تبیان، دستیار زندگی

راهنمای ثبت برند و ثبت شرکت با الی ثبت

به یاد داشته باشید که یک مجموعه تجاری، معمولاً نیاز به فقط یک‌بار ثبت قانونی شرکت خواهد داشت؛ اما ممکن است برای محصولات متنوع خود، نیاز به چندین ثبت برند داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
راهنمای ثبت برند با الی ثبت
امروزه شرکت‌های مختلفی برای ثبت‌نام‌های زیرمجموعه‌ای محصولات و خدمات خود، اقدام به ثبت کردن برند تجاری می‌کنند. به لطف مطالعه راهنمای ثبت برند و انجام مراحل ثبت نماد، شرکت‌ها می‌توانند از یک علامت تجاری خاص برای متمایز کردن محصولات خود در مقایسه با رقبا، بهره ببرند. جالب است بدانید که مطابق آمارها، محصولات دارای علامت تجاری قوی و شاخص، هم به شکلی سریع‌تر از جانب کاربران عادی و مشتریان تخصصی شناخته می‌شوند و هم نام و آوازه و میزان فروش بیشتری را کسب می‌کنند.

لازم به ذکر است که با ثبت قانونی شرکت‌ها و برندها، نام و اعتبار مجموعه‌های تجاری و محصولاتشان، از گزند سوءاستفاده رقبا در امان می‌ماند؛ همچنین نکته ویژه ثبت قانونی مجموعه‌های تجاری، این است که میزان حق‌السهم هر یک از شرکا به‌دقت مشخص می‌شود تا هنگام کسب سودهای ویژه، شرکا نتوانند سرمایه‌ای بیش از حق خود را طلب کنند.

​ثبت شرکت یا ثبت برند؟ کدام‌یک؟

بسیاری از افراد این سؤال را مطرح می‌کنند که: باید سراغ ثبت قانونی برند بروند؟ یا فرآیند ثبت شرکت را در دستور کار خود قرار دهند؟ در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت که هر دوی این امور، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. معمولاً مجموعه‌های تجاری ابتدا باید به ثبت رسمی شرکت‌ها اقدام کنند تا ساختار کلی خود را کاملاً رسمی نمایند. سپس آن‌ها باید برای متمایزتر کردن خدمات یا محصول اصلی خود، به ثبت BRAND بپردازند.

به یاد داشته باشید که یک مجموعه تجاری، معمولاً نیاز به فقط یک‌بار ثبت قانونی شرکت خواهد داشت؛ اما ممکن است برای محصولات متنوع خود، نیاز به چندین ثبت برند داشته باشد. در این زمینه، سراغ یک مثال واضح می‌رویم؛ به‌عنوان‌مثال یک شرکت فعال در حوزه لبنیات، ممکن است بخواهد به‌مرور زمان، محصولات مربوط به مواد غذایی، محصولات شوینده و روغن را نیز تولید کند. برای حک شدن هرچه بیشتر نام این محصولات متنوع در ذهن مخاطبان، شرکت‌های تولیدکننده غالباً نام‌های متناسبی را برای انواع کالاهای شوینده، خوراکی و... خود انتخاب می‌نمایند. ثبت brand هر یک از این محصولات، موجب می‌شود تا امکان سوءاستفاده از علامت تجاری موردنظر از سوی رقبا و افراد سودجو وجود نداشته باشد.

​مزیت‌های یک ثبت برند موفق

ثبت قانونی برند، یکی از اقداماتی است که امروزه از سوی مجموعه‌های تجاری نوپا و همچنین موفق، با جدیت دنبال می‌شود؛ درواقع با ثبت brand همواره خیالتان راحت خواهد بود که چه در ابتدای کار باشید و چه در موفقیت کامل به سر ببرید، هیچ‌کس نمی‌تواند به برند تجاری‌تان دست‌درازی داشته باشد. برخی دیگر از مزایای ثبت کردن برند تجاری، به شرح زیر خواهد بود:

