تبیان، دستیار زندگی

تفاوت پورن و رابطه جنسی واقعی

از اعتیاد به پورن تا خودارضایی

اگر سعی دارید با تماشای پورن یاد بگیرید چگونه با شریک جنسی‌تان رابطه جنسی برقرار کنید، سخت در اشتباهید. رابطه جنسی در پورن کاملاً متفاوت با آن چیزی است که در زندگی واقعی تجربه می‌کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اعتیاد به پورن

علت اعتیاد به پورن چیست؟

به گفته پزشکان و کارشناسان نمی‌توان یک دلیل بخصوص را علت اعتیاد به پورن دانست. در بیشتر افراد این علت می‌تواند ترکیبی از چند عامل باشد، از جمله عدم تعادل هورمون‌ها در مغز، یک عارضه روانی و یا دیگر مشکلات در سلامت ذهن و روان.
کارشناسان اتفاق‌نظر دارند که یک سری از فاکتورها می‌توانند احتمال اعتیاد فرد به پورن را افزایش دهند:
. دسترسی آسان: به دلیل پیشرفت تکنولوژی و دسترسی سریع و راحت به اینترنت، دسترسی افراد به پورنوگرافی نیز راحت‌تر شده است.
. اختلافات حل نشده در رابطه: اختلافات گذشته در رابطه می‌توانند باعث گرایش فرد به پورنوگرافی شوند.
. مشکلات خانوادگی: اعتیاد به مواد مخدر چه در خود فرد و چه در اعضای خانواده و سابقه سوءاستفاده جنسی می‌توانند از فاکتورهای مؤثر در اعتیاد به پورن باشند.
. نگاه‌های ناسالم به رابطه جنسی: داشتن ایده‌ها و نگرش‌های ناسالم نسبت به رابطه جنسی می‌تواند منجر به اعتیاد به پورن شود.
. تفاوت‌هایی در مغز: تفاوت‌های بیولوژیکی در هورمون‌ها یا ساختار مغز می‌تواند بعضی از افراد را مستعد اعتیاد به مواد مخدر یا یک سری از رفتارها کند.
. استرس یا مشکلات روحی و روانی: تماشای پورنوگرافی گاهی ممکن است تبدیل به‌نوعی فرار از استرس‌ها یا مکانیسمی برای تسکین استرس و اضطراب و دیگر مشکلات روحی باشد.
. مشکلات رابطه: مشکلاتی در روابط شخصی یا زناشویی ممکن است باعث شود بعضی از افراد در تلاش برای پاسخ‌دادن به تمایلات جنسی خود به پورن گرایش پیدا کنند.

مطالعه‌ای نشان داده ۹۵ درصد از حالت‌های خشن و تهاجمی که در پورن نشان داده می‌شود، ظاهراً لذت‌بخش و مطلوب به نظر بیننده می‌رسد. به عبارتی دیگر پورن این پیام را می‌رساند که خشونت جنسی کاملاً طبیعی بوده و بخشی از لذت‌های جنسی است؛ اما رابطه جنسی سالم شامل درک نیازهای احساسی طرف مقابل و اولویت‌های او می‌شود


مضرات خودارضایی از نظر علمی

می‌تواند به فرد آسیب بزند
افراط در خودارضایی می‌تواند به فرد آسیب بزند. هر چند این آسیب می‌تواند خفیف باشد، مثلاً پوسته‌شدن یا سابیده شدن پوست واژن یا آلت تناسلی، اما در موارد شدیدتر حتی ممکن است منجر به بیماری پیرونی یا کجی آلت تناسلی مردان شود. به این معنی که منجر به تجمع پلاک در آلت تناسلی شده و می‌تواند باعث انحنای آلت، درد و اختلال نعوظ شود.

ممکن است فرد دچار استرس شود
خودارضایی می‌تواند بر زندگی اجتماعی فرد نیز اثر بگذارد. به این معنی که اعتیاد به خودارضایی ممکن است جلوی بیرون رفتن او را بگیرد و بر سلامت روان اثر منفی بگذارد.

می‌تواند بر زندگی جنسی فرد اثر بگذارد
خودارضایی می‌تواند بر زندگی جنسی فرد اثر بگذارد. زیرا سابیدن و کشیدن واژن یا آلت تناسلی یک رفتار یک‌نفره را به مغز یاد می‌دهد و وقتی این کار تکرار می‌شود، مغز و بدن فقط به همین رفتار واکنش نشان می‌دهد و این مسئله بر رابطه جنسی فرد با همسرش اثر می‌گذارد.

ممکن است به این کار اعتیاد پیدا کند
بله خودارضایی هم می‌تواند اعتیادآور باشد و فرد کنترل خود را روی این رفتار از دست بدهد و این مسئله در بلندمدت به تندرستی‌اش آسیب می‌زند.

می‌تواند موجب عفونت‌های باکتریایی شود
اگر فرد برای خودارضایی از اسباب‌بازی‌های جنسی استفاده کند احتمال عفونت‌های باکتریایی افزایش می‌یابد.

