تبیان، دستیار زندگی

راهنمای سفر به ترکیه در تابستان ۱۴۰۲

ترکیه در طول سال، میزبان گردشگران بسیاری از کشور عزیزمان ایران است، اما در فصل تابستان به دلیل گرم شدن هوا و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، تورهای ترکیه با استقبال بیشتری روبرو می‌شوند با ما همراه شوید تا درباره‌ی سفر به ترکیه و مواردی که باعث لذت بردن از این سفر می‌شود را برایتان بازگو کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
راهنمای سفر به ترکیه در تابستان ۱۴۰۲

 
 
تور استانبول در فصل تابستان، یکی از پرطرفدارترین تورهای خارجی برای گردشگران ایرانی‌ست. استانبول از بزرگ ترین و پرجعیت ترین شهرهای ترکیه است که به عنوان قطب جذابیت های گردشگری در کشور ترکیه به شمار می رود. از آن جا که در فصل تابستان هوا بهترین شکل خود را در این شهر نشان می دهد، تورهای بسیاری از سراسر جهان به خصوص از داخل ایران به سمت استانبول ترکیه راهی می شوند. بنابراین اگر می خواهید شما هم جزء این افراد باشید می‌توانید در تور استانبول تابستان ۱۴۰۲ شرکت کنید تا بتوانید با یک تیر به دو هدف بزنید. یکی آن که از تعطیلات تابستانی خود استفاده بهینه ای داشته باشید و دیگری آن که بتوانید از جذابیت ها و جاهای توریستی استانبول دیدن کنید.
پیش از آن که درباره تورهای کشور ترکیه توضیحاتی را بیان کنیم در ابتدا بهتر است بدانید که پایتخت این کشور آنکارا است که یکی از شهرهای بزرگ ترکیه محسوب می شود.
اکثر شهرهای کشور ترکیه دارای پارک های ملی و شهری زیبایی هستند و همانند بسیاری از شهرها مراکز خرید و تجاری متعددی را در دل خود جای داده اند. آنتالیا، یکی از آن شهرهایی‌ست که هر ساله بسیاری از افراد از داخل ترکیه و جهان به خصوص از ایران به سمت ترکیه سفر می کنند. این شهر در کنار مدیترانه قرار گرفته است و از اطراف دریای مدیترانه تا کوه های سرسبز را می‌توانید ببینید. البته این به شرطی‌ست که با تور آنتالیا تابستان ۱۴۰۲ به سمت ترکیه و این شهر سفر کنید.
بنابراین می توان گفت که آنتالیا جزء مناطق ساحلی است که در تابستان همانند بسیاری از شهرها دارای آب و هوایی گرم است. همچنین در ماه های جولای (July) و آگوست (August) یعنی تیر و مرداد ماه دمای هوای این شهر به ۴۰ درجه سانتی گراد می رسد اما به طور معمول میزان دمای هوای آنتالیا در تابستان ۳۰ درجه سانتی گراد است. اما به دلیل آن که این شهر جزء مناطق ساحلی‌ست وجود رطوبت باعث می شود که هوای شهر آنتالیا گرم تر به نظر برسد.
البته ناگفته نماند که حتی در فصل تابستان نسیمی خنک از جانب دریا و بادهای شمال شرقی به سمت آنتالیا می وزد که به تحمل هوای گرم و طاقت فرسای فصل تابستان کمک می کند. اما اگر به دنبال سفری خوش آب و هوا هستید پیشنهاد می کنیم که در فصل بهار به سمت ترکیه و شهر آنتالیا سفر کنید.
یکی دیگر از مناطقی که در تعطیلات تابستانی افراد زیادی از ترکیه و ایران به سمت آن سفر می کنند، کوش آداسی است. شما مسافران عزیز با استفاده از تور کوش آداسی تابستان ۱۴۰۲ در آژانس مسافرتی قصر شیرین تهران می‌توانید به سمت کشتی های کروزش و اقامتگاه های ساحلی راهی شوید و لحظاتی اعجاب انگیز را برای خود و همراهانتان خلق کنید. از جذابیت ها و تفریحات این شهر می‌توان به سافاری، کشتی سواری، پارک آبی آدالند، بازدید از شهر قدیمی پرینه، ساحل بانوان، ساحل پاموکاک بیچ و... اشاره کرد که در تابستان و در دیگر ایام سال می توان از این مناطق دیدن کرد.
تا به این جای مطلب درباره بهترین تورها و مناطق دیدنی ترکیه در تابستان ۱۴۰۲ صحبت کردیم در ادامه مطلب توضیحات بیش تری در خصوص این تورها بیان خواهیم کرد.

