تبیان، دستیار زندگی

 چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟ بهمراه بهترین روش های یادگیری و قیمت بهترین روش یادگیری زبان

هر زبان‌آموزی دوست دارد در سریع‌ترین زمان ممکن، زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرد. اما، مسئله این است که باید پذیرفت، یادگیری زبان نیاز به صرف صبر و حوصله و زمان دارد. ولی می‌توان با کمک بهترین راه حل برای یاد گرفتن زبان انگلیسی، این مسیر را ساده‌تر و کوتاه‌تر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟


 



یادگیری زبان انگلیسی، هیچ محدودیت سنی ندارد و افراد بزرگسال نیز با وجود مشغله کار و زندگی می‌توانند با کمک معلم خصوصی زبان انگلیسی، توانایی خود را در مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی، تقویت کنند. اما مسئله‌ی قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی باتوجه به کیفیت آموزش معلم، دغدغه‌ای مهم و قابل درک میان زبان‌آموزان است.
به طور کلی، قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی ساعتی یا جلسه‌ای تعیین می‌شود. اما برای یادگیری زبان، مسائل دیگری نیز وجود دارد. در ادامه به بررسی اهمیت کمک گرفتن از بهترین معلم خصوصی زبان انگلیسی و دیگر جنبه‌های تدریس خصوصی زبان انگلیسی برای زبان‌آموزان می‌پردازیم.

مدرک تحصیلی و تاثیر آن روی هزینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی

دور از انتظار نیست که که مدرک تحصیلی و میزان تحصیلات مدرس زبان، به طور مستقیم روی قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی آنلاین یا در منزل اثرگذار است. هر چقدر، سطح تحصیلات آکادمیک استاد بالاتر باشد، نرخ کلاس خصوصی او بیشتر خواهد بود. فرقی نمی‌کند، تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران یا شهرستان باشد، اساتید تحصیل‌کرده (به خصوص در مقطع دکترا) نرخ آموزشی نسبتا گرانی دارند.

تجربه تدریس؛ معیاری مهم در قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی

بسیاری از افراد معتقدند بهترین راه حل برای یاد گرفتن زبان انگلیسی، مراجعه به یک استاد باتجربه است. اما نکته در اینجا است که معمولا هزینه کلاس خصوصی اساتید باسابقه، بالا است.

اهمیت روش آموزشی مدرس زبان

روش تدریس خصوصی زبان انگلیسی، بسیار مهم است و روی فرآیند یادگیری زبان‌آموز اثر می‌گذارد. رایج‌ترین متدهای آموزشی زبان انگلیسی شامل موارد زیر می‌شود:
● متد کانورسیشنال (Conversational Method)
● متد گرامری (Grammatical Method)
● TPRS (Teaching Proficiency through Reading and Storytelling)
باید به این نکته توجه داشت که متد آموزشی مدرن؛ یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده‌ی قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل یا آنلاین است.
اساتید بسیاری در استادبانک وجود دارند که از بروزترین متدهای یادگیری زبان انگلیسی استفاده میکنند. برای دیدن لیست این اساتید به صفحه تدریس خصوصی زبان انگلیسی استادبانک سر بزنید.

کتاب‌ها و منابع آموزشی باکیفیت

برای یادگیری زبان انگلیسی، هر زبان‌آموزی به کتاب و منابع آموزشی باکیفیت نیاز دارد. در واقع، استفاده از کتاب‌های آموزش زبان در کنار یک استاد و معلم خصوصی زبان، یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در منزل است. مشهورترین منابع یادگیری و مجموعه کتاب‌های آموزشی این حوزه شامل موارد زیر می‌شود:
● "English Grammar in Use"
● "Oxford Picture Dictionary"
● "Cambridge IELTS Series"

پلتفرم‌های آموزش آنلاین

پلتفرم‌های آموزش آنلاین  در سال‌های اخیر، ترویج بسیاری میان زبان‌آموزان داشته‌اند. به لطف این شیوه‌ی آموزشی، افراد بیشتری به آموزش باکیفیت دسترسی دارند. برخی از مهم‌ترین پلتفر‌م های آموزش آنلاین را در لیست زیر مشاهده می‌کنید:
● Duolingo
● iTalki
● Rosetta Stone
زبان‌آموزان فراوانی در سرتاسر دنیا، وقتی به دنبال پاسخی برای سوال "چگونه زبان انگلیسی را در خانه یاد بگیریم؟" هستند، به این نوع از پلتفرم‌ها مراجعه می‌کنند.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی برای انواع آزمون‌های زبان

