تبیان، دستیار زندگی

از طب سوزنی در درمان چه بیماری‌هایی می‌توان کمک گرفت؟

طب سوزنی یک روش سنتی چینی است که برای تسکین برخی از عوارض و علائم مثل درد به کار می‌رود. در طب سوزنی یک سوزن بسیار نازک استیل در چند ناحیه وارد پوست می‌شود. این سوزن‌ها انرژی بدنتان را تعدیل کرده و بدنتان را وادار می‌کنند مواد شیمیایی طبیعی برای مبارزه با بیماری یا علائم ترشح کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طب سوزنی
طب سوزنی درمانی است که در آن سوزن‌های استیل بسیار نازک وارد پوست می‌شوند تا نقاط خاصی را در تمام بدن تحریک کنند، از جمله کمر و گردن و سروصورت. هدف از طب سوزنی این است که برخی از عوارض یا علائم را تسکین دهد. مطالعات علمی تأیید کرده‌اند که طب سوزنی برای برخی از عوارض مؤثر است. طب سوزنی اساساً یک درمان تکمیلی است؛ بنابراین شما به دیگر درمان‌ها برای کمک به تسکین درد یا عارضه‌تان نیاز دارید.

طب سوزنی چه چیزهایی را درمان می‌کند؟

طب سوزنی می‌تواند به درمان خیلی از عوارض کمک کند. خیلی وقت‌ها افراد از طب سوزنی برای تسکین دردهای مزمن استفاده می‌کنند، مثل:
. آرتریت
. کمردرد، گردن درد یا درد عضله
. سردرد و میگرن
. درد زانو
. گرفتگی‌های قاعدگی
. آسیب‌های ورزشی
. درد صورت و دیگر ناراحتی عصبی

طب سوزی یک درمان مکمل در کنار درمان‌های دیگر است و نباید باعث شود مراجعه به پزشک یا دیگر درمان‌ها را به تأخیر بیندازید. مثلاً کسی که درد مزمن دارد احتمالاً داروهایی مصرف می‌کند می‌تواند طب سوزنی را هم امتحان کند


دیگر عوارضی که طب سوزنی می‌تواند درمان کند:
. سرطان و عوارض جانبی درمان سرطان
. مشکلات سیستم ایمنی
. ناباروری
. سندرم روده تحریک‌پذیر
. یائسگی و گُرگرفتگی
. ناراحتی‌های بارداری
. تهوع
. آلرژی‌ها
. افسردگی و اضطراب
. فشارخون بالا
. تاندونیت

طب سوزنی چگونه عمل می‌کند؟

کاربران طب سوزنی عقیده دارند اختلال و انسداد در مسیرهای انرژی در بدن باعث ایجاد عدم تعادل در انرژی بدن شده و بیماری ایجاد می‌شود.
سوزن‌ها سیستم عصبی مرکزی و سیستم ایمنی‌تان را تحریک می‌کنند تا:
. به یک بیماری یا علامت واکنش نشان بدهند
. بدن را دوباره تعدیل کنند
. مواد شیمیایی طبیعی ترشح کنند، مثل اندورفین‌ها، ضددردهای طبیعی بدن، فرارسان‌های عصبی و مواد شیمیایی که پیام‌های عصبی را کنترل می‌کنند

فواید طب سوزنی چیست؟

فواید طب سوزنی شامل تسکین دردهای بلندمدت (مزمن) و دیگر عوارض می‌شود. خیلی از افراد از طب سوزنی برای تسکین درد در تمام بدن استفاده می‌کنند، مثلاً برای میگرن، کمردرد و آرتریت. مطالعات نیز نشان داده‌اند طب سوزنی می‌تواند درمان موفقی برای خیلی از عوارض باشد، مثل مشکلات سیستم ایمنی، ناباروری و اثرات یائسگی.

آیا غیر از طب سوزنی به درمان دیگری هم نیاز هست؟

همان‌طور که گفتیم طب سوزی یک درمان مکمل در کنار درمان‌های دیگر است و نباید باعث شود مراجعه به پزشک یا دیگر درمان‌ها را به تأخیر بیندازید. مثلاً کسی که درد مزمن دارد احتمالاً داروهایی مصرف می‌کند می‌تواند طب سوزنی را هم امتحان کند. یا مثلاً کسی که سرطان دارد می‌تواند در کنار درمان‌های تجویز از طب سوزنی هم کمک بگیرد. شما باید به درمان‌های تجویزی‌تان ادامه دهید حتی اگر با طب سوزنی احساس کنید حالتان بهتر شده است.

آیا طب سوزنی خطراتی هم دارد؟

همه درمان‌ها هم فوایدی دارند و هم مضراتی. ریسک‌های احتمالی طب سوزنی شامل موارد زیر می‌شود:
. خونریزی، کبودی و درد در ناحیه سوزن خورده
. سوزن‌های غیر استریل که می‌تواند موجب عفونت شود
. در موارد نادر ممکن است یک سوزن بشکند و به اندامی درونی آسیب بزند.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.