تبیان، دستیار زندگی

صفر تا صد ساخت پاورپوینت در گوشی

برنامه پاورپوینت در تلفن همراه این امکان را به شما می‌دهد که در هر مکانی بدون نیاز به رایانه پروژه بسازید و یا پروژه‌های قبلی خود را ویرایش کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهسا زحمتکش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برنامه پاورپوینت در تلفن همراه
در یک دهه گذشته پاورپوینت به یکی از ابزارهای لازم برای ارائه مطلب و محتوا تبدیل شده است. فرقی هم نمی‌کند شما در حال تحصیل هستید و قرار است درس ارائه دهید و یا اینکه برای ارائه یک پروژه کاری در جلسات از این نرم‌افزار کاربردی استفاده می‌کنید، به هرحال یادگرفتن طریقه کار با چنین ابزارهایی برای شما بسیار مهم است. حال نکته مورد نظر اینجاست که در برخی مواقع دسترسی به لپ‌تاپ یا سیستم خانگی ندارید و باید به صورت فوری یک پاورپوینت آماده کنید و یا اینکه نیم ساعت مانده به ارائه متوجه یک تغییر کوچک در قیمت‌ها شده و باید چند عدد را تغییر دهید، در چنین مواقعی تلفن همراه شما به کمکتان می‌آید و به وسیله آن می‌توانید بدون فوت وقت و مهم‌تر اینکه بصورت کامل یک پاورپوینت آماده یا ویرایش کنید.

چجوری روی گوشی پاورپوینت نصب کنیم؟

برنامه پاورپوینت مایکروسافت در اکثر گوشی‌ها بصورت پیش فرض وجود دارد و فرقی در نوع سیستم عامل تلفن شما نمی‌کند. اگر این برنامه را نداشتید، از اپ‌استور، گوگل‌پلی و یا بازارهای ایرانی مثل کافه بازار، مارکت، سیبچه یا سیب‌اپ آن را بارگیری کرده و سپس نصب کنید.

پس از نصب از شما اطلاعات مرتبط با حساب کاربری مایکروسافت را می‌خواهد، که اگر نداشتید می‌توانید به صورت رایگان در آن اکانت بسازید که راحت و رایگان است. در ادامه ایمیل و رمز عبور مرتبط با حساب را وارد پاورپوینت کرده و پیشنهاد خرید اشتراک آفیس را رد کنید تا وارد برنامه شوید.

طریقه ساخت یک پروژه جدید

ایجاد پروژه: برای ایجاد یک پروژه جدید باید در سمت راست و بالای صفحه روی «+» بزنید تا وارد یک صفحه جدید شوید.

انتخاب قالب: در این صفحه قالب مورد نظرتون رو انتخاب کنید و یا آن را جستجو کنید.

اسلاید اضافه: برای رفتن به صفحه بعد باید روی گزینه «Plus» بزنید.

نوشتن متن: ابتدا مکان را تعیین کرده و بعد متن خود را نوشته و یا جای‌گذاری کنید. همچنین می‌توان رنگ، فونت و اندازه آن را تغییر داد.

ایجاد تصویر و نمودار: برای وارد کردن تصاویر روی دکمه زیر صفحه کلیک کنید و تصویر را از تلفن همراه خود انتخاب کرده و آن را در اینجا وارد کنید. منظور از زیر صفحه همان نوار ابزار است که گزینه جدول و تصویر و دوربین را نشان داده است.

سومین گزینه در نوار ابزار آیکن جدول است که با لمس آن یک جدول ایجاد می‌شود که تنظیمات جدول مثل تعداد ردیف‌ها و ستون‌ها یا مشخصات سلول‌ها را می‌توانید تغییر دهید.

چهارمین گزینه انتخاب تصویر است که شما را وارد قسمت‌های ذخیره‌سازی و گالری گوشی کرده و انتخاب عکس را برایتان راحت می‌کند.

 پنجمین گزینه (آیکن مربع و دایره) نیز برای انتخاب اشکال هندسی است.

ذخیره‌سازی: در نهایت و پس از اتمام کار شما می‌توانید پروژه خود را در قالب لینک یا فایل با دیگران به اشتراک بگذارید یا روی فضای ابری و حافظه داخلی دستگاه خود ذخیره کنید. برای این کار روی سه نقطه در گوشه بالایی صفحه بزنید و سپس یکی از گزینه‌های Share یا Save as را به ترتیب برای اشتراک گذاری یا ذخیره‌سازی انتخاب کنید.

فقط یادتان باشد در این حالت فایل‌ها با فرمت pptx ذخیره می‌شوند و برخلاف نرم‌افزار دسکتاپ پاور پوینت، امکان انتخاب سایر فرمت‌ها مثل PDF وجود نخواهد داشت.

برنامه‌های ساخت پاورپوینت

علاوه بر برنامه اصلی و جامع پاورپوینت مایکروسافت که در بالا به آن اشاره کردیم، برنامه‌های دیگری نیز وجود دارد که با الهام از برنامه اصلی ساخته شده‌اند و در ادامه برای شما لیست کرده‌ایم.

اندروید: Google Slides، WPS Office+PDF

iOS: Google Slides، Keynote، Adobe Spark Video، Haiku Deck، WPS Office

درست است که ساختن یک پاورپوینت در دسکتاپ راحت‌تر از تلفن همراه است، اما در صورت لزوم و مثلا ویرایش قبل از ارائه این برنامه اهمیت خود را نشان می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از ساخت یک پروژه در گوشی تلفن همراه ابتدا قسمت‌های مختلف آن را ببینید و یاد بگیرید تا هنگام ساخت پروژه زمانتان صرف یادگیری نشود. البته رابط کاربری آن بسیار است.