انگلیسی، مهم‌ترین زبان جهان است و آزمون‌های بین‌المللی بسیاری برای آن وجود دارد. پرمخاطب‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی شامل موارد زیر است:
● IELTS
● TOEFL
یکی از مهم‌ترین اهداف زبان‌آموزان از یادگیری زبان، موفقیت در این آزمون‌ها و استفاده از مدرک آن‌ها است. بهترین راه حل برای یادگیری زبان انگلیسی و موفقیت در این امتحانات نیز، شرکت در جلسات تدریس خصوصی آیلتس یا آزمون موردنظرتان است. به همین دلیل است که قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی آیلتس و تافل باتوجه به استقبال و جامعه‌ی بزرگ مخاطبین این دو آزمون، به مراتب از دیگر کلاس‌های انگلیسی بالاتر است.

تکنولوژی‌ها و ابزار آموزشی برای یادگیری و تدریس خصوصی زبان انگلیسی

دنیای تکنولوژی، تاثیر بسیاری روی فرآیند آموزشی گذاشته است و سیستم تحصیل و یادگیری را نیز تغییر داده است. مدرن‌ترین ابزار آموزشی حال حاضر دنیا به شرح زیر است:
● آموزش واقعیت مجازی (VR)
● اپلیکیشن‌های ترجمه فوری
● سیستم‌های مدیریت یادگیری (LMS)

فضا و محیط آموزش برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی

شرکت در کلاس‌های آموزشی، همچنان پرطرفدارترین روش یادگیری زبان انگلیسی است. روش برگزاری این کلاس‌ها در سال‌های اخیر تغییر کرده است و در انواع و ساختارهای متنوعی برگزار می‌شود. در ادامه با آن‌های آشنا می‌شویم:
1.کلاس‌های آنلاین تدریس خصوصی زبان انگلیسی
جالب‌ترین و جدیدترین روش تدریس خصوصی زبان انگلیسی، کلاس‌های آنلاین است. یک مزیت بزرگ تدریس خصوصی زبان انگلیسی آنلاین، کاهش هزینه‌ها است. در هر صورت زبان‌آموز در این روش نیازی به رفت‌وآمد و مخارج مشابه ندارد و به طور کلی، نرخ تدریس خصوصی زبان انگلیسی آنلاین پایین‌تر است.
اما برای برگزاری کلاس‌های آنلاین تدریس خصوصی انگلیسی، از ابزارهای مختلف و کاربردی خوبی استفاده می‌شود. در ادامه با چند نمونه از بهترین ابزارهای خارجی و ایرانی آشنا می‌شویم:
ابزارهای خارجی برای برگزاری کلاس‌های آنلاین انگلیسی:
● Zoom: ابزار در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای برگزاری کلاس‌ها و جلسات آنلاین تبدیل شده است.
● Google Meet: قسمتی از مجموعه ابزارهای G Suite که توسط گوگل ارائه شده است.
●  Adobe Connect: قدرتمند برای وبینارها، کلاس‌های آنلاین و همکاری‌های آنلاین.
● Webex: ارائه‌دهنده جلسات و وبینارهای آنلاین، محصولی از شرکت سیسکو.
ابزارهای ایرانی برای برگزاری کلاس‌های آنلاین انگلیسی:
● Skyroom:
یکی از معروف‌ترین پلتفرم‌های ایرانی برای برگزاری کلاس‌ها و جلسات آنلاین است.
● VClass: یک سامانه کلاس آنلاین با قابلیت‌های متنوع برای موسسات آموزشی.
همه‌ی این ابزارها، شرایطی را ایجاد کرده‌اند که ارتباط با شاگرد برای معلم خصوصی زبان در سرتاسر جهان ساده شود. با کمک این نرم‌افزارهای ارتباط آنلاین، معلم و زبان‌آموز، نیازی به محیط یک کلاس یا موسسه ندارند. بنابراین، قابل درک که دستمزد مدرس زبان انگلیسی در آموزشگاه یا موسسه به مراتب بیشتر از مدرس آنلاین زبان انگلیسی باشد.
2.کلاس‌های حضوری زبان انگلیسی
قدیمی‌ترین شکل برگزاری جلسات تدریس خصوصی زبان انگلیسی، کلاس‌های حضوری است. در این روش، معلم با شاگرد یا شاگردانش، در یک محیط آموزشی یا خصوصی (برای مثال در منزل) کلاس را برگزار می‌کند. سیستم بسیاری از موسسات، آموزشگاه‌ها و کلاس‌های خصوصی به همین شکل است و روشی پذیرفته‌شده میان والدین است.
به همین دلیل است که بسیاری از خانواده‌ها، ترجیح می‌دهند برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان از روش حضوری و در منزل استفاده کنند. پدر یا مادر، تصور می‌کنند حضور فیزیکی معلم در کنار فرزندشان تاثیر بهتری در روند یادگیری دارد. کلاس‌های حضوری زبان انگلیسی مانند روش آنلاین، از مجموعه‌ای از مزیت‌ها و معایب شکل گرفته است. مهم‌ترین نکته این است که به طور کلی، قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی حضوری، بیشتر از کلاس‌های آنلاین است.
3. گروه‌های مکالمه و تمرین، یکی از پرطرفدارترین کلاس‌های خصوصی زبان
همه‌ی کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی، به صورت گام‌به‌گام یا ترمیک نیستند و فقط روی مسیری مشخص برای یادگیری زبان‌آموز تمرکز نمی‌کنند. دسته‌ی دیگری از کلاس‌های خصوصی و عمومی وجود دارند که برای تمرین انواع مهارت‌های انگلیسی تشکیل می‌شود. بهترین نوع این کلاس‌ها، برای تمرین مکالمه و تقویت Speaking است.
مکالمه مهارتی است که زبان‌آموز برای مسلط شدن به آن نیاز به تمرین و تکرار و دریافت بازخورد دارد. در جلسات تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی، معلم به همراه شاگردانش در مورد موضوعی مشخص شروع به صحبت می‌کند و سعی دارد همه‌ی شاگردان در مباحثه شرکت کنند. معمولا این نوع از کلاس‌ها برای زبان‌‌آموزانی است که از سطح مبتدی بالاتر هستند و در مسیر یادگیری قرار گرفته‌اند.

سطح آموزشی زبان‌آموزان برای یادگیری انگلیسی

بسیاری از ما مقطعی از دوران زندگی خود را در کلاس‌های خصوصی و موسسات پشت‌سر گذاشته‌ایم. در حال حاضر نیز، والدین فرزندان خود را در انواع کلاس آنلاین زبان یا آموزشگاه‌های ثبت‌نام می‌کنند. بنابراین، بیشتر علاقه‌مندان به یادگیری انگلیسی، حداقل آشنایی را با این زبان دارند. اما شناحت سطوح آموزشی، قبل از شروع یادگیری و شرکت در جلسات تدریس خصوصی اهمیت دارد. در ادامه با انواع سطح‌ زبان انگلیسی و بهترین منابع یادگیری برای زبان‌آموزان در هر یک از سه سطح، آشنا می‌شویم:
1.سطح مبتدی (Beginner)
پایین‌ترین سطح زبان انگلیسی را مبتدی (Beginner) می‌نامند. زبان‌آموز در این سطح، اطلاعات بسیار اندک و محدودی درمورد انگلیسی دارد و حتی ممکن است حروف الفبا را هم نشناسد. بسیاری از افرادی که در شروع یادگیری هستند، ترجیح می‌دهند، قدم‌های اول را خودشان بردارند و به دنبال راه‌حلی برای یادگیری خودآموز هستند. به همین دلیل میان زبان‌آموزان سوالاتی نظیر "چطور زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟" یا "کمترین زمان برای یادگیری زبان انگلیسی چقدر است؟" رواج دارد.
معمولا در ابتدای مسیر و زبان‌آموز سطح مبتدی، عجله فراوانی برای کوتاه‌کردن مسیر یادگیری وجود دارد. اما، یادگیری زبان نیاز به صرف انرژی، زمان و هزینه است. در ادامه با چند منبع خوبی برای شروع یادگیری زبان انگلیسی آشنا می‌شوید:

کتاب‌های زبان انگلیسی برای سطح مبتدی:

"English Grammar in Use" توسط Raymond Murphy - نسخه‌ی مبتدی این کتاب مفهوم‌های پایه‌ی دستور زبان انگلیسی را به طور واضح و ساده پوشش می‌دهد.
"Oxford Picture Dictionary" - واژگان پایه و موضوعات مختلف را با استفاده از تصاویر معرفی می‌کند، مفید برای واژگان مبتدی.

