تبیان، دستیار زندگی

لاغری تضمینی با اسلیو معده و بای پس معده

اسلیو معده نوعی از جراحی لاغری است که به بسیاری از افراد این روش پیشنهاد می‌شود. طی این عمل حدود 80 درصد از معده کوچک شده و بخش بزرگی از معده را نیز خارج می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
لاغری تضمینی با اسلیو معده و بای پس معده




بسیاری تصور می‌کنند برای لاغری چاره‌ای جز رژیم غذایی سالم و انجام تمرینات ورزشی ندارند. با وجود اینکه ابتدا به افراد چاق چنین روش‌هایی توصیه می‌شود؛ اما موثرترین راهکار، انجام جراحی لاغری توسط متخصص جراحی لاغری است.
همیشه در ابتدا کاهش وزن با اسلیو معده و بای پس معده به افرادی که دچار افزایش وزن هستند، پیشنهاد نمی‌شود.
زمانی که به متخصص جراحی لاغری برای کاهش وزن مراجعه می‌کنید، توصیه او با توجه به شرایط هر فرد این است که با راهکارهای غیر جراحی و تغییرات سبک زندگی از جمله رژیم غذایی سالم و فعالیت‌های روزانه به محدوده وزن نرمال برسند.
در صورتی که با چنین روش‌هایی موفق به کاهش وزن نشدند، در نهایت بسته به شرایط هر فرد بهترین جراحی لاغری بسته به شرایط هر فرد پیشنهاد خواهد شد.

چه زمانی نیاز به مراجعه به متخصص جراحی لاغری داریم؟

اگر اضافه وزن زیاد همراه با مشکلات جسمانی دارید و روش‌های غیر جراحی را برای کاهش وزن انجام داده‌اید و نتایج موفقیت‌آمیز نبوده است، پزشک مناسب‌ترین جراحی لاغری از جمله بای پس معده و اسلیو معده را برای کاهش وزن به شما پیشنهاد خواهد داد.
هرگز یک نوع جراحی لاغری به همه افراد پیشنهاد نمی‌شود، در واقع بسته به هدف و شرایط بیمار بهترین نوع پیشنهاد می‌شود.
در حقیقت پزشک پس از اندازه‌گیری BMI یا شاخص توده بدنی، در نهایت تصمیم می‌گیرد که این جراحی لاغری برای شما مناسب است یا خیر.

عمل جراحی لاغری بای پس چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

قبل از انجام هرگونه اقدامی برای عمل باید آزمایش‌های مختلفی انجام دهید تا اطمینان داشته باشید که آیا شرایط عمل جراحی را دارید یا خیر.
همچنین در خصوص محدودیت‌های غذایی و دارویی که باید قبل از عمل داشته باشید به شما توضیح می‌دهند تا ارزیابی کنید آیا می‌توانید به توصیه‌ها عمل کنید یا خیر.
تمامی جراحی‌های لاغری تحت بیهوشی عمومی انجام می‌گیرند و احتمالا نهایت تا 3 روز نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارید تا وضعیت عمومی شما تحت کنترل باشد.
تمامی این جراحی‌های لاغری توسط پزشک متخصص و با مهارت، آقای دکتر محمد جواد باقری به صورت بسته یعنی به روش لاپاراسکوپی انجام می‌گیرد. در طی جراحی بخش کوچکی از معده برای ایجاد معده‌ای جدید برش می‌خورد؛ اما برخلاف اسلیو معده، معده باقی مانده خارج نمی‌شود.
معده جدید به انتهای روده متصل می‌شود، به این صورت زمانی که غذا می‌خورید بخش زیادی از معده و قسمت اول روده کوچک دور زده می‌شود.
با طی کردن این پروسه کالری کمتری جذب بدن می‌شود، همچنین پس از کمی غذا خوردن احساس سیری می‌کنید.

اسلیو معده چگونه منجر به لاغری می‌شود؟

در جواب سوال اینکه اسلیو معده یا بای پس معده کدام را انتخاب کنیم باید بگوییم که کاملا بستگی به شرایط شما و BMI بدن شما دارد.
اسلیو معده نوعی از جراحی لاغری است که به بسیاری از افراد این روش پیشنهاد می‌شود. طی این عمل حدود 80 درصد از معده کوچک شده و بخش بزرگی از معده را نیز خارج می‌کنند.
با کوچک شدن معده بیمار قادر به مصرف غذای زیادی نیست و طبیعتا کاهش وزن قابل توجهی خواهد داشت. قسمتی از معده که باقی می‌ماند، اندازه یک موز است.
با کوچک‌تر شدن حجم معده، سطح هورمون گرلین در بدن که به عنوان هورمون گرسنگی شناخته می‌شود به شدت کاهش می‌یابد، به همین جهت اشتهای بیمار نیز به شدت کمتر می‌شود.
پس از عمل بیمار نسبت به قبل کمتر احساس گرسنگی می‌کند و بیشتر از یک مقدار معینی اشتهایی برای غذا خوردن ندارد.
گرلین در متابولیسم قند خون نقش دارد، به همین جهت افراد مبتلا به دیابت نوع 2 پس از جراحی لاغری متوجه کاهش نیاز به مصرف داروهای دیابتی خواهند شد.

درمان بیماری‌ها با انجام جراحی لاغری

درمان بسیاری از بیماری‌ها با انجام جراحی لاغری

همانطور که می‌دانید این عمل جراحی علاوه بر لاغری به رفع بسیاری از بیماری‌ها که به دنبال چاقی احساس می‌شود، رخ می‌دهد. در واقع این جراحی از هر لحاظ مزیت‌های زیادی برای افراد دارد.
بیماری‌هایی که با انجام جراحی اسلیو معده و بای پس معده بهبود پیدا می‌کند به شرح زیر است:
● دیابت نوع 2 و مقاومت به انسولین
● درمان درد مفاصل و آرتروز
● فشارخون بالا
● آپنه انسداد خواب
● کلسترول بالا و بیماری‌های شریانی
● بیماری کبد چرب غیرالکلی و استئاتوهپاتیت

آیا جراحی لاغری خطری برای بیمار ندارد؟

جراحی‌های لاغری همانند هر جراحی بزرگ دیگری با خطرات و عوارض احتمالی همراه است؛ اما نکته مهمی که دارد این است که خطرات چاقی و بیماری‌های پس از آن بیشتر از عوارض عمل است.
همچنین لازم به ذکر است که نسبت به عمل‌های بزرگ دیگری مانند تعویض مفصل خطرات به شدت کمتری دارد. در صورتی که در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را داشته باشید، احتمال ایجاد عوارض به حداقل می‌رسد.
همچنین از آنجایی که این عمل جراحی به صورت بسته، به روش لاپاراسکوپی انجام می‌گیرد، بیمار روند بهبودی سریعی را طی می‌کند و با مشکلات مرتبط با زخم و برش روبه‌رو نخواهد شد.

جراحی لاغری

هزینه جراحی لاغری 1402

هزینه‌هایی که برای انجام این عمل‌های جراحی برای شما محاسبه می‌شود، در هر کلینیک قیمت متفاوتی دارد که بسته به موارد زیر تعیین می‌شود:
● کلینیکی که مراجعه می‌کنید.
● میزان مهارت و تجربه‌ای که پزشک مورد نظر شما دارد.
● شهری که سکونت دارید.
● مدت زمانی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارید.
● تجهیزاتی و داروهایی که برای شما استفاده می‌شود.
● و...
اگر انتخاب شما دکتر محمد جواد باقری است باید بگوییم هزینه‌هایی که برای جراحی لاغری در نظر گرفته‌اند به شرح زیر است:
● اسلیو معده: 70 میلیون
● مینی بای پس: 80 میلیون
● بای پس معده کلاسیک: 85 میلیون