تبیان، دستیار زندگی

17 غذای اصلی برای داشتن تغذیه سالم در طول هفته

شما با مصرف غذای تازه و سلامت و استفاده از لبنیات، سبزیجات و منابع پروتئین حیوانی به مقدار لازم می‌توانید بدن خود را در بهترین حالت خود نگه دارید با ما همراه شوید تا چند نمونه از غذاهای مفید را به شما معرفی کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
17 غذای اصلی برای داشتن تغذیه سالم در طول هفته






غذای خوب داروی خوب است. غذای خوب بدن شما را از بیماری در امان نگه می‌دارد و البته این در صورتی امکان پذیر است که ذهن شما درگیری شدید نداشته باشد. ذهن آشفته به اندازه غذای نا سالم می‌تواند سلامتی شما را تحت شعاع قرار دهد. اگر به خوبی ذهن خود را مدیریت کنید با داشتن چند غذای خوب بدنی سلامت خواهید داشت. ما اینجا هستیم تا چند نمونه از غذاهای مفید برای بدن را به شما معرفی کنیم.

ماهی

مقدار زیادی ماهی بخورید که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 سالم است، و مقدار کمتری از گوشت قرمز را برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سکته، بیماری‌های قلبی و سرطان مصرف کنید. این ماهی خوشمزه یک منبع غذایی عالی برای رژیم غذایی دائمی شما است. رژیم غذایی سرشار از ماهی‌های آزاد حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد،  که برای ارتقای سلامت بهینه قلب به آن نیاز دارید. همچنین یکی از معدود منابع غذایی موجود ویتامین D است.

لبنیات

لبنیات و به خصوص شیر در سلامت استخوان و دندان بسیار موثر است. مصرف روزانه دو لیوان شیر می‌تواند شما را از بروز مشکلاتی مانند پوکی استخوان و همچنین خرابی دندان‌ها در امان نگه دارد؛ البته این در صورتی است که مسواک به صورت دائمی استفاده شود. انواع لبنیات تازه را می‌توانید از فروشگاه آنلاین دیجی کالا تهیه کنید.

کلم بروکلی و سبزیجات


کلم بروکلی و سبزیجات

این غذاها سرشار از مواد مغذی از جمله گلوکوزینولات هستند که در فرآیندهای سم‌زدایی کلیدی هستند. اینها بهتر است به مدت پنج تا ده دقیقه به صورت خام یا بخارپز شده سرو شوند. انواع سبزی ‌های ارگانیک بدن شما را به خوبی سم زدایی کرده و از ابتلاع به انواع بیماری‌های روده، معده، کلیه و حتی قلب جلوگیری می‌کند. بروکلی به عنوان یک ضد سرطان قوی شناخته می‌شود و حاوی ویتامین‌های k، C و B6 است. همچنین اسفناج یک سبزی عالی است. این سبزیجات مملو از لوتئین و زآگزانتین هستند: مواد مغذی که می‌توانند به محافظت در برابر دژنراسیون ماکولا کمک کنند. شما می‌توانید با خرید آنلاین سبزیجات تازه و سایر خرید‌ های سوپرمارکتی خود از دیجی کالا تا حد زیادی در وقت خود صرفه جویی کنید.

چغندر

مهم نیست که کدام رنگ چغندر قرمز، زرد، طلایی یا کدام قسمت از آن، ریشه یا برگ، حاوی انواع شگفت انگیزی از کاروتنوئیدهای محافظ هستند. شواهد نشان می‌دهد که نیترات‌های رژیم غذایی آنها می‌تواند به اکسید نیتریک تبدیل شود که در ورزش‌های استقامتی عملکرد شما را بهبود بخشد.

کلم پیچ

این یک سبزی برگ سبز است که می‌‌توانید آن را در در سالاد یا با پیاز و سیر پخته طبخ کنید. این یک ماده مغذی متراکم است، آنتی اکسیدان‌های زیادی دارد و می‌تواند به کاهش کلسترول کمک کند. 

کره بادام زمینی

ورزشکاران به خوبی می‌تواند یک جایگزین عالی برای منبع پروتئین گیاهی خود داشته باشند. کره بادام زمینی حاوی مقادیر زیادی پروتئین، کربوهیدرات و قند است. این یک غذای عالی برای ریکاوری است و کودکان می‌توانند از آن استفاده کنند.

انبه

ابنه کم کالری، سرشار از فیبر و ویتامین‌های A و C است. همچنین دارای سایر ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. این میوه برای کودکان به عنوان صبحانه یا میان وعده عالی است.