. با ثبت موفق علامت تجاری خود و افزایش شهرت و محبوبیت آن، سرمایه‌گذاران زیادی راغب به همکاری با مجموعه کاری شما خواهند شد.
. برندهای رسمی، از امکان تبلیغ در پلتفرم‌ها و رسانه‌های قانونی و ملی کشور بهره می‌برند.
. میزان اعتبار برندهای رسمی با نام‌های تجاری غیررسمی و غیر معتبر، قابل‌مقایسه نخواهد بود.
. با استفاده از راهنمای ثبت برند تجاری و گذراندن موفقیت‌آمیز مراحل ثبت و سپس تبلیغات گسترده در رسانه‌های پرمخاطب، برندتان به نامی آشنا برای همگان تبدیل می‌شود؛ چنان‌که ویزیتورهای شرکتتان پا به هر مغازه‌ای که بگذارند، با دریافت سفارشات گوناگون و عمده مواجه خواهند شد.
. محصولات دارای brand قوی، می‌توانند تمایز قابل‌توجهی را نسبت به محصولات رقبا ایجاد نمایند؛ مثلاً بسیاری از سوپر مارکت داران در ویترین خود، همواره سعی می‌کنند از وجود پفک‌های اسم و رسم دارتر (نسبت به پفک‌های با برند گمنام‌تر) استفاده کنند.
. در پی طراحی یک علامت تجاری جذاب، مالکان شرکت‌ها می‌توانند نوع فعالیت و تارگت‌های آینده خود را به درون ذهن افراد راه دهند.
مشخصاً به لطف وجود یک برند موفق و محبوب، درآمدهای مجموعه کاری‌تان به‌سرعت افزایش می‌یابد. باید اشاره داشت که مالکان شرکت‌های تجاری می‌توانند با معروف نمودن و قدرتمندتر کردن برند خود، آن را پس از مدتی و با هزینه‌ای به‌مراتب بالاتر، بفروشند. ضمناً امکان رقمی‌سازی بین‌المللی برند خود را نیز خواهند داشت.

​ثبت برند بین المللی

جهت ثبت یک برند بین‌المللی، علامت تجاری مربوطه باید ابتدا در کشور مبدأ، تأیید ملی-قانونی شود. برای ثبت برند بین ‌المللی، این کار باید از مجرای اداره مالکیت صنعتی پیش رود. در همین راستا، ابتدا باید فرم تقاضانامه و اظهارنامه مربوط به نماد تجاری، پر شود. پس از انجام فرآیندهای درون کشوری، مجموعه تجاری موردنظر باید یک اظهارنامه بین‌المللی را را توسط اداره مالکیت صنعتی، به وایپو تقدیم نماید. بدین ترتیب شرکت موردنظر می‌تواند کالاهای مدنظر را با برند اختصاصی ثبت‌شده، در 85 کشور عضو پروتکل مادرید عرضه کند.

باید بدانید که هزینه ثبت بین‌المللی برندها، بر مبنای تعداد طبقات کالاها و کشورهای موردنظر برای فعالیت، تعیین‌شده و بر اساس واحد پولی فرانک سوئیس، به‌حساب وایپو واریز می‌شود. این کار باید از طرف اداره مالکیت صنعتی کشور صورت پذیرد.

​مراحل و راهنمای ثبت برند تجاری

به‌منظور ثبت brand، توجه به مراحل و راهنمای ثبت برند برای شرکت‌های متقاضی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مجموعه‌های متقاضی ثبت و یا نماینده‌های حقوقی آن‌ها، به‌طورکلی باید مراحل زیر را بگذرانند:

1. آماده نمودن و اسکن مدارک موردنیاز
2. ثبت‌نام و تکمیل فرآیندهای ابتدایی در سایت اداره مالکیت معنوی
3.آپلود مدارک و اسناد در سامانه اداره مذکور
4.کسب تأییدیه ابتدایی پذیرش
5. اخذ گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی
6. آپلود گواهی امضا و پرداخت هزینه ثبت اظهارنامه از طریق سامانه
7. تجزیه‌وتحلیل اظهارنامه و صادر شدن جوابیه؛ توسط کارشناسان مرجع تصمیم گیر
8. چاپ آگهی در روزنامه رسمی
9. حضور متقاضی یا نماینده قانونی شرکت در اداره مالکیت معنوی
10. پرداخت هزینه‌های به ثبت رساندن برند تجاری و چاپ دومین آگهی در روزنامه رسمی
11. حضور مجدد در اداره مالکیت معنوی.