زیباترین پارک ها و مناطق توریستی استانبول در انتظار شماست!

استانبول، یکی از شهرهای تاریخی و گردشگری در ترکیه است که برای به عنوان منطقه ای گردشگری و توریستی در ترکیه شهرت دارد. این شهر در مقایسه با دیگر شهرهای ترکیه، میراث فرهنگی غنی، پارک های طبیعی و تفریحی، بافتی تاریخی، آثار باستانی، مساجد، موزه ها، رستوران و... بیش تری دارد که همین عوامل در کنار یکدیگر باعث شده اند که استانبول به یک قطب گردشگری در جهان تبدیل شود. همچنین این شهر به عنوان مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه شناخته شده است و در کنار دریای مرمره و تنگه بسفر قرار دارد.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنگه‌ی بسفر دو قاره جذاب و دیدنی آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می کند و شهر استانبول ترکیه در جهان تنها شهری‌ست که بین این دو قاره قرار گرفته است. سالانه افراد زیادی با استفاده از تور ترکیه به سمت شهرهای توریستی آن همچون استانبول، ازمیر، آنکارا، آدانا و بسیاری از مناطق دیگر این کشور سفر می کنند. در صورتی که می خواهید در روزهای پیش رو به سمت ترکیه و مناطق توریستی آن سفر کنید می‌توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با قصر شیرین تماس بگیرید.

جاذبه های دیدنی و تاریخی استانبلول
● پل بسفر
● برج گالاتا
● قلعه یدیکوله
● میدان تکسیم
● کاخ توپکاپی
● ساحل فلوریا
● مسجد ایاصوفیه
● جزیره بیوک آدا
● کاخ دولما باغچه
● دلفیناریوم استانبول
● قلعه روملی حیصاری
● موزه شکلات استانبول
● آکواریوم فلوریا استانبول

جاذبه های دیدنی و تاریخی استانبلول

آنتالیا، تکه ای از بهشت در ترکیه

همانطور که در بخش های قبلی گفته شد آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی و توریستی کشور ترکیه است که همه روزه افراد زیادی از ایران و از داخل کشور ترکیه به سمت آنتالیا سفر می کنند. این شهر در ترکیه بهعنوان یکی از مراکز گردشگری و تفریحی شناخته شده است و از لحاظ صنعت گردشگری برای این کشور بسیار اهمیت دارد.
آنتالیا با زیبایی های طبیعی و پوشیده شده از نخل ها و دریایی آبی، بهترین سفر توریستی برای استراحت، تفریح و خرید است. از دیدنی های این شهر می توان به تونک تپه، آبشارهای دودون، ساحل کنیالیتی، برج ساعت آنتالیا، غار کارائین، آکواریوم آنتالیا، چشمه‌های کارست، پامفیلیا، آبشار کورشونلو و... اشاره کرد که همه روزه افراد زیادی از ایران به سمت آنتالیا با بهترین ایرلاین ها مانند ترکیش، قطر، لوفتهانزا و Anadolu Jet سفر می کنند.
از بهترین جذابیت های گردشگری آنتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد که هر ساله افراد زیادی به قصد دیدن این نوع مناطق به سمت آنتالیا سفر می کنند:

● منطقه کنیالیتی: یکی از مناطق معروف ترکیه، کنیالیتی‌ست که به آکواریوم آنتالیا و پارک ساحلی آنتالیا فاصله بسیار کمی دارد. اگر به سمت ترکیه راهی شدید حتما از منطقه کنیالیتی و جاذبه های آن مانند دلفین لند، پارک ساحلی و... دیدن کنید. ما این اطمینان را به شما می دهیم که از سفر به سمت منطقه کنیالیتی پشیمان نخواهید شد. بی تردید با دیدن کوهستان ها، سواحل و جاذبه های این منطقه می‌توانید بهترین لحظات را در سفر خود بگذرانید. این منطقه در مقایسه با سایر بخش های ترکیه بهخصوص محله لارا دارای بافتی جدید و نوساز است و همچون بسیاری از شهرها امکانات اساسی مانند بیمارستان‌ها در آن قرار دارد. یکی از اصلی ترین دلایلی که افراد زیادی به سمت ای منطقه سفر می کنند، جشنواره موسیقی محلی‌ست. بنابراین اگر می خواهید جزء شرکت کنندگان این جشنواره باشید می‌توانید با استفاده از تور استانبول تابستانه در آژانس قصر شیرین نسبت به تهیه این تور اقدام نمایید.

