قشنگ‌تر که شبانگاه به رازخواهی درگاه الهی رفت و راه طولانی که در ماه‌ها و روزهای که طی شد را در این شب‌های ماه عزیز و دوست‌داشتنی خیلی راحت‌تر و نزدیک‌تر طی کرد همین مسیر سیر و سلوکی که می‌تواند برخاسته از عمق دل باشد از سحرگاهان این ماه معنوی است.

خیلی‌ها برای نزدیک کردن قلبشان به سیر و سلوک معنوی به کتب «نهج‌البلاغه»، «مفاتیح‌الجنان»، «صحیفه سجادیه» و... رجوع می‌کنند و آیه‌های مبارک و گفتارهای مقدس را به خودشان بند می‌زنند تا راهی از دل به آسمان حقیقی باز کنند اما خیلی از افراد هم تمایل دارند از برنامه‌های تصویری و تلویزیونی بهره ببرند تا سخنانی از این مسیر سلوک را به گوش جان بسپارند.

اما به غیر از برنامه‌های افطار و سحر، سریال‌های ماه رمضانی هم جز برنامه‌های پرطرفدار تلویزیون به حساب می‌آیند. این روزها برای ایام ماه مبارک رمضان درباره سریال‌های نوروزی و رمضانی بیشتر حول دو سریال زیرخاکی و نون‌خ می‌چرخد.

«هلال»، با حضور ملیت‌های مختلف

ویژه‌برنامه «هلال»، در روزهای ماه مبارک رمضان حوالی ساعت 17 روی آنتن خواهد رفت. برنامه «هلال» در گروه اجتماعی شبکه یک سیما تولید می‌شود و با حضور مهمان‌هایی از ملیت‌های مختلف، دریچه‌ای به سبک زندگی مسلمانان جهان اسلام در ماه امت باز می‌کند و پیوندهای مشترک امت اسلامی را از دل قصه و سرگذشت مهمان‌ها به تصویر می‌کشد.

«پناه» روایت‌هایی شنیدنی از بازخوانی قصه میهمانان امام رضا

شبکه دو ویژه برنامه‌ای به نام «پناه» تدارک دیده که مصطفی امامی آن را اجرا می‌کند. برنامه «پناه» هر غروب قبل از لحظات عرفانی اذان مغرب تا بعد از آن با موضوع مهر امام رضا علیه‌السلام برای همه هر شب با حضور میهمانانی ویژه همراه با سوژه‌ای از جنس مهربانی و روایت‌هایی شنیدنی از بازخوانی قصه میهمانان آقا علی بن موسی الرضا علیه‌السلام همراه مخاطبان است.

رقابت سریالی میان «نون خ» و «زیرخاکی»

فصل چهارم «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان و بازی پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گیتی قاسمی، رایان سرلک، نسرین نصرتی و اصغر نقی‌زاده قرار است در این ایام روی آنتن صداوسیما باشد همچنین زمزمه‌هایی از فیلم «نون خ» هم وجود دارد فصل پنجم «نون خ» نیز با بازی بازیگرانی مثل سعید آقاخانی، کاظم نوربخش، هدیه بازوند، سیروس میمنت، حمیدرضا آذرنگ، پاشا جمالی قرار است روی آنتن شبکه اول سیما می‌رود.

رستگاری اثری از مسعود ده‌نمکی

در نوروز هزار و چهارصد و سه سریال «رستگاری» مسعود ده‌نمکی هم یکی از آثاری است که از تلویزیون پخش می‌شود، این سریال قرار است ایام ماه مبارک از شبکه دو سیما منتشر شود.

حمیدرضا هدایتی، علیرضا استادی، رامین راستاد، مهدی سلوکی، رامبد شکرآبی، کاوه سماک‌باشی، افشین سنگ‌چاپ، حسن اسدی، ماشاا… شاه‌مرادی‌زاده، اکبر رحمتی، رضا توکلی، محمدرضا رهبری، سراج مالک، محمود مقامی، نفیسه روشن، پوراندخت مهیمن، سولماز حصاری، ساقی زینتی و …بازیگران این سریال هستند که به ایفای نقش پرداختند.

اثری از کارگردان «قلاده‌های طلا» در ایام ماه رمضان و نوروز

سریال تلویزیونی «هفت سر اژدها» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی که نام قبلی آن «طلاق» بود قرار است ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ از شبکه سه پخش شود. درام سیاسی «هفت سر اژدها» در ژانر پلیسی، سیاسی ساخته شده و درباره مسائل اجتماعی بحث‌برانگیز است که به پرونده‌های کلان مفاسد اقتصادی می‌پردازد. تصویربرداری این سریال از سال ۹۸ شروع شد و تا سال ۱۴۰۱ ادامه پیدا داشت.

از زمزمه‌های این سریال حضور حمید صفت در میان بازیگران است که برای مخاطبان جالب بوده، طالبی کارگردان این سریال پیش‌تر از این اثر قلاده‌های طلا و یتیم‌خانه ایران را ساخته است.

سریال در ژانر پلیسی ساخته شده است حمید گودرزی، مجید واشقانی، قطب الدین صادقی و … از بازیگرانی هستند.