در ادامه برخی از فرآیندهای فوق را از نظر می‌گذرانیم:

​آماده کردن مدارک موردنیاز برای ثبت برند

پیش از هر چیز باید بدانید که بسته به ثبت نماد برای یک شخص حقیقی یا حقوقی، متقاضی باید مدارک متفاوتی را به مرجع تصمیم گیر تقدیم نماید. بدین منظور جهت ثبت برند برای شخص حقیقی، به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

. فتوکپی برابر با اصل تمامی مجوزهای اخذشده کاری (جواز تأسیس و...)
. کپی برابر با اصل شناسنامه و کارت ملی فرد حقیقی متقاضی
. گواهی احراز هویت در سامانه ثنا دادگستری؛ توسط شخص حقیقی
. تمامی پل‌های ارتباطی با شخص حقیقی؛ اعم از: نام، آدرس محل زندگی، تلفن ثابت، تلفن همراه به ‌نام فرد . . . متقاضی (سیم‌کارت باید به نام فرد حقیقی باشد)، کد پستی و آدرس الکترونیکی.
.مدارک موردنیاز برای ثبت برند شخص حقوقی، البته دارای لیست بلندبالاتری است؛ بدین ترتیب که متقاضیان باید . مدارک زیر را برای بررسی و تکمیل فرآیند ثبت به مرجع تصمیم گیر تقدیم کنند:
. فتوکپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکا (افراد سهام‌دار)
. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی آن دسته از مدیرهای اجرایی که از حق امضا، برخوردار هستند.
. کپی دارای اعتبار (برابر با اصل) انواع جوازهای فعالیت و تأسیس و اساسنامه شرکت
. تقدیم کلیه اطلاعات مربوط به ارتباط‌گیری با شرکای اقتصادی و مدیران دارای حق امضا در مجموعه؛ نظیر: شماره خط تلفن همراه (به ‌نام اعضای معرفی‌شده)، شماره تلفن ثابت، آدرس الکترونیکی، کد پستی و آدرس مکان زندگی.
. یک نسخه از کپی آگهی چاپ‌شده در روزنامه رسمی.

باید اشاره داشت که اگر پس از ثبت کردن شرکت، تغییرات مهمی در شرکت متقاضی صورت گرفته باشد، باید یک نسخه کپی از آگهی رسمی تغییرات، به اداره مالکیت معنوی ارائه شود.

​ثبت‌نام در سامانه اینترنتی اداره مالکیت معنوی و انجام مراحل ابتدایی

جهت شروع رسمی فرآیندهای کاری خود، متقاضی باید به سایت اینترنتی اداره مالکیت معنوی ورود کند. سپس از طریق گزینه «ورود به سامانه و ایجاد حساب کاربری»، یک حساب کاربری برای ثبت درخواست‌های خود بسازد. در ادامه یک فرم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد؛ که تمامی پارامترهای آن باید به‌طور دقیق پر شود؛ ضمناً 5 نام جایگزین نیز در مراحل تکمیل فرم ابتدایی، باید برای برند موردنظر انتخاب گردد.

مجموعاً تمامی افرادی که نامشان در اظهارنامه ذکرشده است، باید به شکل مجزا، اقدام به ثبت‌نام در سامانه نمایند. مالک، مدیرعامل، طراح نماد تجاری، نمایندگان حقوقی و کاربری که ابلاغ‌ها را دریافت می‌کند، ازجمله همین افرادی هستند که به‌منظور انجام فرآیند ثبت برند، باید ثبت‌نام جداگانه‌ای در سامانه داشته باشند. تمامی اطلاعات هویتی و پل‌های ارتباطی (تلفن، آدرس و...) این افراد نیز باید در سامانه قید شود. در ادامه نوبت به آپلود مدارک موردنیاز برای ثبت برند اشخاص حقیقی و حقوقی می‌رسد. سرانجام کلیه اطلاعات و متون واردشده به سامانه، به‌وسیله سایت، قابل‌رؤیت خواهد بود؛ چنانچه هیچ مشکلی وجود نداشت، می‌توانید گزینه تأیید را انتخاب نمایید.