● محله لارا – Lara: اگر قصد دارید در سفر به شهرها و سایر مناطق اطراف ترکیه به مرکز شهر نزدیک باشید می‌توانید به محله لارا سفر کنید. در واقع یکی از بهترین مناطقی‌ست که هتل هایی لوکس با بهترین موقعیت را دارند که برای سفر به این محله و اقامت در آن می‌توانید انتخاب کنید. همچنین، حد فاصله این منطقه تا فرودگاه بین المللی ۱۲ کیلومتر بوده و حد فاصله این منطقه تا مرکز شهر ۱۶ کیلومتر می باشد. از لحاظ توریستی و طبیعت گردی محله لارا دارای کافه و رستوران ساحلی، هتل های لوکس و مدرن، تفریحات آبی و... است که در تمام ایام سال گردشگران و دوستداران این محله را به سمت خود می کشد.

● منطقه ساحلی کمر – Kemer: اگر از آن دسته اشخاصی هستید که می خواهید از هیاهو و شلوغی های تهران و سایر شهرهای ایران به سمت منطقه ای آرام و پر از آرامش سفر کنید، درست ترین انتخاب برای شما عزیزان منطقه ساحلی کمر است. این منطقه در بخش غربی آنتالیا قرار دارد و بهترین مکان برای آرامش اعصاب و استراحت است و در میان گردشگران ایرانی به خصوص ترکیه ای محبوبیت ویژه ای دارد. این منطقه با ساحل شنی‌اش از نظر طبیعت و پوشش های گیاهی نیز غنی است و همین امر به تنهایی سبب شده که بسیاری از افراد به طبیعت منطقه ساحلی کمر علاقه مند شوند و هر ساله برای اقامت و تفریح به سمت این منطقه راهی شوند.

● منطقه گردشگری بلک – Belek: از محبوب ترین مناطق تفریحی و توریستی آنتالیا که در تابستان و دیگر ایام سال افراد زیادی به سمت آن راهی می شوند، منطقه بلک است که هتل های معروفی مانند هتل اسپایس و اسپا، هتل تایتانیک دولوکس گلف بلک، هتل کایا بلک، هتل سلکتیوم لاکچری ریزورت، هتل آدم وحوا و... را در دل خود جای داده است و در تمام ایام سال افراد زیادی به خصوص اروپاییان به قصد آفتاب گرفتن به سمت آنتالیا و منطقه گردشگری بلک راهی می شوند. همچنین این منطقه برای علاقه مندان به طبیعت و طبیعت گردی انتخاب درستی است. پس اگر شما هم جزء این دسته افراد هستید می‌توانید با تور آنتالیا تابسته آژانس قصر شیرین به سمت این شهر و دیدنی های آن سفر کنید.

کوش آداسی، یکی از رمانتیک ترین جزایر جهان

کوش آداسی، یکی از رمانتیک ترین جزایر جهان

در ساحل غربی کشور ترکیه، کوش آداسی قرار دارد که انتخاب درستی برای تعطیلات تابستانی‌ست. این شهر دارای جذابیت‌ها و مناطق تفریحی متعددی است که می‌توانید در سفر خود از بهترین آن ها دیدن کنید. در این منطقه همه گردشگران می توانند به فعالیت‌هایی مانند پیاده روی و بازی در ساحل، اسکی روی آب، قایقرانی، پاراگلایدینگ و بالن سواری مشغول شوند و لحظات خوش و به یادماندنی را در سفر خود تجربه کنید. جذابیت ها و جاذبه های گردشگری زیادی در کوش آداسی ترکیه وجود دارد که سالانه توریست های داخلی و خارجی را به سمت و سوی خود فرا می خواند. در ادامه به معرفی بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی می‌پردازیم که در طول سفر خود می‌توانید از این نوع مناطق دیدن کنید یا به فعالیت های آبی خود مشغول شوید.

جاذبه های گردشگری کوش آداسی که حتما باید بازدید کنید!
● معبد دیدایما
● جزیره کبوتر
● قصر پنبه ای
● پارک آبی آدالند
● غار سیر تلائینی
● شبه جزیره دیلک
● منطقه تاریخی پرینه
● قلعه گوورجین آداسی
● پارک آبی آکوا فنتسی
● پارک ملی دلتای آیدین
● روستای گوزل چاملی
● کاروانسرای محمد پاشا
خوشبختانه دیدنی‌های کوش آداسی ترکیه به همین موارد ختم نمی‌شود. پس با استفاده از تور کوش آداسی تابستانه می‌توانید شاهد زیبایی و جذابیت‌های این منطقه باشید و سفری هیجان انگیز را در زندگی خود تجربه کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .