تبیان، دستیار زندگی

ویژگی فرش اتاق خواب کودک

فرزند شما روزانه ساعات زیادی را در اتاق خود به سر میبرد و در آنجا بازی میکند، غذا میخورد و استراحت میکند. پس خیلی مهم است که چیدمان اتاق به گونه ای انجام شده باشد که ضمن اینکه فرزندتان از این چیدمان خوشش بیاید، به روحیه فرزندتان آسیب وارد نشود و به تکامل شخصیتش کمک کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ویژگی فرش اتاق خواب کودک




کودکان روحیات لطیفی دارند و به سرعت از محیط اطرافشان تاثیر میگیرند. بازه سنی یک تا هفت سالگی زمانی است که شخصیت کودک شما شکل خواهد گرفت. در طی این روند پدر و مادر میتواند نقش بسیار زیاد و تعیین کننده ای در شخصیت و روحیات کودک داشته باشد. اتاق خواب کودک محل بازی و وقت گذراندن فرزند شماست که روزانه بیشتر ساعاتش را در آنجا سپری میکند.
چیدمان اتاق کودک یکی از هیجان انگیز ترین و جذاب ترین کارهایی است که پدر و مادر قبل از بچه دار شدن یا زمانی که فرزندشان به دنیا می آید انجام میدهند. در ادامه نکات مهمی که باید در هنگام چیدمان اتاق فرزندتان مخصوصا انتخاب طرح و ویژگی فرش کودک، انتخاب رنگ دیواره ها و المان ها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید را بیان خواهیم کرد.

ویژگی اتاق کودک

همانطور که گفتیم فرزند شما روزانه ساعات زیادی را در اتاق خود به سر میبرد و در آنجا بازی میکند، غذا میخورد و استراحت میکند. پس خیلی مهم است که چیدمان اتاق به گونه ای انجام شده باشد که ضمن اینکه فرزندتان از این چیدمان خوشش بیاید، به روحیه فرزندتان آسیب وارد نشود و به تکامل شخصیتش کمک کند. مهم ترین ویژگی هایی که اتاق خواب کودک شما باید داشته باشد را در این مطلب بررسی خواهیم کرد.

رنگ مناسب اتاق کودک
رنگ یکی از عامل های مهم در دیزاین اتاق کودک است. باید قبل از طراحی و چیدمان اتاق کودک با توجه به اینکه فرزند شما دختر است یا پسر، رنگ مناسبی برای دیواره های اتاقش انتخاب کنید. دختر بچه ها بیشتر رنگ های صورتی، آبی، زرد و بنفش را دوست دارند. در مقابل پسر بچه ها عاشق رنگ های گرم و پر هیجان هستند رنگ هایی مانند قرمز، آبی، نارنجی و زرد پس اولین ویژگی مهمی که اتاق خواب فرزند شما به آن نیاز دارد انتخاب رنگ مناسب است.
علاوه بر این باید سعی شود در چیدمان دکوراسیون اتاق کودک تعادل حفظ بشود. چه دختر چه پسر فرقی ندارد و نباید در استفاده از رنگ های سرد و گرم زیاده روی کنید. باید سعی کرد با توجه به رنگ مورد علاقه فرزندتان چیدمان اتاقش را انجام دهید و در کنار رنگ مورد علاقه اش رنگ های مکمل سرد و گرم آنرا نیز مورد استفاده قرار بدهید.

تخت خواب مناسب اتاق کودک
انتخاب تخت خواب مناسب یکی دیگر از مواردی است که در هنگام چیدمان اتاق فرزندتان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. علاوه بر راحت بودن، طرح و رنگ پتو، بالشت ها و ملحفه ها باید بگونه ای باشد که کودک شما عاشق اتاقش بشود. همه ما در بچگی مان اتاق آرزو های خودمان را تصور میکردیم و فرزندانمان هم از این قائله مستثنی نیستند. علاوه بر طرح، نقش و رنگ تخت خواب و المان های آن باید به تشک یا همان خوشخواب کودک هم توجه داشته باشید. خوشخوابی که برای کودک خود میخرید باید بسیار با کیفیت باشد و موجب بروز حساسیت در فرزندتان نشود.

مهم ترین ویژگی فرش اتاق خواب کودک

سومین و یکی از مهم ترین المان هایی که باید به آن توجه کنید فرش مناسب اتاق کودک است. کودک شما روی فرش مینشیند، بازی میکند، میخوابد یا حتی زمین میخورد. برای انتخاب و خرید فرش کودک باید به یک سری ویژگی های بسیار مهم دقت کنید. طرح و نقش فرش باید مناسب سن و سال فرزندتان و اینکه پسر است یا دختر باشد. رنگ فرش اتاق کودک باید متناسب با روحیه و علاقه فرزندتان باشد. کیفیت و جنس فرش باید بگونه ای باشد که برای فرزندتان مضر نباشد.

طرح و نقش فرش اتاق کودک

طرح و نقش فرش اتاق کودک

کودکان سنین پایین پسر و دختر علاقه بسیاری به شخصیت های کارتونی و بازی های مختلف دارند. اگر بتوانید فرشی با طرح و نقش شخصیت های عروسکی و کارتونی برای اتاق خواب کودک خود انتخاب و خریداری کنید میتوانید او را راضی نگه دارید. همچنین میتوانید فرش هایی با طرح معما، بازی، جدول ضرب و طرح های آموزنده انتخاب کنید تا به رشد ذهن کودک شما هم کمک کننده باشد.
اما هرچه زمان بگذرد و فرزند شما بزرگتر بشود سلیقه و علایقش هم فرق خواهد کرد. چقدر خوب میشد که میتوانستیم طرح فرش را با هزینه پایین تغییر بدیم تا در سنین مختلف بر اساس سلیقه و علایق کودک فرش اتاقش را داشته باشیم.

