تبیان، دستیار زندگی

پرداخت خلافی خودرو با شناسه امکان پذیر است؟

زمانی که شناسه قبض را به‌دست می‌آورید چندین روش مختلف پیش روی شما قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها برای پرداخت خلافی استفاده کنید که شامل موارد زیر می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پلیس
پرداخت خلافی خودرو با شناسه یکی از راه‌هایی است که رانندگان می‌توانند برای تسویه خلافی وسایل نقلیه خود در نظر بگیرند. تا چند سال پیش برای رانندگان متخلف، قبض جریمه به‌صورت کاغذی صادر می‌شد اما درحال‌حاضر با توجه به پیشرفت‌هایی که در فناوری‌های مورد استفاده در زمینه نظارت صورت گرفته، دوربین‌های هوشمند پلیس تخلفات را در سیستم ثبت می‌کنند. بدین ترتیب می‌توان از روش‌های جدید برای پرداخت خلافی استفاده کرد و نیازی به استفاده از روش‌های منسوخ سنتی نیست.

منظور از خلافی خودرو چیست؟

تمامی سوابق و تخلفات مربوط به راهنمایی و رانندگی که توسط رانندگان انجام می‌شود، در سیستم پلیس راهور تحت‌عنوان خلافی به ثبت می‌رسد که افراد موطف به پرداخت هزینه آن هستند.

تمامی این موارد به‌عنوان تخلف در پرونده شما ثبت می‌شود و درصورتی‌که مبلغ مورد نظر تا مقدار مشخصی برسد امکان دارد که خودروی شما از سوی نیروی انتظامی توقیف شود به همین دلیل باید نسبت به پرداخت آن اقدامات لازم را انجام دهید.

پرداخت خلافی خودرو با شناسه چگونه است؟

به‌طور کلی افراد برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو نیازمند یک سری اطلاعات هستند که شامل پلاک، کد VIN یا بارکد ماشین است تا بتوانند با استفاده از روش‌های مختلف نسبت به پرداخت این مبلغ اقدام کنند.

درحال‌حاضر یکی از راه‌های مناسب برای این منظور، پرداخت خلافی خودرو با شناسه است که برای به‌دست‌آوردن شناسه قبض جریمه نیز باید از روش‌های زیر استفاده کرد:

·  دریافت شناسه قبض جریمه با استفاده از پیامک

·  به کمک کد USSD هم می‌توان شناسه قبض را به‌دست آورد.

·  برای دریافت شناسه قبض خلافی می‌توانید از تماس تلفنی استفاده کنید.

از چه روشی برای پرداخت خلافی خودرو با شناسه استفاده کنیم؟

زمانی که شناسه قبض را به‌دست می‌آورید چندین روش مختلف پیش روی شما قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها برای پرداخت خلافی استفاده کنید که شامل موارد زیر می‌شوند.

پرداخت خلافی خودرو با دستگاه های ATM (خود پرداز)

اکثر بانک‌ها امکان پرداخت خلافی از طریق دستگاه‌های خودپرداز را برای مراجعه‌کنندگان فراهم کرده‌اند. در این روش شما باید به بخش مربوط بروید و با واردکردن شناسه قبض جریمه نسبت به پرداخت هزینه خلافی اقدام کنید.

در نظر داشته باشید که مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز در سطح شهر برای پرداخت خلافی خودرو با شناسه، نیازمند صرف زمان زیادی برای ماندن در صف است و معمولا روش خیلی مناسبی به‌نظر نمی‌رسد.

پرداخت خلافی خودرو با شناسه از طریق تلفن همراه

می‌توان گفت که آسان‌ترین و سریع‌ترین روش برای پرداخت خلافی با شناسه، استفاده از گوشی همراه است که همیشه در دسترس شما قرار دارد و در هر زمانی می‌توانید این کار را انجام دهید.

مراجعه به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که چنین خدماتی را ارائه می‌دهند به شما کمک می‌کند تا بدون تلف‌کردن وقت و انرژی خود بتوانید به‌راحتی نسبت به پرداخت مبلغ خلافی اقدام کنید.

درحال‌حاضر اپلیکیشن تاپ که خدمات مالی را به کاربران ارائه می‌دهد، امکان پرداخت آنلاین خلافی خودرو با شناسه را نیز به‌عنوان یکی از خدمات مهم در نظر می‌گیرند.

تاپ راهی فوری برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو

برای آن دسته از افرادی که ترجیح می‌دهند با کمک گوشی همراه خود، مراجعه حضوری به ادارات و سازمان‌های مختلف را تا حد امکان کاهش دهند، استفاده از سایت یا اپلیکیشن تاپ برای پرداخت خلافی خودرو نیز یکی از بهترین راهکارها خواهد بود.

یکی از مزایای بسیار خوبی که تاپ برای این منظور در نظر می‌گیرد، امکان پرداخت خلافی با استفاده از شناسه به‌صورت رایگان است که برای این کار باید به بخش مربوط در سایت یا اپلیکیشن مراجعه کنید.

درضمن زمانی که شما تاپ را برای پراخت خلافی انتخاب می‌کنید، امکان مشاهده تمام جزئیات مربوط به تخلف مانند مکان، زمان، تصویر و نوع آن را در اختیار دارید و البته از مزایای دیگری به شرح زیر بهره‌مند می‌شوید:

· امکان پرداخت خلافی در تاپ به‌صورت تقکیک‌شده یا یک‌جا
·  با نصب اپلیکیشن تاپ دیگر نیازی به مراجعه حضوری به پلیس 10+ ندارید.
· با توجه به اینکه تاپ زیر نظر پلیس فتا و بانک مرکزی فعالیت می‌کند، می‌توانید از امنیت کامل در زمان پرداخت بهره‌مند شوید.

خدمات متنوع تاپ را بیشتر بشناسید

در کنار اینکه تاپ یکی از بهترین و کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌ها برای صاحبان وسیله نقلیه محسوب می‌شود، این برنامه هوشمند با ارائه 100 سرویس متنوع قادر است تا خدمات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد که عبارت‌اند از:

· کارت به کارت، پرداخت قبوض، خرید شارژ انواع اپراتورها، اعتبار خرید و کیف پول تاپ در بخش فین تک و پرداخت قابل دسترس است.
· در قسمت مالی و گردشگری نیز خدماتی همچون احراز هویت سجام، چک صیادی، تسهیلات سفر و برخی موارد دیگر وجود دارد.
· خودرو و استعلام نیز خدماتی همچون پرداخت عوارض خروج از کشور، استعلام گذرنامه، پلاک فعال و دیگر موارد کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .