تبیان، دستیار زندگی
ابراز همدری جامعه ورزش از زلزله بم؛ جامعه كشتی كشور به یاری زلزله زدگان شتافت جامعه كشتی كشور زلزله زدگان و بازماندگان ضایعه بم را تنها نخواهند گذاشت. محمدرضا طالقانی، رییس فدراسیون كشتی با اظهار تاسف از زلزله بم و كشته و زخ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ورزشی

ابراز همدری جامعه ورزش از زلزله بم؛

جامعه كشتی كشور به یاری زلزله زدگان شتافت

جامعه كشتی كشور زلزله زدگان و بازماندگان ضایعه بم را تنها نخواهند گذاشت.

محمدرضا طالقانی، رییس فدراسیون كشتی با اظهار تاسف از زلزله بم و كشته و زخمی شدن هموطنانمان، گفت: جامعه كشتی با تكیه بر شعار مودت و پهلوانی حادثه دیدگان این واقعه دردناك را تنها نخواهند گذاشت و در یك حركت هماهنگ با اهدای خون خود و پرداخت عواید هفته ششم لیگ برتر كشتی به یاری بازماندگان خواهند شتافت و در این رابطه از هیچ كمكی فروگذار نخواهند كرد.

ذوب آهن قهرمان واترپلو آسیا شد

تیم ذوب آهن اصفهان نماینده شایسته كشورمان به مقام قهرمانی چهارمین دوره جام واترپلو باشگاههای آسیا دست یافت.

در آخرین دیدار چهارمین دوره رقابتها واترپلو قهرمانی آسیا تیم ذوب آهن از كشورمان با نتیجه 9 بر 6 مقابل الاهلی عربستان به برتری رسید و به مقام قهرمانی دست یافت.

پس از ذوب آهن، الاهلی عربستان، العربی كویت و نماینده تایوان در مكانهای بعدی قرار گرفتند. این رقابتها از روز یكشنبه هفته در استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی و به صورت دوره ای با حضور دو تیم ذوب آهن و دانشگاه آزاد از كشورمان و سه تیم خارجی آغاز شده بود.

وحید مرادی رییس فدارسیون شنا، شیرجه و اترپلو كشرومان در پایان این رقابتها پیرامون عدم استقبال تیمهای آسیایی از این دوره از رقابتها تصریح كرد: همزمان شدن این مسابقات با بازیهای جنوب شرقی آسیا و همچنین نداشتن آمادگی كامل برای حضور قدرتمند از سوی سایر كشورها مهمترین دلیل كمی تعداد تیمهای حاضر در این مسابقات بود.

به گفته مرادی، به دلیل قرار گرفتن این رقابتها در تقویم كنفدراسیون شنای آسیا تغییر در زمان برگزاری آن غیر ممكن بود.

صنام قهرمان نیم فصل لیگ والیبال شد

تیم صنام با احتساب 17 امتیاز در میان 54 بازی انجام شده مسابقات سوپر لیگ والیبال توانست قهرمانی نیم فصل نخست مسابقات سوپر لیگ والیبال را به سود خود پایان دهد.

در آخرین روز از مسابقات سوپر لیگ والیبال در نیم فصل اول، تیم های صنام، پاس، سایپا، فولاد صبا و نئوپان گنبد توانست بر حریفان خود غلبه كنند كه در این میان تیم صنام تهران با وضعیتی بهتر نسبت به تیم های دیگر و با انجام یك دیدار عقب افتاده، در صدر جدول رده بندی این دور از مسابقات قرار گرفت.

تیم های صنام و نئوپان گنبد تنها تیم هایی هستند كه با انجام یك دیدار عقب افتاده روبرو هستند كه باید هفته آینده به مصاف با یكدیگر بروند. این در حالی است كه نتیجه این دیدار نیز تاثیری در تعیین قهرمان نیم فصل این رقابتها ندارد، بر این اساس با انجام این دیدار 55 مسابقه در نیم فصل اول انجام خواهد شد. تیم های حاضر در مسابقات سوپر لیگ والیبال تا 21 دی ماه استراحت دارند و دور برگشت مسابقات آغاز می شود.

بر اساس این گزارش، تیم های پیكان، پگاه ارومیه، پاس، برق، نئوپان گنبد، سایپا تهران، قند شیروان، فولاد صبا اصفهان، لوله سازی اهواز و دخانیات تهران به ترتیب در جایگاه دوم تا یازدهم قرار گرفتند.

پاس و دانشگاه آزاد قهرمان نیم فصل لیگ كشتی

در هفته پنجم پیكارهای كشتی لیگ برتر، تیم های پاس، سایپا و دانشگاه آزاد رقبای خود را شكست دادند.

در تهران دو دیدار انجام شد كه ابتدا سایپا تهران به مصاف نیروی زمینی ارتش رفت و با برتری كامل 33 بر 22 مسابقه را به سود خود پایان داد.

از نتایج قابل توجه این دیدار پیروزی ضربه فنی علیرضا رضایی مقابل گل محمدزاده و شكست مسعود جمشیدی نایب قهرمان سابق جوانان مقابل مهدی صادق نژاد بود.

پس از این دیدار، پاس و هما مقابل هم صف آرایی كردند كه فاتح این مسابقه پاس بود، تیم پاس بعد از 5 پیروزی پی درپی در وزن 84 كیلوگرم متوقف شد و پژمان درستكار( كه در بوندس لیگا كشتی می گیرد)، شكست را برای خود و تیم پاس مقابل حاجی مراد ماگمداف ثبت كرد.

جالب ترین نتیجه، پیروزی حمید سیفی با ضربه فنی مقابل روسلان شیخ اف بود كه با فن" سر و ته یكی " انجام شد. فردین معصومی هم در سنگی وزن ابراهیم مهربان را مغلوب كرد.

در مشهد هم، دانشگاه آزاد دست به كار بزرگی زد و با غلبه بر راه آهن خراسان به یك پیروزی دلچسب دست یافت.

از حوادث مهم این دیدار و هفته پنجم شكست محمد طلایی مقابل حمید محمدنژاد بود. یوسف عبدالسلام اف كشتی گیر جدید راه آهن خراسان هم در اولین قدم 13 بر 3 سعید واگذاری را مغلوب كرد. فریدون معصومی هم 3 بر 1 مجتبی بختیاری را پشت سر گذاشت و علیرضا حیدری نایب قهرمان جهان در سنگین وزن با پیروی3 بر1 مقابل محمدجواد محمدپور دانشگاه آزاد را از شكست نجات داد و با برد خود برتری دانشگاه آزاد را به راه آهن خراسان تحمیل كرد.

تیم صنام مازندران هم كه به گلستان رفته بود، با قدرت از سد زمزم گلستان گذشت تا خود را برای دیدارهای آینده آماده سازد.

در پایان هفته پنجم تیم های پاس و دانشگاه آزاد با 8 امتیاز تیمی به عنوان قهرمان نیم فصل گروه هایA وB شناخته شدند.