بهترین پادکست‌ها برای زبان‌آموزان مبتدی:

"Let's Master English" - توسط Coach Shane، که به آموزش انگلیسی برای مبتدیان می‌پردازد.
"English Class 101" - دوره‌های متعددی برای تمام سطوح دارد، اما قسمت‌های مبتدی آن خصوصاً مفید است.
2. متوسط (Intermediate)
دومین سطح زبان انگلیسی، متوسط (Intermediate) است که بسیاری از زبان‌آموزان را شامل می‌شود. یک مشکل بزرگ میان زبان‌آموزان، عبور از سطح متوسط به پیشرفته است و بخش قابل‌توجه‌ای از آن‌ها در همین سطح درجا می‌زنند. بدون هیچ تردید، نیاز اصلی این دسته از زبان‌پژوهان، داشتن یک معلم خصوصی زبان انگلیسی است راه پیشرفت و مسیر یادگیری را برای‌شان هموار کند.
البته داشتن منابع آموزشی انگلیسی نیز خوب است و اجازه می‌دهد گسترش اطلاعاتی بهتری داشته باشند. در ادامه با چند منبع خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی افراد سطح متوسط، آشنا می‌شوید:

کتاب‌های زبان انگلیسی برای سطح متوسط:

"English Grammar in Use" توسط Raymond Murphy - نسخه‌ی متوسط این مجموعه.
"Word Power Made Easy" توسط Norman Lewis - برای توسعه واژگان و بهبود مهارت‌های زبانی.

بهترین پادکست‌ها برای زبان‌آموزان متوسط:

"6 Minute English" توسط BBC Learning English - موضوعات مختلف و کاربردی را در قالب مکالمات کوتاه معرفی می‌کند.
"All Ears English" - مکالمات و موضوعاتی که به طور واقعی در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد.
3. پیشرفته (Advanced)
بالاترین سطح زبان انگلیسی را با نام پیشرفته (Advanced) می‌شناسیم. زبان‌آموزان در این سطح یا مدرک‌های معتبر بین‌المللی دارند یا در حال آماده شدن برای شرکت در آزمون‌هایی مانند: آیلتس و تافل هستند. بدون تردید، وجه اشتراک موفقیت زبام‌آموزان سطح پیشرفته، کمک گرفتن از معلم خصوصی انگلیسی است. البته، قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل یا آنلاین سطح پیشرفته (Advanced)، از دیگر سطوح بیشتر است و اساتید بسیار برجسته‌ای در این حوزه آموزش می‌دهند. در ادامه با چند منبع خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی افراد سطح پیشرفته، آشنا می‌شوید:

کتاب‌های زبان انگلیسی برای سطح پیشرفته:

"Advanced Grammar in Use" توسط Martin Hewings - بخش پیشرفته‌ی مجموعه "Grammar in Use".

"The Ins and Outs of Prepositions" توسط Jean Yates - تمرکز بر پیچیدگی‌های استفاده از حروف اضافه در زبان انگلیسی.

بهترین پادکست‌ها برای زبان‌آموزان پیشرفته:

● "The Economist: The Intelligence" - تحلیل‌ها و گزارش‌هایی در مورد اخبار جهانی با یک زبان پیچیده و فرهیخته.
● "Hardcore History" توسط Dan Carlin - تاریخ‌نگاری عمیق و جذاب با یک زبان پیچیده.

کمترین زمان برای یادگیری زبان انگلیسی چقدر است؟

خیلی از زبان آموزان در ذهن شان این سوال وجود دارد که کمترین زمان ممکن برای یادگیری زبان انگلیسی چقدر است؟ بصورت میانگین، در صورتیکه روزانه بتوانید بین 3 تا 5 ساعت وقت بگذارید، میتوانید در مدت 10 تا 12 ماه زبان انگلیسی را بطور نسبتا مسلط یادبگیرید.
جدول زیر، به شما کمک میکند تا درک بهتری داشته باشید از حداقل زمان برای یادگیری زبان انگلیسی:
.
میتوانید به سایت زیر مراجعه کنید و با جزییات بیشتری مطالعه کنید:

https://www.cambridge.org/elt/blog/2018/10/11/how-long-learn-language

برترین اساتید تدریس خصوصی زبان انگلیسی

اساتید تدریس خصوصی انگلیسی، بهترین راه حل یاد گرفتن زبان انگلیسی هستند. معلمانی که سال‌ها تجربه در این حوزه به دست آورده‌اند و روی انواع متدهای آموزشی مسلط هستند. اساتید متعددی در سرتاسر کشور حضور دارند که یا به شکل مستقل کار می‌کنند، یا با پلتفرم‌های تدریس خصوصی آنلاین مانند استادبانک همکاری دارند.
با اینکه قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی آنلاین یا در منزل با این دسته از اساتید، نرخی قابل‌توجه است، اما کیفیت آموزشی بی‌نظیری را به زبان‌آموز ارائه می‌دهند. در ادامه با برخی از بهترین اساتید تدریس خصوصی زبان انگلیسی آشنا می‌شوید:
برخی برترین اساتید تدریس خصوصی زبان انگلیسی در استادبانک
1.استاد مریم فرجی ماهفروزی
مریم فرجی ماهفروزی استاد VIP استادبانک است که کلاس‌های خصوصی متعددی در این پلتفرم برگزار کرده است و میزان رضایت بسیار بالایی از زبان‌آموزان دارد. استاد فرجی دارای مدرک  دکتری زبان شناسی دانشگاه پلی تکنیک والنسیا است و از بهترین اساتید تدریس خصوصی آیلتس شناخته می‌شود.
قیمت هر یک ساعت و نیم (90 دقیقه) تدریس خصوصی ایلتس ایشان، 1 میلیون تومان است.
هر ساعت یادگیری زبان انگلیسی عمومی، 915 هزارتومان است.
2. استاد صبا ویسی
خانم صبا ویسی یکی دیگر از اساتید VIP زبان انگلیسی سایت استادبانک است. استاد ویسی دارای مدرک معتبر بین المللی TESOL ، آیلتس و TTC است و در شاخه‌های مختلف زبان، توانایی تدریس خصوصی انگلیسی دارد.
قیمت هر یک ساعت و نیم (90 دقیقه) تدریس خصوصی ایلتس ایشان، 530 هزارتومان است.
هر ساعت یادگیری زبان انگلیسی عمومی، 450 هزارتومان است.
3.استاد زهره فرج‌‌پور
خانم فرج‌پور یکی از بهترین اساتید تدریس خصوصی زبان سایت استادبانک هستند. استاد زهره فرج‌پور دارای مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی و گواهینامه تخصصی بین المللی نگارش انگلیسی است.
قیمت هر یک ساعت و نیم (90 دقیقه) تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی ایشان، 360 هزارتومان است.
هر ساعت یادگیری زبان انگلیسی عمومی، 360 هزار تومان است.
برخی دیگر از برترین اساتید تدریس خصوصی زبان انگلیسی
1.ایمان مافی
ایمان مافی، موسس و بنیان‌گذار وبسایت آرمانی به آدرس: armanienglish.com است. آقای مافی و تیمش ارائه دهنده دوره‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی و دوره آموزش آنلاین آیلتس هستند.
2. دکتر محمدجواد احمدیان
یکی دیگر از موسسین خلاق و خوش فکر حوزه تدریس خصوصی تدریس انگلیسی، دکتر احمدیان است. استاد احمدیان علاوه بر آموزش خصوصی، پکیج‌های آموزشی بسیار خوبی را نیز به بازار عرضه کرده است.
3. استاد رضا آرش‌نیا
استاد آرش‌نیا با تاسیس وبسایتی به‌نام خود، توانسته خدمات آموزش زبان انگلیسی بسیار خوبی را ارائه دهد. آقای آرش‌نیا دارای مدرک کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه تهران است و بیشتر از 10 سال سابقه آموزشی دارد.

چطور زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟ با کمک اساتید انگلیسی استادبانک!

هر زبان‌آموزی دوست دارد در سریع‌ترین زمان ممکن، زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرد. اما، مسئله این است که باید پذیرفت، یادگیری زبان نیاز به صرف صبر و حوصله و زمان دارد. ولی می‌توان با کمک بهترین راه حل برای یاد گرفتن زبان انگلیسی، این مسیر را ساده‌تر و کوتاه‌تر کرد.
بهترین راه حل ترکیبی از معلم خصوصی زبان و کتاب های اموزشی است.
شرکت در جلسات آموش زبان خصوصی سامانه جامع معلم خصوصی استادبانک، بهترین انتخاب برای یادگیری باکیفیت در مدت زمانی مناسب است. شما در استادبانک، بهترین سایت تدریس خصوصی در ایران، به برترین اساتید کشور با ارزان ترین قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی دسترسی دارید.