​کسب تأییدیه پذیرش

با تکمیل فرآیندهای ابتدایی سامانه، تمامی اطلاعات واردشده به سایت، از طریق کارشناسان مرجع تصمیم گیر (اداره مالکیت معنوی) موردبررسی قرار می‌گیرند. درصورتی‌که ایرادی مشاهده نشد، کاربر به یک فرم تأییدیه پذیرش روی سامانه، دسترسی خواهد داشت.

​گواهی امضا برای فرم تاییدیه؛ توسط دفترخانه اسناد رسمی

فرم تأیید موردنظر را چاپ کنید و آن را به یک دفترخانه اسناد رسمی ببرید. با پرداخت هزینه موردنظر و دریافت گواهی امضا (با امضای خودتان و امضا و مهر دفترخانه)، حال باید فرم آماده‌شده را باکیفیت مناسبی اسکن نمایید. مجدداً به سامانه ورود کنید و گواهی امضا مربوط به تقاضانامه ثبت برند تجاری را، روی سایت آپلود کنید. پس از انجام این کار، حساب کاربری‌تان به‌طور کامل تأیید خواهد شد.

​بررسی مدارک ثبت برند توسط کارشناسان مربوطه

پیش از بررسی اظهارنامه توسط کارشناسان که مرحله بسیار مهمی در فرآیند ثبت برند محسوب می‌شود، ابتدا باید هزینه‌های مربوط به کارشناسی اظهارنامه واریز گردد. این هزینه را می‌توانید به‌وسیله درگاه بانکی متصل به سامانه، پرداخت نمایید. پس از واریز اینترنتی وجه، سامانه اداره مالکیت معنوی، یک نام کاربری و یک گذرواژه امنیتی در اختیار متقاضی قرار می‌دهد.

ادامه فرآیند، تا حدود زیادی به نظر کارشناسان اداره مالکیت معنوی بستگی دارد؛ چراکه سه کارشناس، باید مجموعه مدارک و اظهارنامه‌های شرکت‌های تجاری متقاضی ثبت brand را موردبررسی قرار دهند. در پی تأیید اظهارنامه شما، می‌توانید نسبت به چاپ آگهی در یک روزنامه رسمی ایران اقدام کنید.

​چاپ آگهی ثبت برند در یک روزنامه رسمی

شرکت‌های متقاضی ثبت رسمی برند و یا نماینده‌های حقوقی آن‌ها، یک هفته پس از واریز هزینه چاپ آگهی، می‌توانند آگهی چاپ‌شده خود را در روزنامه رسمی موردنظر مشاهده کنند. دپارتمان‌های مربوطه اداره مالکیت معنوی، تا 30 روز منتظر دریافت شکایات شرکت‌ها از آگهی شما می‌مانند؛ چراکه شرکت‌هایی ممکن است ادعا کنند که از نام تجاری یا نماد گرافیکی آن‌ها سوءاستفاده کرده‌اید. چنانچه هیچ شکایتی به ثبت نرسید، پیامک تأیید این مرحله به شماره نماینده یا کاربر متقاضی ثبت، ارسال خواهد شد. در ادامه، شما باید خود را برای حضور فیزیکی در اداره مالکیت معنوی آماده کنید.

