تبیان، دستیار زندگی

اسلایدی

مراقبت از قلب در هوای گرم

سبت به علائم گرمازدگی آگاه باشید. افراد سنین بالا بسیار در معرض عوارض ناشی از گرمازدگی هستند. علائم گرمازدگی شامل تعریق زیاد، سردی و رنگ‌پریدگی پوست، ضعف و بی‌حالی می‌شود. سکته گرمایی نیز این علائم را دارد: قرمزی و داغی پوست (بدون عرق)، نبض تند و قوی، پریشانی و گیجی، سرگیجه و تهوع و سردرد کوبشی.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مراقبت از قلب در هوای گرم

مراقبت از قلب در هوای گرم
وقتی هوای بیرون خیلی گرم است، قلب مجبور می‌شود خون بیشتری را پمپاژ کند؛ چون بدن در حال تلاش زیاد برای خنک‌کردن خودش است. در واقع وقتی گرمتان می‌شود خون درون بدنتان از اندام‌های درونی دور می‌شود تا به زیر پوستتان بیاید و بتواند گرمای زیادش را رها کند.


مراقبت از قلب در هوای گرم
پس اگر بدنتان کم‌آب باشد می‌تواند فشاری مضاعف به قلب وارد کند، چون آب کمک می‌کند قلب خون را در رگ‌ها پمپاژ کند و وقتی ذخیره آب بدنتان رو به تحلیل است، قلبتان مجبور است سخت‌تر و سخت‌تر کار کند تا بتواند پاسخگوی تمام نیازهای متابولیکی بدنتان باشد.


مراقبت از قلب در هوای گرم
البته خطر حوادث قلبی و عروقی ناشی از گرمای هوا برای همه یکسان نیست. افرادی که دچار یک عارضه قلبی، فشارخون بالا یا چاقی هستند باید مراقبت‌های بیشتری انجام دهند.


مراقبت از قلب در هوای گرم
مسلماً اگر نسبت به خطرات هوای خیلی گرم آگاه باشید بهتر می‌توانید خطرات آن را به حداقل برسانید. خیلی از افراد نمی‌دانند که گرمای زیاد هوا می‌تواند کشنده باشد. در روزهایی که هوا خیلی گرم است، در جاهای خنک بمانید؛ چه در خانه و در هر فضای دیگری نزدیک به سیستم خنک‌کننده باشید.


مراقبت از قلب در هوای گرم
اگر مجبورید در یک روز خیلی گرم بیرون بروید سعی کنید زمان آن را موکول به صبح زود یا انتهای روز کنید که تابش خورشید قوی نباشد. البته در برخی از مناطق حتی عصرها نیز دمای هوا بسیار بالاست و توصیه می‌شود به جز در موارد واقعاً ضروری از خانه خارج نشوید.


مراقبت از قلب در هوای گرم
زیاد آب بنوشید. بعضی از افرادی که دچار عوارض قلبی و عروقی هستند معمولاً طبق این توصیه که نباید در مصرف آب و مایعات زیاده‌روی کنند، عادت می‌کنند که کمتر آب بنوشند. اما در روزهای گرم هیدراته بودن بدن حیاتی است. افرادی که فشارخون بالا و نارسایی قلبی دارند بهتر است با مشورت با پزشک معالج خود راه مناسبی برای هیدراته نگه‌داشتن بدن در روزهای داغ تابستان پیدا کنند.


مراقبت از قلب در هوای گرم
مناسب با هوای گرم لباس بپوشید. لباس‌های سبک، رنگ روشن و نخی بپوشید و ضدآفتاب و کلاه لبه پهن و عینک‌آفتابی را فراموش نکنید.


مراقبت از قلب در هوای گرم
مصرف داروهایتان را قطع نکنید. در داروهایتان تغییری ندهید و این‌طور فکر نکنید که بهتر است وقتی بیرون یا در سفر هستید بعضی از داروها را مصرف نکنید. اگر هرگونه تردید یا سؤالی در مورد داروهایتان دارید فقط با پزشکتان مشورت کنید.

مراقبت از قلب در هوای گرم
نسبت به علائم گرمازدگی آگاه باشید. افراد سنین بالا بسیار در معرض عوارض ناشی از گرمازدگی هستند. علائم گرمازدگی شامل تعریق زیاد، سردی و رنگ‌پریدگی پوست، ضعف و بی‌حالی می‌شود. سکته گرمایی نیز این علائم را دارد: قرمزی و داغی پوست (بدون عرق)، نبض تند و قوی، پریشانی و گیجی، سرگیجه و تهوع و سردرد کوبشی.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.