تبیان، دستیار زندگی
382 عكس مجید سعیدی بهترین عكس یكی از بخش های مسابقه بین المللی برترین عكاسان جهان شد موفقیت تازه عكاسان ایرانی عكسی از مجید سعیدی، عكاس ایرانی، جایزه اول بخش عكس خبری مسابقه بین المللی برترین عكاسان جهان را به دست آورد. این ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 5 ماه 1382

عكس مجید سعیدی بهترین عكس یكی از بخش های مسابقه بین المللی برترین عكاسان جهان شد

موفقیت تازه عكاسان ایرانی

عكسی از مجید سعیدی، عكاس ایرانی، جایزه اول بخش عكس خبری مسابقه بین المللی برترین عكاسان جهان را به دست آورد. این عكس كه « در جستجوی صدام» عنوان دارد و در عراق گرفته شده به عنوان بهترین عكس خبری بخش حرفه ای این مسابقه انتخاب شده و عكس دیگری از همین عكاس، جایزه سوم همین بخش را برده است.

گروه دیگری از عكاسان ایرانی نیز در بخش های دیگر این مسابقه برنده شده اند. به گزارش ایسنا، علیرضا عطاریانی مقام اول عكاسی از كودكان و مقام دوم عكاسی از فرهنگ ملل را از آن خود كرد و علی سید حسینی نیز در بخش كودكان برنده جایزه سوم شد.

همچنین ابراهیم بهرامی رتبه سوم بخش زندگی و مهرداد میرهادی مقام دوم بخش عكاسی هنری را به دست آوردند.

علاوه بر عكاسان آمریكایی كه بیشترین جوایز این دوره را به خود اختصاص داده اند، نام عكاسانی از كشورهای مكزیك، انگلستان، كانادا، تایلند، ژاپن، رومانی، هلند، هند، ایرلند، تركیه، استرالیا، برزیل، افریقای جنوبی، فنلاند و پورتوریكو نیز در جمع برندگان به چشم می خورد.

مسابقه بین المللی انتخاب بهترین عكاس سال را گروهی از منتقدان عكاسی، صاحبان موزه ها و گالری های معتبر و دیگر شخصیتهای با سابقه انجمنهای عكاسی جهان، داوری می كنند.