تبیان، دستیار زندگی

اصول طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت لوکس

طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت، اهمیت بالایی دارد. با ایجاد یک ترکیب ماهرانه از طرح، رنگ و متریال، می توانید این فضا را به نقطه قوت دکوراسیون اداری خود تبدیل کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اصول طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت لوکس





طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت تأثیر بسزایی در دیدگاه مشتریان و اعتبار بخشی به شرکت دارد. هرقدر کیفیت چیدمان و طراحی این اتاق بیشتر باشد، عقد قرارداد های پرسود تضمین شده تر خواهد بود. از سوی دیگر ایجاد یک چیدمان حرفه ای به مدیر مجموعه انگیزه کافی برای رشد و تلاش می دهد. مجموع این عوامل موجب شده تا طراحی این اتاق در اولویت قرار بگیرد. با ما همراه باشید تا با اصول طراحی یک اتاق مدیریت لوکس و جذاب آشنا شوید.

اصول طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت
اتاق مدیریت، قلب تپنده یک شرکت به حساب می آید. در این اتاق از مشتریان پذیرایی شده و کارمندان نیز دستورات لازم را برای انجام فعالیت های اداری دریافت می کنند. خب پیداست که در طراحی اتاق مدیریت می بایست حس صمیمت و گرما به همراه حس اقتدار به چشم بخورد. برای حل این مسئله لازم است سراغ طراحی های لوکس و خاص برویم تا بتوانیم هر دو حس را به طور همزمان ایجاد کنیم. علاوه بر این باید تلاش کنیم تا یک فضا کاملاً ایده آل و استاندارد برای انجام فعالیت های خطیر مدیریتی فراهم کنیم. برای اینکار از دستورالعمل زیر استفاده می کنیم.

1.   انتخاب یک سبک و تم ایده آل در تناسب با ابعاد فضا

در قدم اول لازم است تا سبک طراحی را مشخص کنیم. سپس می توانیم از اصول و المان های موجود در هر سبک برای چیدمان و انتخاب رنگ استفاده کنیم. اساساً در طراحی اتاق مدیریت، سبک های کلاسیک انعکاس دهنده حس شکوه و جلال و سبک های مدرن القا کننده حس مدرنیته و خلاقیت هستند.
برای مدیرانی که تصمیم دارند تا با ایجاد یک دکوراسیون لاکچری مشتریان خود را تحت تأثیر قرار دهند، انتخاب سبک کلاسیک گزینه مناسب تری خواهد بود. به طور عکس برای مدیرانی که علاقه ای به تزئینات اضافه و سبک های قدیمی ندارند، انتخاب سبک نوآورانه مدرن بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود.
اما به خاطر داشته باشید برای انتخاب سبک کلاسیک در اتاق مدیریت، لازم است تا فضای کافی در اختیار داشته باشید. چرا که این سبک بهترین جلوه خود را در اتاق های بزرگ و وسیع به نمایش می گذارد. اما اگر اتاق شما کوچک و نقلی است، در انتخاب سبک مدرن تردید نکنید. این سبک قادر است تا با بزرگنمایی محیط، مشتریان شما را در تخمین صحیح ابعاد اتاق، به اشتباه بیندازد.
 
