تبیان، دستیار زندگی

کاهش علائم پیری با چند ماسک صورت مؤثر

ماسک‌های خانگی برای چین و چروک‌های صورت

چین و چروک‌های پوست نشانهٔ پیری‌اند و معمولاً روی صورت، گردن و پشت دست‌ها خود را نشان می‌دهند. ظاهرشدن چین‌وچروک در سنین جوانی می‌تواند ناشی از چند عامل باشد، مثلاً سیگارکشیدن، هوای آلوده، استرس، سبک زندگی ناسالم، قرارگرفتن در معرض نور خورشید، ورزش‌نکردن، تغذیه نادرست، کم‌آبی بدن و کاهش وزن سریع. در این مطلب چند ماسک خانگی به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند در کاهش این علائم پیری مؤثر باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ماسک صورت

شکر و زردچوبه و آبلیمو

یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با یک قاشق‌چایخوری پودر زردچوبه و شکر مخلوط کرده و این ماسک را روی صورتتان بگذارید و یک ربع بعد با آب سرد بشویید.

توجه: هر ماسکی را قبل از استفاده در قسمت کوچکی از داخل بازو تست کنید و اگر واکنش حساسیتی نشان نداد سپس آن را روی صورتتان بگذارید. علاوه بر این پس از استفاده از ماسک‌ها در معرض نور خورشید قرار نگیرید و حتما ضدآفتاب بزنید وگرنه ممکن است ضررش بیشتر از فوایدش شود.

آناناس و سفیده تخم‌مرغ و عسل

دو سه تکه آناناس را پوره کرده و با سفیده یک تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. این ماسک را روی تمام صورتتان بگذارید و اجازه دهید یک ربع بماند. سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید.

روغن‌زیتون و آبلیمو

مقدار مساوی روغن‌زیتون و آبلیموی تازه را با هم ترکیب کرده و به مدت چند دقیقه آن را گرم کنید. ماسک تهیه شده را روی صورت بگذارید و اجازه دهید یک ربع بماند و سپس با آب سرد صورتتان را بشویید.

دال عدس

نصف فنجان دال عدس پودر شده را با آب ولرم مخلوط کنید تا خمیر درست شود. ماسک را روی صورت بگذارید و اجازه دهید پانزده دقیقه بماند و سپس صورت را با آب بشویید و خشک کنید.

آبلیمو

آب یک عدد لیموترش را بگیرید و با یک تکه پنبه آن را به صورت تمیزتان بمالید. اجازه دهید تقریباً نیم ساعت بماند و سپس صورت را با آب بشویید.
توجه: افرادی که پوست خشک و حساسی دارند بهتر است قبل از مصرف حتما با متخصص پوست مشورت کنند.

سفیده تخم‌مرغ و هلو

سفیده یک تخم‌مرغ و یک هلوی پوره شده را ترکیب کرده و خمیر درست کنید. ماسک را روی صورت بزنید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. این کار را هفته‌ای یک‌بار انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

کشک و زردچوبه

نصف فنجان کشک را با دو قاشق‌چایخوری پودر زردچوبه ترکیب کرده و خمیر درست کنید. ماسک را به صورت بزنید و صبر کنید تا خشک شود و سپس صورت را با آب سرد بشویید.

موز و کشک و عسل

یک موز رسیده را له کنید و دو قاشق غذاخوری کشک و مقداری عسل به آن اضافه کرده و ترکیب کنید تا خمیر درست شود. ماسک را به صورت بزنید و صبر کنید تا خشک شود. صورت را با آب سرد بشویید.

سرکه سیب و عسل و آب پیاز

یک قاشق‌چایخوری عسل و آب پیاز و نصف قاشق‌چایخوری سرکه سیب را با هم ترکیب کرده و ماسک را روی صورت بگذارید. اجازه دهید ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بماند و سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

قهوه و روغن نارگیل

یک قاشق غذاخوری پودر قهوه و یک قاشق‌چایخوری روغن نارگیل را با هم ترکیب کرده و ماسک را 15 تا 30 دقیقه روی صورت و گردن بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید. این کار را هفته‌ای دو تا سه بار انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

هر ماسکی را قبل از استفاده در قسمت کوچکی از داخل بازو تست کنید و اگر واکنش حساسیتی نشان نداد سپس آن را روی صورتتان بگذارید. علاوه بر این پس از استفاده از ماسک‌ها در معرض نور خورشید قرار نگیرید و حتما ضدآفتاب بزنید وگرنه ممکن است ضررش بیشتر از فوایدش شود


موز و جو دوسر

یک عدد موز را له کرده و یک قاشق غذاخوری جو دوسر پودر شده به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. ماسک را به صورت و گردنتان بزنید و اجازه دهید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب، صورت را بشویید. این کار را هفته‌ای دو تا سه بار انجام دهید.


آووکادو و روغن‌زیتون

اگر در دسترستان وجود دارد نصف یک آووکادو را پوره کرده و یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون به آن اضافه کنید. ماسک را روی صورت بزنید و اجازه دهید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس صورت را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. این کار را هفته‌ای دو تا سه بار انجام دهید.

خیار و آلوئه‌ورا

دو قاشق غذاخوری ماست و چند قطره آبلیموی تازه و مقداری ژل آلوئه‌ورا و یک خیار پوره شده را با هم ترکیب کنید. ماسک را روی صورت بگذارید و بعد از یک ربع با آب سرد بشویید. این ماسک پوست را خوب آبرسانی می‌کند و خطوط اطراف لب‌ها را کاهش می‌دهد.

آووکادو و تخم کتان

یک آووکادو را خوب پوره کنید و دو قاشق غذاخوری تخم کتان را هم آسیاب کرده و به آن اضافه کنید. سپس دو قاشق غذاخوری خامه و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کرده و ماسک درست کنید. ماسک را ۴۵ دقیقه قبل از خواب شب روی صورت و گردنتان بزنید و صبح با آب گرم بشویید.

توت‌فرنگی و ماست و عسل

پنج تا شش عدد توت‌فرنگی و یک فنجان ماست و یک قاشق عسل را با هم ترکیب کنید و ماسک را روی صورت بزنید و نیم ساعت بعد بشویید. این کار را هفته‌ای دو بار انجام دهید.

چای سبز

یک عدد چای سبز کیسه‌ای را خیس کرده و در یخچال بگذارید تا خوب سرد شود. سپس آن را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی چشم‌هایتان بگذارید تا خطوط ریز دور چشم‌ها کمتر شوند.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.