​حضور متقاضی یا نماینده وی در اداره مالکیت معنوی

حالا باید فرد متقاضی ثبت یا نماینده قانونی مجموعه کاری، به اداره مالکیت معنوی رجوع نماید. لازم به ذکر است که نام نماینده پیگیر امور، حتماً باید در اظهارنامه ذکرشده باشد؛ در غیر این صورت، وی نمی‌تواند امور را به‌صورت قانونی پیگیری نماید. به خاطر داشته باشید که کاربر مراجعه‌کننده، بهتر است تمامی مدارک و اظهارنامه‌ها را به همراه داشته باشد تا مجبور نشود دست‌خالی از اداره بازگردد. پس‌ازآنکه تمامی مدارک و فعالیت‌هایتان مورد تأیید قرار گرفت، سامانه بر ای‌تان باز می‌شود؛ تا هزینه مربوط به چاپ آگهی ثانویه را (به‌صورت اینترنتی) پرداخت نمایید.

​چاپ آگهی دوم ثبت برند تجاری و مراجعه مجدد به اداره

پس از گذشت مدت مقرر برای نمایش آگهی ثانویه و عدم ثبت هیچ‌گونه شکایتی، فرد متقاضی یا نماینده قانونی شرکت متقاضی ثبت، باید مجدداً به اداره مالکیت معنوی مراجعه نماید. طی این مراجعه، باید مدارک زیر به کارشناسان اداره مذکور تقدیم گردد:

. اظهارنامه
. یک نسخه مجزا از هر روزنامه رسمی که آگهی‌های اولیه و ثانویه شرکت متقاضی، در آن‌ها به چاپ رسیده است.
. ارائه یک کاغذ a4 که در آن نماد تجاری پیشنهادی، به تعداد ده عدد و با سایز 6 در 6 سانتی‌متر چاپ‌شده باشد.

حال گواهی ثبت brand به شما تحویل داده می‌شود و شما رسماً تا 10 سال، مالکیت نماد تجاری موردنظر را در اختیار خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که لازمه ثبت برند بین‌ المللی نیز، انجام تمامی فرآیندهای فوق برای ثبت ملی و ابتدایی برند است.

​مزایای ثبت شرکت برای مجموعه‌های تجاری

. با ثبت رسمی شرکت، امکان بهره‌مندی از وام‌های بانکی و تسهیلات تجارت داخلی و بین‌المللی فراهم می‌شود. این‌گونه مبالغ تسهیلاتی، شدیداً می‌توانند به رشد فعالیت‌های تجاری یک شرکت کمک کنند.
. امکان تبلیغ در رسانه‌های ملی و با چندین میلیون مخاطب را خواهند داشت.
. شرکت‌هایی که رسماً جواز تأسیس دارند، پس از مدتی می‌توانند برای خود رتبه دریافت کنند؛ و علاوه بر برندینگ قوی‌تر برای خود، در مناقصات پرسود نیز شرکت نمایند.
. شرکت‌های مادر تخصصی و سرمایه‌گذاران مطرح، غالباً فقط با شرکت‌های ثبت‌شده همکاری می‌کنند.
. سهم هر یک از شرکا برای سودهای حاصله آتی، دقیقاً مشخص خواهد شد.

​مراحل ثبت شرکت در ایران

با توجه به علاقه ویژه شرکت‌ها به ثبت رسمی نام خود، جهت انجام تمامی فرآیندهای مربوط به ثبت شرکت، مراحل زیر پیش روی متقاضیان قرار می‌گیرد:

  • . ثبت‌نام در سامانه اینترنتی sherkat.ssaa.ir
  • . ارسال پستی تقاضانامه‌ها و صورت‌جلسه‌ها به آدرس تعیین‌شده در سامانه
  • . دریافت جوابیه رد یا تأیید
  • . حضور فیزیکی در اداره ثبت
  • . چاپ آگهی ثبت قانونی شرکت در روزنامه رسمی.


هر یک از مراحل فوق، شامل دنیایی از قواعد است که عدم آگاهی از آن‌ها، می‌تواند فرآیند ثبت قانونی شرکت را با اختلالاتی روبه‌رو سازد. در ادامه به بررسی مختصر فرآیندهای ذکرشده، خواهیم پرداخت؛ البته به خاطر داشته باشید که مجموعه‌های کاری، باید یکی از انواع روش‌های ثبت قانونی شرکت، اعم از: شرکت سهامی عام، سهامی خاص، تضامنی، تعاونی، نسبی، با مسئولیت محدود و... را انتخاب کنند. سپس باید مدارک موردنیاز برای تکمیل فرآیندهای نوع ثبت انتخابی خود را، آماده نمایند.