بلوبری

بلوبری منجمد بسیار مفید است زیرا بلغور جو دوسر شما را با فیبر و آنتی اکسیدان‌های اضافی به یک غذای کامل برای صبحانه تبدیل می‌کند. آنها حاوی رسوراترول هستند.

شکلات


پاداش گاه به گاه غذایی

پاداش گاه به گاه غذایی اشکالی ندارد، به همین دلیل است که شکلات اغلب به عنوان یک "غذای سالم" در نظر گرفته می‌شود. شکلات تلخ بدون افزودنی‌های مضر به سلامت قلب کمک می‌کند و با ترشح دوپامین احساس شادی را در شما برانگیخته می‌کند.

کینوا

این یک غله خوشمزه است که می‌توانید آن را در غذاهای شور یا شیرین استفاده کنید. کینوا فیبر و پروتئین بالایی دارد و در مقایسه با برخی دیگر از کربوهیدرات‌ها دارای شاخص گلیسمی پایینی است.

نخود

حبوباتی مانند نخود (لوبیا گاربانزو) یک میان وعده عالی و سالم هستند که بسته به نحوه تهیه آنها می‌توانند طعم بسیار خوبی داشته باشد. حمص استفاده از حمص به عنوان یک میان وعده محبوب شناخته می‌شود. این میان وعده با استفاده از نخود پخته شده، روغن زیتون و برخی افزودنی‌ها و ادویه‌ها بنا به ذائقه آشپز طبخ می‌شود.

گوشت لخم یا کم چربی

چه گوشت مرغ، چه گوشت گاو یا بوقلمون، گوشت بدون چربی منبع عالی پروتئین است. هنگامی که گوشت بدون چربی به طور سالم (بدون سرخ کردن!) تهیه می‌شود و با سایر غذاهای غنی از مواد مغذی مانند سبزیجات تازه همراه می‌شود، به یک شام عالی کم چرب و کم کالری تبدیل می‌شود.

تخم مرغ

تخم مرغ با داشتن مجموعه‌ای باورنکردنی از مواد مغذی، به عنوان یکی از سالم‌ترین غذاهای جهان شناخته می‌شود. خوردن تخم مرغ به طور منظم سطح HDL (کلسترول خوب) را افزایش می‌دهد که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که تقریباً تمام مواد مغذی در زرده تخم مرغ وجود دارد. بنابراین نیازی نیست خود را به سفیده تخم مرغ محدود کنید و تنها از آن استفاده کنید.

آووکادو


آووکادو سرشار از چربی‌های سالم، فیبر و پتاسیم

آووکادو سرشار از چربی‌های سالم، فیبر و پتاسیم است و یک غذای سالم برای قلب است که می‌توان از آن برای تهیه غذاهای مختلف استفاده کرد. دوستداران آووکادو می‌توانند از مزایای بسیاری مانند کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید بهره مند شوند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک انتخاب عالی برای پخت و پز است. روغن نارگیل سرشار از چربی‌های اشباع شده طبیعی است و می‌تواند به افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد کمک کند. آشپزی منظم با روغن نارگیل نیز می‌تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

برنج قهوه ای

برنج قهوه‌ای سرشار از فیبر است، باعث کاهش وزن می‌شود و به پیشگیری از طیف وسیعی از بیماری ها کمک می‌کند. این یک پایه عالی برای یک وعده غذایی سالم و مغذی است. برنج قهوه‌ای نسبتا ارزان است و تهیه آن بسیار ساده است.
برای اطلاعات بیشتر درمورد  تاثیر برنج قهوه‌ای بر سلامت   اینجا کلیک کنید.

لوبیا

لوبیا سرشار از فیبر و آهن برای هضم غذا است و می‌تواند به کاهش کلسترول کمک کند. نشان داده شده است که لوبیا به تنظیم قند خون کمک می‌کند و همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین B را برای بدن شما فراهم می‌کند.
برای داشتن یک بدن سالم تغذیه مناسب، ورزش مداوم و خواب کافی یک روتین عالی است. همچنین عدم استفاده از دخانیات و مشروبات الکلی به سلامت بدن شما کمک خواهد کرد. شما با خرید غذای تازه و سلامت و استفاده از لبنیات، سبزیجات و منابع پروتئین حیوانی به مقدار لازم می‌توانید بدن خود را در بهترین حالت خود نگه دارید.
نویسنده: سارااقبالی