جنس فرش اتاق کودک
فرش اتاق کودک باید ضد حساسیت، آنتی باکتریال و با کیفیت باشد تا کودک شما دچار آسیب های جسمی و حساسیتی نشود. در هنگام خرید فرش برای اتاق کودک حتما به این مسئله هم دقت کنید که فرش در اتاق کودک بیشتر از هر مکان دیگری در معرض کثیف شدن خواهد بود و جنس فرش باید بگونه ای باشد که بتوان آن را به راحتی جارو کشید و شست.
می دانیم فرش های دستباف سنتی از مطمئن ترین گزینه های تهیه فرش هستند که ایجاد حساسیت نمی کنند اما قیمت بالای فرش های دستباف، امکان خرید این نوع فرش را پایین می آورد. برای داشتن یک خرید مقرون به صرفه می توان به سراغ فرش های ماشینی رفت. اما معمولا فرش های ماشینی با وجود قیمت مناسب به خاطر الیاف اکریلیک، ایجاد آلرژی می کنند. پس بهترین انتخاب چیست؟
نشستن نوزاد بر روی فرشی با الیاف نامرغوب باعث ایجاد حساسیت پوستی می شود. فرش های پرز بلند، ذرات مواد غذایی، آلودگی محیط و گرد و غبار را به خود جذب می کنند. خصوصا اینکه کودکان دائما دست های خود را به روی فرش و زمین و اسباب بازی هایشان می کشند و به دهانشان می گذارند.
از این رو جایگزین مناسبی برای فرش های اکریلیک وجود دارد که الیاف این فرش ها از جنس پلی استر است که کاملا ضد آلرژی است که خیال والدین را از لحاظ سلامت فرزند راحت میکند. از طرفی علاوه بر راحتی و ضد آلرژی بودن، سر نخوردن فرش اتاق کودک برای حفظ سلامتی کودک یک امر کاملا حیاطی است. پس در خرید فرش، جنس فرش را به عنوان فاکتوری مهم در نظر داشته باشید.

بهترین فرش برای اتاق کودک

بهترین فرش برای اتاق کودک چیست؟

به منظور خرید فرش برای اتاق کودک به شما فرشی معرفی خواهیم کرد که همه امکانات و ویژگی های مد نظر شما را داشته باشد و شما را شگفت زده کند.

● فرش قابل شستشو در لباسشویی
یکی از بهترین انتخاب هایی که میتوانید برای فرش اتاق کودک خود داشته باشید خرید فرش مدما است. فرش های مدما به واسطه دولایه بودن قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارند. یعنی اینکه میتوانید هر زمان که فرش کثیف شد لایه رویی آنرا جدا کرده و در ماشین لباسشویی قرار دهید تا شسته شود.

● فرش لغزش، آنتی باکتریال و ضد حساسیت
فرش های مدما بدون پرز هستند و از الیافی تولید شدند که کاملا آنتی باکتریال است و هیچ گونه حساسیتی برای کودک شما ایجاد نمیکند. همچنین لایه زیرین این فرش ها موجب شده تا فرش های مدما روی هیچ سطحی سر نخورند و این عامل مهم از سر خوردن و آسیب دیدن فرزند شما جلوگیری میکند.

● قابلیت تغییر طرح رویی نصف قیمت فرش
هرچه زمان میگذرد و کودک شما رشد میکند همزمان علایقش هم تغییر میکند. شما میتوانید تنها با پرداخت هزینه لایه رویی، آنرا تعویض کنید و فرش جدیدی با نصف قیمت داشته باشید. لایه زیرین فرش های مدما هیچ وقت خراب نمیشود و شما میتوانید تا ده تا 15 سال آینده هر طرح مدمایی که دوست دارید را روی آن پهن کنید.

● بیش از 1000 طرح در 16 سایز کامل با رنگ بندی متنوع
تنوع فرش های مدما بسیار زیاد است. بیش از 1000 طرح فرش با رنگ بندی متنوع در 16 سایز استاندارد و اختصاصی توسط شرکت فرش مدما تولید و عرضه میشود. این یعنی اینکه شما با هر سلیقه ای، برای هر مدل دکوراسیونی و در هر اندازه ای که بخواهید میتوانید از بین فرش های زیادی طرح مد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

● پرو آنلاین فرش در منزل
مدما امکان جذابی برای شما فراهم کرده است تا بتوانید بصورت آنلاین فرش مد نظرتان را در فضای منزل و دکوراسیون خود ببینید. برای اینکار فقط کافیست طرح مد نظرتان را در وبسایت فرش مدما پیدا کنید و گزینه پرو آنلاین فرش را کلیک کنید. هوش مصنوعی مدما به شما امکان این را میدهد تا فرش را در فضای منزل خود پرو کنید.

فرش کودک مدما
فرش های مدما انتخاب مناسبی برای فضای اتاق خواب کودم و فضای آشپزخانه هستند چراکه فرش آشپزخانه و فرش اتاق کودک دائما در معرض کثیف شدن است و فرش های مدما را میتوانید در ماشین لباسشویی معمولی به راحتی بشویید! همچنین بدلیل ویژگی های جنس و مواد اولیه استفاده شده در فرش های مدما هیچ گونه آلرژی و حساسیتی برای بچه ها و افراد مسن ایجاد نمیشود. همچنین این فرش ها در تمامی سطوح ضد لغزش هستند و نگرانی بابت سر خوردن فرش نخواهید داشت.