تبیان، دستیار زندگی
گرفت برق تنها یك نیمه را مقابل آبی پوشان خوب ظاهر شد. شاید هم استقلال آن 45 دقیقه نخست را بد شروع كرد اما در نیمه دوم همه چیزعوض شد و اشتباهات مكرر شاگردان احمدزاده باعث شد تا همه چیز به نفع استقلال تمام شود. برقی ها بازی ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال سه امتیاز حساس از برق گرفت

برق تنها یك نیمه را مقابل آبی پوشان خوب ظاهر شد. شاید هم استقلال آن 45 دقیقه نخست را بد شروع كرد اما در نیمه دوم همه چیزعوض شد و اشتباهات مكرر شاگردان احمدزاده باعث شد تا همه چیز به نفع استقلال تمام شود. برقی ها بازی را خوب آغاز كردند و در نیمه اول اجازه هیچگونه خودنمایی را به حریف ندادند. سه فرصت نصیب برق شد كه هیچكدام راه بجایی نبرد. اما در نیمه مربیان، قلعه نویی با دو تغییر در خط میانی و حمله، بازی را به سود خود خاتمه داد. البته در این میان اشتباهات فاحش عزیزیان و تحلیل بدنی بازیكنان باعث شد تا آبی پوشان با خیالی آسوده 3 امتیاز لازم را از این بازی كسب كنند. اشتباه اول عزیزیان توأم شد با اولین حمله استقلال كه نخستین گل بازی را به همراه داشت. حركت صادقی و سید عباسی در دقیقه 53 با خروج اشتباه عزیزیان همراه بود و پاس عنایتی این فرصت را به صادقی داد تا گلزنی كند. اما این پایان اشتباهات نبود بلكه در دقیقه 83 روی اشتباهی دیگر از سوی گلر برق، رضا عنایتی با یك ضربه دقیق از پشت محوطه جریمه دروازه حریف را باز كند. با این برد استقلال همچنان دركورس قهرمانی باقی ماند اما وضعیت برق شیراز بحرانی تر از گذشته شد.

نتیجه گیری: برقی ها اصلاً فكر نمی كردند كه در این شرایط بحرانی در زمین خود با 2 گل مغلوب استقلالی ها شوند. با توجه به نتیجه بازی رفت حتی خود آبی ها نیز انتظار نداشتند كه 3 امتیاز كامل را از این بازی كسب كنند اما به این مهم دست یافتند . حال با این وضعیت، شرایط برقی ها و مخصوصاً احمدزاده بحرانی تر از گذشته شده است و حضور در رده های پایین نشان از این وضعیت بحرانی است.

پرسپولیس در تهران امتیاز داد

پرسپولیس پس از تساوی بدون گل در هفته گذشته مقابل پگاه و آگاهی از پیروزی تمام مدعیان دیگر گام به میدان گذاشت تا رودروی ابومسلم قرار گیرد. سرخ ها نسبت به هفته گذشته با حضور گل محمدی به جای باهنر و خان محمدی به جای امامی فر عملاً بدون یك بازیكن نفوذی در جناح چپ اساس حملات خود را روی نفوذ و حركت از جناح راست پایه ریزی كرده بودند، ولی سانترهای پر تعداد این تیم یا به صورت بی اثر و بی خطر روی سر انتظاری و دایی فرود آمد یا اینكه توسط مدافعان نه چندان بلند قامت ولی هوشیار ابومسلم به خوبی دفع شد. در نقطه مقابل ابومسلمی ها كه احمد خرمالی دروازه بان هفته گذشته خود را پس از خوردن گل های عجیب از فولاد نیمكت نشین كرده و ثابتی را به جای وی در درون دروازه به كار گرفته بودند، با اتكا به دفاع پرتعداد و استفاده از ضد حملات تكنیكی وارد میدان شده بودند و با همین روش در نیمه نخست چند بار دروازه میزبان سرخ پوش خود را تهدید كردند اما بی تردید زیباترین صحنه نیمه نخست این بازی شلیك كریم باقری بود كه روی تیر افقی دروازه ابومسلم فرود آمد و سرانجام دو تیم درپایان نیمه نخست بدون گل به رختكن رفتند. با شروع نیمه دوم و ورود عیسی ترائوره به جای حسن خان محمدی، پرسپولیس عملاً چهره تهاجمی تری به خود گرفت و در مقابل ابومسلم كلاً حمله به دروازه حریف را به كناری نهاد و با اتكا به دفاع چند لایه فقط حفظ تساوی و یك امتیاز را در دستور كار خود قرار داد. در این نیمه پرسپولیس چندین بار توانست دفاع سیاه جامگان را وادار به اشتباه كند كه در مهمترین آنها ضربه سر دایی مماس با تیرعمودی بیرون رفت، شلیك محكم باقری را پورمند برگرداند و ضربه روپا و سنگین انتظاری از حوالی خط 6 قدم نیز قا فداكاری ثابتی راهی به دروازه ابومسلم نیافت . حتی ورود جباری به جای كاویانپور هم نتوانست گره گلزنی پرسپولیس را باز كند تا به هنگام سوت پایان این دیدار فیروز كریمی خوشحال ترین مرد داخل و خارج میدان باشد!

نتیجه گیری: در روزی كه پرسپولیس به هیچ عنوان در كناره های میدان خود توازن نداشت عملاً با ارسال های بی هدف و غیرتخصصی حملات سردرگمی را دنبال می كرد.