تفاوت پورن و رابطه جنسی واقعی

اگر سعی دارید با تماشای پورن یاد بگیرید چگونه با شریک جنسی‌تان رابطه جنسی برقرار کنید، سخت در اشتباهید. رابطه جنسی در پورن کاملاً متفاوت با آن چیزی است که در زندگی واقعی تجربه می‌کنید. صنعت پورن یک زندگی فانتزی را به شما نمایش می‌دهد که در آن هر کسی می‌تواند با شخصی دیگر رابطه جنسی داشته باشد و اگر شما سعی کنید از پورن چیزی یاد بگیرید، در زندگی واقعی خود به دردسر خواهید افتاد.
پورن‌استارها در این صنعت، مهارت‌های خود را با چندین شات و کات نشان می‌دهند؛ اما شما هرگز در رابطه جنسی واقعی با شریک جنسی‌تان شاهد این صحنه‌ها نخواهید بود. شما با تماشای پورن هیچ‌وقت دست‌کاری‌ها و ادیت‌ها و کات‌ها را نمی‌بینید و ادیتور همه آنها را حذف می‌کند.
شما به‌عنوان یک خانم یا آقا باید بدانید که رابطه جنسی در زندگی واقعی با آنچه در پورن می‌بینید بسیار تفاوت دارد و اگر بخواهید آنچه در این فیلم‌ها می‌بینید را اجرا کنید، زندگی جنسی شما لطمه خواهد خورد.
بله پورن می‌تواند به زندگی جنسی شما آسیب بزند، زیرا شما فقط در فانتزی‌ها و خیالاتی زندگی خواهید کرد که این ویدئوها به شما نشان می‌دهند و وقتی در واقعیت این فانتزی‌ها اتفاق نمی‌افتند ناامید و افسرده و دل‌زده می‌شوید.

بهره‌برداری از زن در پورن در برابر مراقبت و توجه به زن در واقعیت
چیزی که پورن به افراد یاد می‌دهد این است که چگونه می‌توان از یک زن بهره‌برداری کرد و هرگز یاد نمی‌دهد چطور مراقب و متوجه همسرتان باشید و زندگی جنسی‌تان را بهتر کنید. وقتی صحنه‌های پورن شروع می‌شوند می‌بینید روابط رمانتیک و احساسی فیلم دیگر وجود ندارند و شما فقط می‌بینید که یک مرد چگونه می‌تواند از یک زن استفاده کند. یادتان باشد که رابطه جنسی در زندگی واقعی همیشه با توجه و اهمیت‌دادن به‌طرف مقابل ارتباط دارد.

در زندگی واقعی رابطه جنسی با عشق و احساس همراه است؛ اما در پورن فقط رابطه جنسی برقرار می‌شود
صحنه‌های پورن شامل هیچ احساس و هیجانی نمی‌شوند و ستاره‌های پورن فقط مثل حیوانات، رابطه جنسی برقرار می‌کنند و شما را فریب می‌دهند و شما باور می‌کنید که این همان چیزی است که باید در زندگی واقعی اتفاق بیفتد؛ اما این دور از واقعیت است و رابطه جنسی در زندگی واقعی، تماماً به احساسات و هیجانات شما و طرف مقابلتان مربوط می‌شود.
در پورن رفتارها آزاردهنده است؛ اما در زندگی واقعی رفتارهای جنسی پرورش‌دهنده و تغذیه‌کننده است
یکی از رفتارهای شایع در ویدئوهای پورن، تحقیر جنس زن است. در این فیلم‌ها زنان به انواع و اقسام روش‌ها تحقیر و آزرده می‌شوند و این رفتارها آن چیزی نیست که شما بتوانید با شریک جنسی خود انجام دهید، چون آشکارا به او آسیب خواهید زد.

اگر همسرتان را دوست دارید نباید او را آزرده کنید. رابطه جنسی در زندگی واقعی تماماً توجه و مهرورزی و حس خوب دادن به‌طرف مقابل است تا تجربه‌ای لذت‌بخش اتفاق بیفتد.

در پورن هیچ هیجان و احساسی وجود ندارد؛ اما رابطه جنسی در زندگی واقعی پُر از شور و احساس است
بین پورن‌استارها هیچ احساس و وابستگی عاطفی وجود ندارد. به همین دلیل آنها رابطه جنسی را فقط همان‌گونه برقرار می‌کنند که حیوانات انجام می‌دهند. اما شما و همسرتان ارتباط عاطفی با هم دارید؛ بنابراین وقتی رابطه جنسی با همسرتان را شروع می‌کنید با طوفانی از احساسات و هیجانات روبرو می‌شوید.
پورنوگرافی هرگز تصویر درستی از یک رابطه جنسی سالم ارائه نمی‌دهد و هیچ یک از طرفین توجهی به نیازها و علایق طرف مقابل ندارند.
مطالعه‌ای نشان داده ۹۵ درصد از حالت‌های خشن و تهاجمی که در پورن نشان داده می‌شود، ظاهراً لذت‌بخش و مطلوب به نظر بیننده می‌رسد. به عبارتی دیگر پورن این پیام را می‌رساند که خشونت جنسی کاملاً طبیعی بوده و بخشی از لذت‌های جنسی است؛ اما رابطه جنسی سالم شامل درک نیازهای احساسی طرف مقابل و اولویت‌های او می‌شود.
در پورن ارتباط سالمی وجود ندارد؛ اما در رابطه جنسی واقعی یک ارتباط سالم وجود دارد. در پورن انگار هیچ ارتباط معناداری بین دو نفر وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد سالم به نظر نمی‌رسد.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.