تبیان، دستیار زندگی

ترجمه رسمی ایتالیایی الوند

ترجمه مدارک فقط برای خروج از کشور نیست، بلکه ممکن است فردی در یک کشور خارجی تحصیل کرده باشد، حال بخواهد برای ادامه کار یا زندگی خود از مدارک بدست آمده در کشور خود استفاده کند، نیاز دارد که از خدمات ترجمه رسمی ایتالیایی، آلمانی، روسی یا … استفاده کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ترجمه رسمی ایتالیایی الوند





همه ما می‌دانیم که مدرک تحصیلی چقدر مهم است و بعد از زحمات زیاد در پایان دوره آموزشی در دانشگاه، مراکز علمی یا … به دانشجویان و کسانی که در این دوره‌ ها شرکت کرده ‌اند، اهدا می‌شود. اگر کسی بخواهد مدرکی که بعد از تلاش برای شرکت در کلاس ‌ها و دادن آزمون نهایی بدست آورده را در یک کشور دیگر که زبان آن با زبان رسمی کشور خودش متفاوت است، استفاده کند، باید اقدام به ترجمه مدارک تحصیلی کند. البته منظور ما از ترجمه، ترجمه رسمی است.
در نظر داشته باشید که ترجمه مدارک فقط برای خروج از کشور نیست، بلکه ممکن است فردی در یک کشور خارجی تحصیل کرده باشد، حال بخواهد برای ادامه کار یا زندگی خود از مدارک بدست آمده در کشور خود استفاده کند، نیاز دارد که از خدمات ترجمه رسمی ایتالیایی، آلمانی، روسی یا … استفاده کند برای مثال نیاز به ترجمه فوری ایتالیایی داشته باشد که در دارالترجمه های رسمی این ار امکان پذیر است.
مراحل عمومی ترجمه رسمی مدارک دانشگاهی به صورت کلی عبارت است از:
گرفتن مدارک از دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اید همراه با دانشنامه، ریز نمره و برگه تسویه حساب به صورت کامل
دریافت تاییده مدارک تحصیلی از مؤسسه یا مرکز علمی که در آن اقدام به تحصیل کرده‌اید
ترجمه مدارک توسط یک مؤسسه رسمی که دارای مجوزهای لازم باشد
به تأیید رساندن مدارک تأیید شده توسط سازمان‌ها و نهادهایی مانند دادگستری و وزارت خارجه

روش محاسبه عدد ایزه به ساده‌ترین روش ممکن

اگر به دنبال ترجمه رسمی ایتالیایی هستید، بدون شک یکی از عددهای مهمی که می‌خواهید بدانید چگونه محاسبه می‌شود، عدد ایزه یا ISEE است. این عدد به عنوان معیار نهایی برای سنجش وضعیت اقتصادی شما محسوب می‌شود.

روش محاسبه عدد ایزه

اگر تا الان فکر می‌کردید که نحوه محاسبه این عدد با کمک فرمول‌ های پیچیده و دشوار امکان پذیر است، باید به شما بگوییم که در اشتباهید. همه افراد و حتی شما می‌توانید روش محاسبه عدد ایزه را یاد بگیرید. در این مطلب از مجله الوند به شما کمک می‌کنیم که در این راستا، اطلاعات ارزشمندی بدست آورید.

عدد ایزه چیست و به چه صورت محاسبه می‌شود؟

عدد ایزه که به انگلیسی ISEE نوشته می‌شود، در واقع مخفف عبارت “Indicatore della Situazione Economia Equivalente” است. معادل فارسی این عبارت انگلیسی که در واقع جواب سؤال چیستی عدد ایزه است، عبارت “معادل شاخص وضعیت اقتصادی” می‌شود.
این عدد با محاسبه شاخص وضعیت اقتصادی به دست می‌آید، بنابراین تعداد اعضای خانواده جزو معیارهای محاسبه آن محسوب می‌شود. در واقع این عدد شامل مجموع درآمد خالص تمام اعضای خانواده در یکسال به اضافه‌ی 20 درصد املاک، مستغلات و دارایی‌های آن‌هاست.

