تبیان، دستیار زندگی

ازقابلیت magic wand گوگل چه می‌دانید؟

عصای جادویی یک ابزار کاربردی برای محتوای متنی است که توسط گوگل عرضه شده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهسا زحمتکش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ابزارهای جدید گوگل، magic wand گوگل ، ابزار  محتوای متنی، عصای جادویی ،  هوش مصنوعی،
شرکت آلفابت که گوگل از زیرمجموعه‌های آن است، به تازگی از یک سرویس جدید به نام « magic wand» رونمایی کرده که به تعبیری از آن با عنوان «عصای جادویی» یاد می‌شود. این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است و با هدف قرار دادن شرکت مایکروسافت رقیب دیرینه گوگل، رونمایی شد. در ماه‌های گذشته آلفابت این «عصای جادویی» را برای نرم‌افزار محبوب Google Docs خود تبلیغ کرد و به خبرنگاران گفته بود که این ابزار می‌تواند یک وبلاگ بازاریابی، برنامه آموزشی یا متون دیگر را پیش‌نویس کند و سپس لحن آن را به صلاحدید کاربران اصلاح کند.

عصای جادویی چه کاری انجام می‌دهد؟

آلفابت گفته که هوش مصنوعی این ابزار می‌تواند رشته‌های پیام را در جیمیل خلاصه کند، ارائه‌های اسلایدی را ایجاد کند، ارتباط با مشتری را شخصی‌سازی کند و یادداشت‌برداری از جلسات انجام دهد و به طور کلی برای میلیاردها کاربر رایگان و پولی می‌تواند مجموعه‌ای از محصولات را ارائه دهد. در واقع magic wand قابلیت‌های جدیدی را به Docs، Sheets، Slides و Gmail اضافه می‌کند.

این پیشرفت‌ها نشان می‌دهد که چت‌بات‌های جدید مثل ChatGPT چگونه کار می‌کنند. این چت‌بات از داده‌های موجود یاد می‌گیرد که چگونه محتوا را دوباره ایجاد و بازسازی کند. مایکروسافت، آلفابت و همتایانش میلیاردها دلار برای ساخت و استقرار این فناوری سرمایه‌گذاری کرده‌اند و امیدوارند که با سرعت بخشیدن به نوشتن و کارهای خلاقانه و کسب‌وکارها سودی بسیار بیشتر از هزینه‌ها و تلاش‌هایی که کرده‌اند، کسب کنند.

توماس کوریان، مدیر اجرایی Google Cloud در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته: « مرحله بعدی جایی است که ما انسان‌ها را با یک همکار هوش مصنوعی که در زمان واقعی کار می‌کند، حمایت می‌کنیم.» در واقع می‌توان پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی در آینده با ویژگی‌هایی برای کاهش حجم کار در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

شرکت آلفابت گفته که هوش مصنوعی این ابزار می‌تواند رشته‌های پیام را در جیمیل خلاصه کند، ارائه‌های اسلایدی را ایجاد کند، ارتباط با مشتری را شخصی‌سازی کند و یادداشت‌برداری از جلسات انجام دهد و به طور کلی برای میلیاردها کاربر رایگان و پولی می‌تواند مجموعه‌ای از محصولات را ارائه دهد



ابزارهای جدید گوگل

البته گوگل طیف وسیعی از ابزارهای هوش مصنوعی را برای مشتریان محاسبات ابری خود رونمایی کرده، به عنوان مثال پیش نمایش دسترسی به PalM که یکی از قدرتمندترین «مدل‌های زبان بزرگ» است که متنی شبیه متون انسانی ایجاد می‌کند. همچنین گوگل گفته مشتریان می‌توانند مدل هوش مصنوعی را با داده‌های خود تنظیم کنند و در عین حال اطلاعات و مزایا را اختصاصی نگه دارند.

مثلا در یک ویدیو تبلیغاتی نشان داده شده که یک چت‌بات می‌تواند با یک سیستم پرداخت ادغام شود تا خریدار به طور مثال یک صندلی را بخرد. یعنی وقتی به چت‌بات می‌گویید من به یک صندلی گیمینگ احتیاج دارم، چت‌بات شما را به صفحه خرید راهنمایی می‌کند.

 بر اساس این ویدئو، می‌توان اینطور برآورد کرد که گوگل قصد دارد هوش مصنوعی خود را بر مبنای تغییرات کار بازاریابان، وکلا، دانشمندان و مربیان ایجاد کند.

رقابت به کجا می‌‎رسد!

از آن طرف هم اخیرا مایکروسافت رویدادی در مورد چگونگی «اختراع مجدد بهره‌وری به وسیله هوش مصنوعی» به اشتراک گذاشته است که انتظار می‌رود رقیب خود را به چالش بکشد.

در این حوزه یک اشتباه می‌تواند خسارات زیان‌باری را به بار بیاورد. مثلا اشتباه چت‌بات بارد(Bard) آلفابت در یک نسخه نمایشی در ماه گذشته سبب افت 100 میلیارد دلاری ارزش آن شد، مایکروسافت هم از این اشتباهات بی نصیب نمانده و چت‌بات جستجوی Bing با اظهار عشق به کاربران یا تهدید برای آنها مشکلاتی را ایجاد کرده است. برای حل این سری مشکلات مایکروسافت تدابیر امنیتی را به نرم افزار جستجوی خود اضافه کرده است و کوریان هم گفته که گوگل عمیقاً متعهد به هوش مصنوعی مسئول است و استفاده صحیح از محصولات و مشتریان خود را بررسی می‌کند.