​انجام مراحل مختلف سامانه sherkat.ssaa.ir؛ اولین و مهم‌ترین گام

اگرچه متقاضیان ثبت رسمی شرکت‌ها، پیش‌تر باید به بررسی انواع راهنمای ثبت شرکت بپردازند و چندین نام مناسب و غیرتکراری را برای مجموعه تجاری خود انتخاب نمایند؛ اما درواقع برای شروع رسمی فرآیندها، ابتدا نیاز است به سامانه اینترنتی « sherkat.ssaa.ir » مربوط به اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری، مراجعه نمایند و مراحل پرتعداد زیر را یک‌به‌یک بگذرانند:

  • . کلیک روی گزینه پذیرش تأسیس وب‌سایت موردنظر
  • . تکمیل اطلاعات ابتدایی مورد درخواست سامانه
  • . وارد نمودن 5 نام انتخابی برای تأسیس شرکت؛ لازم به ذکر است که این اسامی باید فاقد نام کشور، فاقد «کلمه شرکت» و فاقد الفاظ زشت باشند. کاربر باید نام‌های پیشنهادی را، به ترتیب اولویت خود وارد نماید.
  • . انتخاب مدت و موضوع فعالیت مجموعه کاری؛ بر اساس گزینه‌ها و فیلدهایی که روی سامانه قرار داده‌شده است. چنانچه موضوع کاریتان را به‌طور دقیق نیافتید، به کمک دیگر گزینه‌های موجود، می‌توانید تعریف جدیدی را برای نوع فعالیت کاری خود ایجاد کنید.
  • . در این مرحله، فقط کافی است که کد پستی مکان استقرار شرکتتان را درج نمایید. با تایپ کد پستی، به‌صورت هوشمند، نشانی دقیق شرکتتان توسط سامانه (در کادر پایینی)، به نمایش درمی‌آید.
  • . نام و شماره ملی تمامی شریک‌ها، هیئت‌مدیره و مدیران اجرایی شرکت، وارد بخش‌های پیش‌بینی‌شده در سامانه گردد.
  • . مشخصاً این مرحله، یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای ثبت قانونی شرکت‌ها است و به افراد پیشنهاد می‌شود، حتماً از مطالب راهنمای ثبت شرکت برای تکمیل این بخش کمک بگیرند. در این مرحله مقدار سهم تمامی شرکا، باید به‌طور مجزا ذکر شود؛ چراکه در غیر این صورت و در پی کسب سودهای گسترده، هر شریک می‌تواند سهم دلخواه و ناعادلانه‌ای از سودها بردارد!
  • . وارد نمودن اطلاعات هویتی، اطلاعات تماس و حدود اختیارات نماینده قانونی شرکت متقاضی
  • . واردسازی اطلاعات مربوط به‌روز، ماه و سال مالی مجموعه متقاضی؛ و داده‌های مرتبط با روزنامه رسمی مدنظر برای چاپ آگهی ثبت قانونی شرکت.
  • . تایپ دقیق و بی‌کم‌وکاست متن صورت‌جلسه هیئت‌مدیره و صورت‌جلسه هیئت مؤسسین، درون فرمی که از سوی سامانه اینترنتی، به فرد اعطا می‌شود.
  • . تایپ متن تقاضانامه و نمایش تمامی فرم‌های تایپ‌شده توسط سامانه؛ این کار بدین‌جهت انجام می‌شود که کاربر یک‌بار دیگر متن تایپ‌شده خود را چک کند و کاملاً با صورت‌جلسه‌ها و تقاضانامه‌ی فیزیکی تطبیق دهد. اگر تمامی متن درست است، روی گزینه «تأیید نهایی» کلیک کنید.



با پایان یافتن این سلسله مراحل، کاربر باید مدارک موردنیاز سامانه را (متناسب با نوع ثبت) روی سایت آپلود نماید.