یک مثال برای روش محاسبه عدد ایزه

هیچ چیز جای یک مثال ساده را برای فهم راحت‌تر نمی‌گیرد. فرض کنید که شما یک سند خانه 150 متری با یک فیش حقوقی 5 میلیون تومانی ارائه می‌کنید. همچنین تعداد اعضای خانواده شما سه نفر است. روش محاسبه عدد ایزه شما به صورت زیر خواهد بود: (دقت داشته باشید که قیمت یورو در این مثال 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.)

گام اول:  محاسبه حقوق یکساله سرپرست خانواده
5 میلیون تومان را در 12 ماه ضرب می‌کنیم که برابر می‌شود با 60 میلیون تومان
60 میلیون تومان را در 30 هزارتومان (قیمت یورو) تقسیم می‌کنیم که برابر می‌شود با 2 هزار یورو
گام دوم: محاسبه ارزش املاک و مستغلات:
150 متر خانه را در 500 یورو ضرب می‌کنیم که می‌شود 75 هزار یورو
75 هزار یورو را در 0.2 (یا همان 20 درصد) ضرب می‌کنیم که می‌شود 15 هزار یورو
گام سوم: تقسیم مجموع املاک و حقوق یکساله سرپرست بر X
با توجه به این که سه نفر در این خانواده زندگی می کنند، عدد X برابر است با 2.04
مجموع دارایی‌های شما برابر است با 15 هزار یورو + 2 هزار یورو = 17 هزار یورو
حاصل تقسیم 17 هزار یورو بر 2.04 برابر می‌شود با 8 هزار و 333 یورو
عدد ایزه شما برابر است با 8333 یورو

همه چیز در مورد کارت منسا ایتالیا


همه چیز در مورد کارت منسا ایتالیا

کارت منسا ایتالیا چیست؟ آیا به دانشجویان ایرانی نیز تعلق می‌گیرد؟ یکی از پرطرفدارترین کشور‌های دنیا برای ادامه تحصیل بخصوص در بین ایرانیان، ایتالیا است. دولت این کشور با هدف جذب هر چه بیشتر دانشجویان بین‌ المللی، امکانات بینظیری مانند کارتهای منسا را برای کاهش هزینه‌ های تحصیلی و زندگی در اختیار متقاضیان قرار می‌ دهد. اما چگونه باید برای منسا اقدام کرد؟ شرایط و مدارک لازم برای دریافت این کارت‌ها چیست؟

کارت منسا ایتالیا چیست؟

کارت منسا یا کارت کانتین (Canteens)، همان خدمات ارائه غذا در سلف دانشجویی یا کافه‌تریا دانشگاه‌های ایتالیا با قیمت‌های ویژه است. البته میزان تخفیف‌هایی که در این کارت‌ها به دانشجویان تعلق می‌گیرد، بر اساس وضعیت اقتصادی متقاضی تعیین می‌شود. از طرفی اگر در دانشگاه محل تحصیل، سلف وجود نداشته باشد، دانشجو می‌تواند در رستورانهای طرف قرارداد با آژانس ارائه‌ دهنده خدمات منسا، غذای خود را با تخفیف ویژه میل کند.
در واقع هدف اصلی از ارائه این سرویس، کمک به کاهش هزینه‌ های دانشجویان بین‌ المللی در این کشور است. از این رو تمامی افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه‌ های ایتالیا، فارغ از جنسیت و ملیت ، می‌ توانند برای دریافت منسا، درخواست خود را ثبت کنند. البته شرایط سازمان‌ های خدمات کانتین ممکن است در هر استان متفاوت باشد. به عنوان مثال، شرکت Edisu در استان پیه‌ مونته و شرکت ERDIS در استان ماستراتا، خدمات منسا را در اختیار دانشجویان قرار می‌ دهند.