انتخاب یک سبک و تم ایده آل در تناسب با ابعاد فضا

2.   انتخاب رنگ برای طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

برای اینکه اتاق شما لوکس و جذاب به نظر برسد، لازم است تا در انتخاب رنگ بیشترین حساسیت را به خرج دهید. معمولاً انتخاب رنگ پس از انتخاب سبک و در تناسب با آن صورت می گیرد. برای مثال در سبک های کلاسیک و سنتی از رنگ های گرم و تیره، در سبک های مدرن از رنگ های روشن و خنثی و در سبک های نئوکلاسیک که تلفیقی از این دو سبک است، از ترکیب پالت رنگ های مدرن و کلاسیک استفاده می شود.
در صورتی که تصمیم دارید تا در انتخاب رنگ خلاقیت به خرج داده و از الگوی سبک ها پیروی نکنید، حتماً اینکار را تحت نظر یک طراح خبره انجام دهید. چرا که هرگونه اشتباه در انتخاب رنگ، می تواند تمام هزینه ای که از بابت بازسازی دکوراسیون اداری انجام داده اید، هدر دهد.
توصیه می کنیم در انتخاب رنگ، سراغ توناژ هایی که منجر به تقویت حس شادابی، پویایی و در عین حال اقتدار می شوند، بروید. می توانید با ترکیب متعادل رنگ های سرد و گرم یک هارمونی جذاب در اتاق مدیریت بسازید.

3.   استفاده صحیح از اکسسورها در دکوراسیون اداری

اتاق مدیریت بدون استفاده از المان های تزئینی، بی روح و کسل کننده به نظر می رسد. برای در هم شکستن انرژی های منفی در فضا می توانید از انواع گیاهان سبز، عناصر پویا و هیجان انگیز استفاده کنید. المان های طبیعی همچون گل و آکواریوم به طور مشترک در دکوراسیون های کلاسیک و مدرن، نمایش جذابی دارند. اگر تصمیم به ایجاد یک دکوراسوین خلاق و پویا دارید، حتماً در انتخاب اکسسوری های اتاق مدیریت، سراغ این عناصر جذاب بروید. شما می توانید با مراجعه به سایت namadmemari.com، اطلاعات خود را راجع به بهترین دکوراسیون اداری و نحوه چیدمان آن ها بالا ببرید.
 
استفاده صحیح از اکسسورها در دکوراسیون اداری
 

4.   انتخاب مبلمان اداری و چیدمان صحیح آن فضای اداری

معمولاً اتاق مدیریت توسط مبلمان های اداری محاصره می شود. مبلمان ها بخش گسترده ای از فضا را اشغال کرده و بر کیفیت دکوراسیون تأثیر می گذارند. به همین خاطر است که در حین دکوراسیون اتاق مدیریت، لازم است تا به کیفیت مبلمان، رنگ و طرح آن ها نیز دقت کنید. توصیه می کنیم برای ایجاد یک جلوه هماهنگ و چشم نواز، از الگوهای سبک حاکم بر اتاق برای انتخاب سبک مبلمان استفاده کنید.
برای مثال اگر سبک کلاسیک را برای اتاق خود انتخاب کرده اید، از مبلمان های لاکچری که به تزئینات برجسته مزین شده اند، خریداری کنید. این نوع مبلمان ها در اغلب مواقع با متریال ارزشمند چرم و یا چوب ساخته می شوند. در عوض در دکوراسیون های اداری مدرن نیز از مبلمان های نوآورانه از متریال هایی همچون شیشه، فلز، پارچه و چوب ساده ساخته شده اند، استفاده کنید.
در این خصوص می بایست به نحوه چیدمان مبلمان اداری نیز دقت کنید. بهتر است مبلمان های را به گونه ای بچینید که از تشکیل نقاط پرت جلوگیری شود. برای اینکار لازم است تا ابتدا میز مدیریت را روبروی درب اصلی قرار دهید تا مدیر مجموعه به رفت و آمد افراد به داخل اتاق اشراف داشته باشد. همچنین یک فضای مناسب را برای پذیرایی از مهمانان و مشتریان خود اختصاص دهید.

نتیجه گیری
طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت، اهمیت بالایی دارد. با ایجاد یک ترکیب ماهرانه از طرح، رنگ و متریال، می توانید این فضا را به نقطه قوت دکوراسیون اداری خود تبدیل کنید. از آنجایی که چیدمان اتاق مدیریت تأثیر بسزایی بر دیدگاه مشتریان و کارمندان می گذارد و انعکاس دهنده شأن و منزلت مدیر مجموعه است، لازم است در چیدمان این اتاق وسواس و دقت کافی به خرج دهید. بهتر است برای انجام اینکار از افراد ماهر و خبره کمک بگیرید.