​ارسال پستی مدارک ثبت شرکت

برخلاف فرآیند ثبت برند بین ‌المللی و تجاری، در پروسه ثبت رسمی شرکت، نیاز به ارسال پستی نیز وجود دارد. در این مرحله، فرم پذیرش دریافت شده از سامانه، باید چاپ شود و تمامی شریک‌ها آن را امضا کنند. چنانچه یک شریک برگه را امضا نکند، فرم موردنظر برای ادامه روند ثبت، فاقد اعتبار خواهد بود. سپس فرم امضاشده را همراه با سایر مدارک درخواست شده توسط سامانه، به آدرسی که روی فرم پذیرش درج‌شده است، به‌صورت پست سفارشی ارسال نمایید.

​صدور جوابیه‌های رد، نقص یا تأیید

پس از ارسال مدارک و فرم پذیرش امضاشده، کلیه این مدارک توسط کارشناسان مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرند. گاهی پس از بررسی‌ها، پرونده به‌طور کامل رد می‌شود؛ همچنین در موارد دیگر، پرونده ممکن است دچار نقص باشد و یا کاملاً تأیید شود.

​حضور در اداره ثبت برای فرآیند ثبت شرکت

در پی دریافت جوابیه تأیید از کارشناسان اداره کل، شما یا نماینده قانونی شرکتتان باید با در دست داشتن 2 نسخه از تمامی مدارک، به اداره ثبت مراجعه نمایید. مدارک موردنظر ابتدا توسط پرسنل اداره چک می‌شوند؛ سپس اگر مشکلی وجود نداشت، یک نسخه همراه با امضا و مهر اداره، به متقاضی تحویل داده می‌شود. یک نسخه نیز در آرشیو اداره ثبت، بایگانی خواهد شد.

​چاپ آگهی ثبت قانونی شرکت در یک روزنامه رسمی

گاهاَ افراد برای انجام این مرحله، دچار سردرگمی‌هایی می‌شوند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به مطالعه هرچه بیشتر راهنمای ثبت شرکت بپردازند. مجموعاً شرکت متقاضی با پرداخت هزینه‌های موردنظر برای چاپ، یک نوبت درج آگهی ثبت از یک روزنامه رسمی دریافت می‌کند. سپس از زمان درج آگهی، به مدت یک ماه نباید هیچ‌گونه اعتراضی به نام و فعالیت شرکت متقاضی ثبت، وارد شود؛ کار ثبتی شما با موفقیت به اتمام برسد.
راهنمای ثبت شرکت و برند با الی ثبت

ثبت برند و شرکت با مجموعه حرفه‌ای الی ثبت

شرکت حقوقی الی ثبت (elisabt.ir) جمعی از برترین و باتجربه‌ترین مشاوران و متخصصان حقوقی را در اختیار دارد و همواره قادر است به‌عنوان نماینده رسمی مجموعه‌های تجاری، کلیه امور طولانی و پیچیده ثبت brand و ثبت رسمی شرکت‌ها را در سریع‌ترین و دقیق‌ترین شکل ممکن، پیگیری نماید. خدمات گسترده مجموعه الی ثبت و انجام موفقیت‌آمیز صدها پروژه: ثبت کردن برند تجاری، ثبت قانونی شرکت، اخذ گرید و رتبه شرکت، دریافت رتبه مشاور، اخذ رتبه پیمانکار و...، برای صدها مجموعه تجاری سراسر کشور، موجب شده تا شرکت‌های مطرح دیگری نیز برای همکاری با این مجموعه، اعلام آمادگی کنند.

جای خوشحالی است که شرکت حقوقی الی ثبت، توانسته این حجم از اعتماد را به خود جلب نماید و به‌عنوان مطمئن‌ترین راهنمای ثبت شرکت و ثبت برند در ایران شناخته شود. از همین رو، کاربرانی که نیاز به دریافت مشاوره برای انواع امور ثبتی دارند، به‌راحتی می‌توانند با کارشناسان این مجموعه مجرب تماس حاصل کنند.

منبع : https://elisabt.ir/
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .